سه سالانه کوپر هیویت جنبه های فرهنگی و تاریخی این خانه را بررسی می کند
طراحان، از جمله مونا شالبی و انجمن هنرمندان سیاهپوست + طراحان، اینستالیشنهای متمرکز بر طراحی خانه را برای نمایشگاه Make Home در موزه طراحی کوپر هیویت ایجاد کردند.
نمایشگاه سه ساله ساخت خانه اسمیتسونیان دیزاین در سراسر موسسه شهر نیویورک – عمارت سابق اندرو کارنگی صنعتگر قرن نوزدهمی – به خانه به عنوان محیطی که شامل زمینه های مختلف فرهنگی و محیطی است، ارائه شد.
هفتمین نمایشگاه سه ساله کوپر هویت، “ساخت خانه” توسط متصدی طراحی معاصر الکساندرا کانینگهام کامرون با همکاری متصدی طراحی لاتین کریستینا ال. د لئون و میشل جوآن ویلکینسون، سرپرست ناظر موزه ملی تاریخ آفریقایی آمریکاییها و موزه ملی تاریخ آفریقایی آمریکایی و فرهنگ.
کانینگهام-کامرون گفت: «موضوع از تمایل به استفاده از یک موضوع بسیار مرتبط – خانه – به عنوان لنزی برای کشف طراحی در گستردهترین شرایط آن ناشی شد. این نمایشگاه طیف وسیعی از کارها را از طراحی محصول گرفته تا سیستم های پزشکی و حفظ اعمال معنوی را پوشش می دهد.
او افزود: “طراحان و هنرمندان در گالری ماموریت های خود را با در نظر گرفتن طراحی به صورت فعال، به عنوان یک فرآیند تکراری و نه یک راه حل محدود، توسعه دادند.”
بسیاری از پروژه های نمایش داده شده نشان می دهد که چگونه طراحی در طول زمان در پاسخ به تحولات تاریخی و فرهنگی و همچنین نوآوری، تخیل و نیاز تطبیق می یابد.
این نمایشگاه در سه بخش شامل آمدن به خانه، یافتن خانه و ساختن خانه تقسیم شده است.
بخش Going Home از نمایشگاه پروژه هایی را به نمایش می گذارد که نشان می دهد مردم چگونه بر اساس فضای خانه شکل می گیرند.
قطعه اتاق نشیمن هیو هیدن، در اورلئان، ویرجینیا، خانه باریتون باس داون تاینز را تغییر داد و آن را بر روی یک پایه متحرک قرار داد تا در مورد تنش بین همنوایی و شکنندگی که در حال حاضر در سراسر ایالات متحده رخ می دهد، توضیح دهد.
بسیاری از پروژه ها به بافت فوری کاخ تاریخی پاسخ دادند.
از طریق پروژه «کتابخانه زیرزمینی: آرشیو حقیقت ما»، مجموعه طراحی هنرمندان سیاهپوست + انجمن طراحان، کتابخانهاش را با کتابها و طرحهای مبلمان معاصر که دید جامعی از تاریخ و فرهنگ سیاهپوستان ارائه میکرد، دوباره پر کرد.
نصب اتاق بازی لیام لی و تامی میشیما، مطالعه قبلی کارنگی را از طریق تفسیر مجدد مبلمان اداری و نمودارهایی که تأثیر آن را نشان می دهد، بازسازی می کند.
هویت بصری Make Home توسط Office Ben Ganz با طراحی نمایشگاه توسط شرکت معماری Johnston Marklee توسعه یافته است.
این استودیو با تفسیر مجدد عناصر تزئینی اواخر قرن نوزدهم و ارائه مجدد آنها به عنوان اجزای گرافیکی از سایت الهام گرفت.
دی لئون گفت: «ما هنرمندان، معماران و طراحان را برای سفارش پیشنهادات مشترک برای نصب آنها انتخاب کردیم و در طول تقریباً دو سال با آنها کار کردیم.
ما بهعنوان متصدیان خانه را تعریف نکردیم، بلکه از همه دعوت کردیم تا ایدههای خانه را از دیدگاه خودشان بررسی کنند، که در نتیجه طیف وسیعی از ایدهها در مورد آنچه تشکیل میدهد به دست میآید.»
بخش جستجوی خانه شامل پروژههایی میشود که به این موضوع میپردازند که چگونه زمینهها و موقعیتهای مختلف قراردادی را که اغلب به عنوان خانه کدگذاری میشود، به چالش میکشند.
مونا چلبی، روزنامه نگار داده، از طریق ابتکار تحقیقاتی خود در SITU، خانه های سه نفر را به نمایش گذاشت که توسط سلاح های ساخت ایالات متحده که در حملات هوایی در عراق، سوریه و فلسطین استفاده شده بودند، ویران شده بودند.
پروژه سبک زندگی چلبی شامل نمودارها و مدلهای ساختمانی خانههای مورد نظر با برشهای کاغذی از مبلمان متصل به پانلهای نیمه شفاف با نور پسزمینه است که نشان میدهد دیگر وجود ندارند.
نصب سوفیا گالیسا مورنته و ناتالیا لاسال موریلو «موضوع رام نشده» – که به عنوان یک انبار توسط سازنده تئاتر کارلوس سوتو سازماندهی شده است – مصنوعات بومی را که در اواخر قرن نوزدهم در پورتوریکو پیدا شد در کنار آثار استعدادهای پورتوریکویی معاصر قرار می دهد.
همچنین اثر هنرمند هدر دیویی هاگبورگ آیا بیوبانک یک خانه است؟ به عنوان یک آزمایشگاه ساختگی نمایش داده می شود، از بازدیدکنندگان خواسته شد تا در مورد سوال مطرح شده در نام آن فکر کنند.
در همان زمان، Homebuilding به چگونگی تحول معماری مسکونی از تحولات سنتی تک خانواده به مدلهای جایگزین زندگی نگاه کرد.
ویلکینسون گفت: «از اولین گفتگوهایمان با هم، تعهد خود را برای نمایش طراحی در اشکال بی شماری تقویت کردیم.
او افزود: «ما میدانستیم که برخی از اینستالیشنها به عناصر طراحی در فضاهای داخلی نگاه میکنند، که ایدههایی درباره فرهنگ، میراث یا زیباییشناسی را نشان میدهند.
با این حال، ما همچنین احساس کردیم که برای بازدیدکننده مهم است که در مورد جنبه های دیگر طراحی فراتر از اشیاء و هنرهای تزئینی مانند کاوش در عدالت اجتماعی از طریق شبح طراحی بیاموزند.
به گفته او، پروژه معماری ورود مجدد، نمونه اولیه یک اتاق سرپناه سیار برای افرادی که از زندان به جوامع بازگشته اند، نمونه خوبی از این تفکر است.
ویلکینسون در پایان گفت: “طراحی جدایی ناپذیر تصمیماتی است که تحرک، آب و هوا، ایمنی و امنیت ما را شکل می دهد.”
بنابراین، با توجه به گستردگی نقشی که طراحی در نحوه طراحی خانه ایفا میکند، متوجه شدیم که نمیتوانیم به همه جنبههای این حوزه بپردازیم، اما میخواستیم مطمئن شویم که بازدیدکنندگان موزه طراحی با آن در هر دو مورد مواجه خواهند شد. راه های آشنا و ناآشنا.»
سه سالانه قبلی در سال 2019 یک “ندای اقدام” علیه تغییرات آب و هوایی بود، در حالی که موزه اخیرا نمایشگاهی را به نمایش گذاشت که به طراح Ace Devlin اختصاص داشت.
تصویر از موزه طراحی کوپر هویت.
سه سالانه طراحی خانه ساخت اسمیتسونین از نوامبر 2024 تا 10 اوت 2025 در شهر نیویورک برگزار می شود. برای نمایشگاه ها، گفتگوها و نمایشگاه های بیشتر در زمینه معماری و طراحی، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.