سازه ساز آموزش عمران | amosarchitecture

البته آب و هوا‌، اقلیم و وضع جغرافیایی ‌تنها دلیل به وجود آمدن معماری خشتی نیست بلكـه مـسأله بسیار ویژه وجود ‌شوره‌ است كه در منطقه یزد و اطراف آن بسیار شایع است. شوره بناهای آجری را چنان می‌خورد كه اگـر حتی بهترین نوع آجر را در کنار آن قرار دهند بعد از چند روز بكلی توخالی یا به اصطلاح پوک می‌شود‌. با دقت در اینگونـه بناهـا پی می‌بریم كه یكی از دلایل پابرجایی اینگونه بناها در طول سالیان متمادی می‌تواند اسـتفاده از خـشت خـوب در ساخت بنا باشد. تیم فنی آب سازه متشکل از تکنسین های تخصصی و طراحان سیستم، در تمامی مراحل با ارائه آموزش های بهره برداری و همچنین تدوین دستورالعمل های نگهداری، در کنار شما قرار دارد.

سازه فضایی طاق بشکه ای (Barrel Vaults)

در ادامه هر یک از انواع سازه ها را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم. تفاوت ساختار با سازه در آن است که ساختار یک فرم طبیعی دارد و می‌بایست کشف یا مشاهده گردد؛ حال آنکه سازه دارای طراحی انسانی و مخلوق دست بشر است. پرلیت نوعی سنگ آتش فشانی است كه به عنوان مصالح بومی و بیشتر در استان آذربایجان موجود است.

  • این تركیب نیز باعث مقاومـت خشت در برابر رطوبت می‌شود و از بازشدن آن جلوگیری می‌كند.
  • کلام آخر اجزای ساختمان پارامترهای اساسی ساخت و ساز ساختمان هستند.
  • نهایتاً استفاده از فرم گنبد كه یكی از ابتكارهای جالب معمارهای ایرانی است كه چشم خیره همگان را در سبك اجرا به خود معطوف ساخته است.
  • متقاضیان باید توجه داشته باشند که محصولات تولید وودسازه، بصورت سنتی تولید نمی شوند و کلیه محصولات با تجهیزات حرفه ای صنعت چوب در کارخانه تولید می شوند.
  • مدیریت این شرکت به منظور رقابت در بازارهای داخلی و خارجی و ارتقاء كیفی محصولات تولیدی اقدام به دریافت گواهینامه های بین المللی ISO 9001 , ISO TS 29001, ISO , ISO نموده است.

یکی از بحث‌هایی که در مورد مجله خبری معماری و ساختمان آموس مطرح است، بحث بیمه آن است. در مزایای بیمه ساختمان، خودرو و … سخن‌های زیادی گفته شده است و همه به این مزایا آگاهیم. در مورد بیمه همین بس که بدانیم با بیمه کردن مال و اموالمان، تنها هزینه ناچیزی را باید پرداخت کنیم که این در واقع هزینه نیست، چون به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. وقتی ساختمان شما بیمه آتش سوزی داشته باشد، در زمان حریق، انفجار و صاعقه در صورتی که آسیبی به ساختمان شما وارد شود، شرکت بیمه‌گر خسارت شما را جبران می‌کند. پس در واقع هزینه‌ای که شما پرداخت کرده‌اید، در روز حادثه، به شما بازگشت داده‌می‌شود. سازه‌های پانلی از اجزایی شامل دو لایه شبکه فلزی مش که در طرفین قرار می‌گیرند، یک لایه فوم پلی استایرن که در بین دو لایه فلزی قرار می‌گیرد و مفتول‌های جانبی برای اتصال سه لایه به یکدیگر تشکیل می‌شود.

http://barbarietehran.irبه اين ترتيب اگر روزگاري بهار چرخ دنده ها بود، اين سال ها را مي توان بهار نرم افزارها ناميد. اجرای دیوارهای باربر با استفاده از تركیبی از خشت با یك یا چند نوع دیگر از مـصالح آجـری، سـنگی و بلوكی. در اینگونه بناها به دلیل عدم توزیع یكنواخت سختی در پلان، پیچش اتفاق می‌افتد هم چنین به دلیل مقاومت فشاری كم خشت در محل اتصال خشت با آجر،سنگ یا بلوك‌، خشت دچار لهیدگی و نهایتا تخریب می‌شود. ساختمان‌های ‌بنایی محصور در كلاف‌رفتار مناسبی در مقابل زلزله‌های متفاوت از خود نشان داده‌اند. در این گونه ساختمان‌ها، كلاف بندی هیچ سهمی در تحمل نیروهای افقی به عهده ندارد و تنها برای ایجاد رفتار یكپارچه و همگن در ساختمان تعبیه می‌شوند. تجربه زلزه بم نشان داده كه عملكرد اینگونه ساختمان‌ها به شكل عمومی مطلوب بوده است.

لیست خریدت آماده شده و میخوای قیمت بگیری؟

امروزه اکثر سیستمها از ریاضیات B-spline منطقی غیر یکنواخت برای توصیف فرمهای سطحی استفاده می کنند. با این حال ، روشهای دیگری مانند سطوح گوردون یا سطوح Coons وجود دارد. از زمان درخواست ساخت تا لحظه نصب، هیچ سیستم ساختمانی دیگری از نظر صرفه اقتصادی، انعطاف‌پذیری، سرعت ساخت و نصب، قابل‌مقایسه با سازه‌های فلزی صنعتی نیست.

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس