اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر | amosarchitecture

بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. هزینه نما با توجه به مساحت و ابعاد ساختمان، ارتفاع، نوع و سبک طراحی، جنس متریال و پرکار یا کم کار بودن نما محاسبه می‌شود. لامپ‌های ال ای دی، وال واشرها، جت‌لایت‌ها، لامپ‌های زمینی و چراغ‌های دکوراتیو از تجهیزاتی هستند که برای طراحی نمای ساختمان اداری به کار می‌روند.

  • اما در کل بازسازی به صورت اداری به دلایلی چون بالا بردن طول عمر بناها، صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز، تغییر دکور اداره و تطابق دادن آن با سبک های جدید و کاملا رسمی و غیره انجام شود.
  • ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد.
  • اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید.
  • این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید.

از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد. در واقع در نمای ساختمان های اداری و اجرای آن بهتر است که متریال های سنتی مانند آجر، چوب و شیشه استفاده شود. اگر این مقاله را می خوانید به احتمال زیاد به دنبال انتخاب طراح حرفه ای دفترکار و فضای اداری خود در میان بسیاری از گزینه ها هستید با آرل با این مقاله برای انتخاب آگاهانه همراه باشید…. همچنین محل قرار گرفتن بخش های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد.

سه نکته کلیدی در بازسازی اداری و دفتر کار

در محل قرارگیری گلدانها ، پوسته آلومینیومی گشایش یافته و بدین صورت علاوه بر ایجاد هارمونی زیبا در طراحی نما، چشم اندازی مناسب را نیز از درون فضاهای اداری فراهم می سازد. ایستگاه های کاری یک ساختمان اداری به صورت میانگین تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد اوقات پر هستند در حالی که هزینه های سنگینی برای اجاره محل ، تهویه، نگهداری و نظافت آنها می شود. استاندارد کردن ابعاد و جانمایی درست باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. همچنین مسئله استاندارد سازی ابعاد زمانی پر رنگ تر می شود که محیط اداری دچار جابه جایی از نظر افراد و فضا می شود. اگر فضاهای اداری دارای ابعاد یکسان و یا حداقل مدولار باشند تغییرات در محیط ارزان تر و سریع تر امکان پذیر خواهد بود . فضاهای مشاعات در طراحی ساختمان اداری کارخانه شامل راهرو ها، فضاهای ارتباطی بین بخش های مختلف و … است.

شناخت انواع ادارات (اصول کلی)

سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند. پوسته دوم در طبقات همکف و نيم طبقه آن ادامه پيدا نمي کند تا بدين شکل حس سبکي در قسمت زير ساختمان ايجاد گردد و ويتريني مناسب براي کاربري تجاري در اين طبقات فراهم گردد. لازم به ذکر است قاب سفید طراحی شده در کنج شرقی و جنوبی بنا، علاوه بر ایجاد فضای مکث و گشایش مناسب در طراحی نما ساختمان، هماهنگی لازم با چهارراه موجود در کنار ساختمان را نیز دارا می باشد. نماهای ساختمان، ارتباط دهنده فضای داخلی و خارجی هستند و به عنوان اولین پوسته ساختمانی، دید کلی اشخاص را نسبت به فضایی که ذهنیتی از آن ندارند را به وجود می آورند. این مسئله زمانی که از ساختمان به عنوان یک مکان اداری یا تجاری استفاده می شود اهمیت بیشتری پیدا می کند. مطلبطراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژنجزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد.

تاثیر نقش انرژی خورشید بر ساختمان های اداری شمال شهر تهران با هدف کاهش مصرف انرژی

همچنین مجله خبری معماری و ساختمان آموس طبق استاندارد ها از خستگی افراد در طول روز می کاهد. به علاوه سنگ متریالی است که می‌تواند در نوسازی فضای اداری شکوه و جلال را به همراه داشته باشد. آجرهای نمایان نیز انتخاب مناسبی برای پوشش دیوار اصلی هستند خصوصا اگر در تضاد با سایر بخش‌های اتاق باشند. ۳- رنگ آمیزی دیوار ها از نکات خیلی مهم در بازسازی دکوراسیون اداری می باشد. باید سعی کنید از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان های اداری استفاده کنید.

http://barbarietehran.ir