بهترین کارت گرافیک – مرده یا زنده؟

آلن تورینگ این را «هدفی الهی» نامید و نوشت: برای ساختن چنین ماشینهایی، ما نباید به قدرت او (پروردگار) در ساختن روح بی حرمتی کنیم. همچنین به آن این امکان را داد تا مستقیماً در یک مادربرد رایانه با کمترین دشواری جایگزین گردد. اولین استفاده از اصطلاح خاص دیپ وب، که در حال حاضر بهطور کلی پذیرفته شده، در مطالعه مذکور برگمن رخ دادهاست. فروشگاه اینترنتی مبیت یکی از معتبرترین فروشگاههای آنلاین کشور است که علاوه بر فروش اینترنتی انواع کالا دیجیتال، سابقه درخشانی در فروش حضوری نیز دارد. اگرچه چنین به نظر میرسد که در گام اول باید یکی از این دو شرکت را برگزید، اما اولین قدم این است که نیاز خود را سنجیده و هدف خود از تهیهی کارت گرافیک را بیابید. شب امتحان درس را بخوانید و محض احتیاط یکی دو یادداشت هم با خودتان سر جلسه ببرید. در آخر هم باید به سایه زنها اشاره کنیم.

با عرضه سایه زنها، و زبانهای سایه زنی، انقلابی در عرصه گرافیک کامپیوتری ایجاد شد و بسیاری از محدودیتهای که تا چندی پیش در سر راه برنامه نویسان گرافیکی (بخصوص سازندگان بازی) قرار داشتند عملا کنار رفتند. مصرف توان ۲۹۵ واتی کارت باعث شد که بسیاری از سازندگان این مدل را با خنککنندهی مایع عرضه کنند. در کل می توان گفت این مقوله هر روز رو به گسترش و پیشرفت است وجای کار بسیاری برای افراد کنجکاو و جویای پیشرفت دارد به عنوان مثال می توان به مبحث سایه زنها که در پیش شرح داده شد اشاره کرد که امروزه موضوع اصلی رقابت سازندگان کارت های گرافیک است. این کار سبب میگردد که اولا محتوای شما دیده شود و گوگل امتیاز بالایی برای محتوا و در ادامه لینک قرار داده شده (سایت شما) لحاظ کند و در ضمن کاربران با دیدن لینک شما، به احتمال زیاد وارد سایت شما خواهند شد. حتی میتوانید در سطحی پایینتر، بر روی تک تک پیکسلهای صفحه کار کنید و آنها را با فرمولهای ابداعی خودتان تحت تبدیلات مختلف قرار دهید. سایه زنها (shader) در واقع پرده آخری میباشند که فراروی شما قرار دارند.

از آنجایی که جستجو برای افراد به اشکال مختلف، اعم از صوتی، وب یا حتی یوتیوب ضروری است، سئو نیز یک وب سایت جهت افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی الزامی می باشد. سئو با تیم ملی که جنوبی در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ مدال برنز را با دیگر هم تیمیهای خود به دست آورد. از جمله این تکنیکها سایه حجمی (که پیشتر به آن اشاره شد)، آینه، ماسک کردن تصویر، برش زدن مناطق دلخواهی از تصویر، ایجاد اشیاء شفاف، محو تصاویر در پس زمینه و ترکیب تصاویر با هم میباشد. در این زمینه همچنین میتوانید از انکر تکتسها نیز استفاده نمایید. به امید روزی که متخصصان ایرانی جای واقعی خود را در این زمینه پیدا کنند. بنابراین تا جای ممکن از فایلهای صوتی، ویدیویی و تصویری استفاده کنید. انتخاب بهترین کارت گرافیک لپ تاپ، ممکن است کمی گیج کننده باشد. پس بهتر است قبل از خرید، حتما درباره انواع محصولات موجود در بازار، تحقیق کنید و ویژگی­های مورد انتظار خود را به دقت چک کنید تا بهترین کارت گرافیک ممکن را خریداری کنید. شما میتوانید با مراجعه به سایت مبیت، علاوه بر مطالعه نقد و بررسی انواع محصولات، در جریان نظرات خریداران سابق نیز قرار بگیرید و از همه مهمتر، قیمتها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس