رونمایی از «کانیون» در سانفرانسیسکو

به عنوان اولین پروژه تکمیل شده MVRDV در ساحل غربی، The Canyon قصد دارد ترکیبی از حساسیت محلی و رویکردی جهانی را معرفی کند – در همه چیز از فضای عمومی ساختمان گرفته تا ترکیبی از عملکردها و آپارتمان هایی که ارائه می دهد.

این پروژه به عنوان بخشی از یک طرح اصلی ساخته شد که یک پارکینگ بادگیر در ساحل سانفرانسیسکو را به محله ای پایدار جدید، معروف به Mission Rock، با مسکن برای ساکنان با درآمد متوسط، تبدیل می کند.

این ساختمان ها در یک فرآیند مشترک طراحی شدند که در آن چهار شرکت طراحی مشهور بین المللی – Studio Gang، Henning Larsen و WorkAC علاوه بر MVRDV – به طور همزمان کار کردند و طرح هایی را ایجاد کردند که با هم کار می کردند در حالی که هر یک ظاهری متمایز داشتند.

The Canyon که در مقابل استادیوم Oracle Park جاینتز قرار دارد، یکی از چهار ساختمانی است که فاز اول محله جدید Mission Rock را تشکیل می دهد که با مشارکت غول های سان فرانسیسکو، Tishman Speyer و بندر سانفرانسیسکو در حال توسعه است.

The Canyon با دیوارهای دندانه دار و یک “دره عمیق و باریک” در دسترس عموم که مسیری را از طریق سایت فراهم می کند، یادآور زمین شناسی چشمگیر کالیفرنیا است که تا حدی از توپوگرافی سانفرانسیسکو الهام گرفته شده است.

طبقه همکف کنیون با دو طبقه دفتر و سپس 283 آپارتمان در بالای آن قرار دارد. بیش از یک سوم از این آپارتمان‌ها با نرخ پایین‌تر از بازار اجاره داده می‌شوند و ساکنان آن از طریق فرآیند قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند و 102 خانه برای خانواده‌های با درآمد متوسط ​​فراهم می‌کنند و در نتیجه به کاهش بحران مسکن در سانفرانسیسکو کمک می‌کنند.

کانیون، یک ساختمان 23 طبقه با کاربری مختلط طراحی شده توسط MVRDV، به طور رسمی در 21 ژوئن افتتاح شد و اولین ساکنان اکنون در حال نقل مکان هستند.



منبع

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس