سازه های فلزی صفا گروه صنعتی صفا | amosarchitecture

شرکت اشکو سازه گستر تمامی پروژه های خود را به مدت یکسال پس از تحویل قطعی پروژه گارانتی نموده وهمچنین امکان ارائه گارانتی 10 ساله با همکاری شرکت بیمه ایران در قبال هزینه ای بسیار ناچیز، وجود دارد که این امر آسودگي خيال كارفرمايان محترم را تضمين مي نمايد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت نوین صنعت سازه می باشد. سازه ساز مفتخر است تـا تمام تلاش خود را برای یادگیری و انتقال دانش تخصصی عمران به کار گرفته و به عنوان یک مرکز خصوصی خود را در امر تولید این دانش از تجربیات جهانی پیش قدم می‌داند. سازه صنعتی شامل دو نوع سازه صنعتی سبک و سازه صنعتی سنگین است که در ادامه به آن می‌پردازیم. دروس الزامی از جمله درس هایی می باشند که هر دانشجوی رشته مهندسی سازه باید آنها را طی کند و علم مربوط به آن را یاد بگیرد و از اساس کار مهندسین گرایش سازه می باشد. در حالت کلی و به زبان ساده در رشته مهندسی سازه سعی می‌شود تا مهندسین تمام علم و دانش و نکات مهندسی را به کار ببرند تا بتوانند بار یک سازه را به نقاط قابل تحمل آن انتقال دهند و بتوانند یک سازه پایدار داشته باشند ،تا در طول مدت زمان این سازه خراب نشود.

طراحی

مورد دیگری که در مورد ایمنی این بناها باید به آن اشاره کرد و بسیار هم مهم است، ایمن بودن آن‌ها در مقابل آتش‌سوزی است. با توجه به عایق‌کاری چوب‌های مصرفی در ساخت خانه چوبی و همچنین قرار دادن عایق در بین لایه‌های دیوارهای این ساختمان‌، آتش نمی‌تواند آسیبی به چوب برساند. بدین شکل یکی از نگرانی‌های اصلی افراد در مورد مقاومت این سازه‌ها، رفع می‌شود.

  • سازه فضاکار از اجزایی شامل گره‌ها، اعضاء بدنه اصلی شامل پروفیل‌ها و تکیه‌گاه‌ها تشکیل شده‌است.
  • نهایتاً استفاده از فرم گنبد كه یكی از ابتكارهای جالب معمارهای ایرانی است كه چشم خیره همگان را در سبك اجرا به خود معطوف ساخته است.
  • این تركیب نیز باعث مقاومـت خشت در برابر رطوبت می‌شود و از بازشدن آن جلوگیری می‌كند.
  • کلام آخر اجزای ساختمان پارامترهای اساسی ساخت و ساز ساختمان هستند.

قبل از انتخاب سازه، توجه به مطالعات فاز صفر هم پیشنهاد می شود. امروزه مسئله سبك سازی در ساختمان جزء مسایلی است كه در ساخت ساختمان‌ها بسیار مورد توجه است. بـدین منظور‌ مواردی كه با استفاده از مصالح سنتی در ساختمان‌های مدرن یا با استفاده از مصالح مدرن در مصالح سنتی اقدام به سبك سازی در سازه‌ها می‌شود، در زیر بیان خواهد شد. گاهی موارد در اجرای ساختمان‌های سنتی مشاهده شده كه مصالح بنایی با مصالح سنتی به طرز نادرستی آمیخته شده كه نتایج نه چندان خوشایندی در پی خواهد داشت. در زیر به برخی از مواردی كه در اجرای این بناها به نادرسـتی اجـرا می‌شوند، آورده شده است.

خدمات اجرایی

مجله خبری معماری و ساختمان آموس اف مخفف Lightweight Steel Frame به معنای قالب فولادی سبک است که یکی از انواع سازه ساختمانی به حساب می‌آید. این سازه ساختمانی به صورت پیش‌ساخته است که در کارخانه ساخته شده و به محل نصب فرستاده می‌شوند؛ سپس بر اساس نقشه از پیش مشخص شده، این اجزا به هم متصل می‌شوند. یکی از انواع سازه در ساختمان سازی، سازه ساختمانی آی سی اف که مخفف Insulating Concrete Formwork است، به عنوان قالب‌های عایق ماندگار شناخته می‌شود. در این مدل، از دیوارهای بتنی که شامل قالب بتنی دائم می‌باشد، استفاده می‌کنند.

http://barbarietehran.ir

این اجزای ساختمان زیرساختی هستند که استحکام سازه را تعیین می کنند. پی عمیق و پی کم عمق دو دسته اصلی آن هستند و عمق یا کم عمقی نشان دهنده عمق پی در خاک است. پی های کم عمق برای ساختمان های کوچک یا کم ارتفاع استفاده می شود. اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند. همه این پایه ها برای ساخت بقیه اجزای ساختمان ایجاد می شوند. از جمله وظایف پی می توان به توزیع بار، ایمنی سازه، جلوگیری از واژگونی و تخریب، کاهش مقاومت بارها و جلوگیری از رانش زمین اشاره کرد.

بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران