اسکیپ روم شیراز اتاق فرار شیراز اتاق فرارهای شیراز | allescape

اسکیپ روم شیراز اتاق فرار شیراز اتاق فرارهای شیراز | allescape

اتاق فرار سرقت از بانک در دو مکان مجزا برگزار می‌شود و هیچ تفاوتی از نظر سناریو، طراحی، قیمت و… باهم ندارند. ما هر دو نشانی را برای شما در زیر توضیحات این اتاق قرار می‌دهیم تا نسبت به مکان خود، به هرکدام که راحت‌ترید، مراجعه کنید. طراحی این اتاق فرار از فهرست اتاق فرار‌های تهران بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیز بوده و حس بسیار متفاوتی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند؛ به همین دلیل قیمت این مجموعه نسبت به سایر مجموعه‌های تهران به مقدار چشمگیری بیشتر است. البته به‌ازای این مبلغ بیشتر، زمان و امکانات بیشتری در طول بازی در اختیار شما قرار داده شده است. داستان بازی به قتل یک تاجر اصفهانی با نام داریوش راستگو مربوط است که تیم شما باید تمام تمرکز خود را به کار بگیرد تا در ۶۰ دقیقه بتوانید قاتل را پیدا کند.

معرفی ژانرهای اتاق فرار و ۸ ژانر محبوب اسکیپ بازها

زیرا هدفشان لذت بردن از حل معماهاست و از به چالش کشیده شدن و نوع پاسخشان به آن لذت می برند. معمولا افراد تازه کار بیشتر دوست دارند بترسند و این ژانر برای شروع برای این دسته از مخاطبان مناسب نمی باشد. اگر به داستان یا فیلم های کاراگاهی مثل شرلوک هلمز و پوآرو علاقه دارید و دوست دارید جای شخصیت اصلی این گونه سناریو ها باشید اتاق فرار های کارآگاهی شما را برای ساعتی به این مهم می رسانند. در این اتاق ها با پرونده های قتل یا سرقت یا خودکشی یا اخاذی یا آدم ربایی مواجه هستید و باید با دنبال کردن سرنخ های اتاق و حل معماهای بازی باید راز اصلی داستان را کشف کنید.

اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بوده اند. آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در امریکا و اروپا نیز همه گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف ارائه می‌شود.[۱][۲]اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد. اتاق فرار یک بازی مبتنی بر ماجراجویی در زندگی واقعی است که در آن گروهی از بازیکنان، یک ماجرای طراحی شده توسط صاحبان اتاق فرار را دنبال می کنند. اتاق فرار یک مخمصه و بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ‌ها، نکات و استراتژی‌ها برای حل مسائل و دستیابی به اهداف خود، یک سری از پازل‌ها و معماها را حل می‌کنند. بازیکنان در محدودیت زمانی مشخص برای یافتن پاسخ معماها و سرنخ‌هایی که داخل اتاق پنهان شده‌اند، با هم تلاش می‌کنند.

اتاق فرار رخ دیوانه

طبق اعلام انجمن قلب ایران، همه افراد باید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز ژانر اسکیپ روم داشته باشند. با قضاوت در مورد ماهیت ساختار مشاغل امروزی، تحقق این امر دشوارتر است زیرا افراد به‌ندرت وقت خود را برای ورزش اختصاص می‌دهند. در سال‌های اخیر با پدیده نوظهوری به این نام از طریق سایت‌ها، صفحات اینستاگرام و یا صحبت با دوستان خود آشنا شده‌ایم که می توانیم جز تفریحات هیجان انگیز در تورهای ایرانگردی بدانیم و توانسته در مدت کوتاهی، مخاطبان خود را جذب کند. باید وسایل لازم نیافیلیکس فاگ را در عرض ۶۰ دقیقه در چمدان قرار دهید تا این شخص بتوانید به قطار برسد و سفر خود را آغاز کند. این مکان شبیه به محل زندگی یک شخص است و شما باید طی ۶۰ دقیقه کارهایی انجام دهید که این جهانگرد از سفر خود بازنماند. شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که پر شده از مواد شیمیایی و بیماری‌های خطرناک.

  • دکتر ریچارد که اسیرتان کرده، شما را مجبور می‌کند به سفر بروید و ژن پدربزرگ او را از ادگین پس بگیرید.
  • حل معما حس خوبی به بازیکن می دهد، پس اگر بدنبال ترس هستید ما به شما تونل وحشت را معرفی می کنیم.
  • این سبک مناسب افرادی است که به بازی‌های ترسناک و استرس‌آور علاقه‌ای ندارند و بیشتر شیفته حل پازل‌های سخت و زمانبر هستند.
  • داستان از این قرار است که یک قاتل زنجیره‌ای در هر قسمت تعدادی از افراد را در محیطی زندانی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد برای نجات جان خود دست به کارهای عجیبی بزنند.
  • مخاطبین اصلی اتاق‌ها معمولاً گروه‌های دوستانه هستند؛ اما در حال حاضر بازی های فرار به مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، میهمانی‌ها، مراسم‌ها و مناسبت‌ها هم راه پیدا کرده است.
شاید پیدا کردن ی اتاق فرار که با سلیقه تمام اعضای گروه شما یکی باشه خیلی سخت بنظر برسه ولی این چیزیه که تو اتاق فرار برج میلاد کاملا شدنی هست. جایی که هر گروه از شما میتونه بره سمت سلیقه خودش و اتاق فرار مورد نظر خودش رو انتخاب کنه. یکی دیگر از سناریوهای ژانر جنگی، فرار سربازان اسیر از دست دشمن است.