شرکت تصفیه آب و فاضلاب گروه صنعتی آب سازه سازنده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب | amosarchitecture

قبل از انتخاب سازه، توجه به مطالعات فاز صفر هم پیشنهاد می شود. امروزه مسئله سبك سازی در ساختمان جزء مسایلی است كه در ساخت ساختمان‌ها بسیار مورد توجه است. بـدین منظور‌ مواردی كه با استفاده از مصالح سنتی در ساختمان‌های مدرن یا با استفاده از مصالح مدرن در مصالح سنتی اقدام به سبك سازی در سازه‌ها می‌شود، در زیر بیان خواهد شد. گاهی موارد در اجرای ساختمان‌های سنتی مشاهده شده كه مصالح بنایی با مصالح سنتی به طرز نادرستی آمیخته شده كه نتایج نه چندان خوشایندی در پی خواهد داشت. در زیر به برخی از مواردی كه در اجرای این بناها به نادرسـتی اجـرا می‌شوند، آورده شده است.

لیست خریدت آماده شده و میخوای قیمت بگیری؟

شرکت اشکو سازه گستر تمامی پروژه های خود را به مدت یکسال پس از تحویل قطعی پروژه گارانتی نموده وهمچنین امکان ارائه گارانتی 10 ساله با همکاری شرکت بیمه ایران در قبال هزینه ای بسیار ناچیز، وجود دارد که این امر آسودگي خيال كارفرمايان محترم را تضمين مي نمايد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت نوین صنعت سازه می باشد. سازه ساز مفتخر است تـا تمام تلاش خود را برای یادگیری و انتقال دانش تخصصی عمران به کار گرفته و به عنوان یک مرکز خصوصی خود را در امر تولید این دانش از تجربیات جهانی پیش قدم می‌داند. سازه صنعتی شامل دو نوع سازه صنعتی سبک و سازه صنعتی سنگین است که در ادامه به آن می‌پردازیم. دروس الزامی از جمله درس هایی می باشند که هر دانشجوی رشته مهندسی سازه باید آنها را طی کند و علم مربوط به آن را یاد بگیرد و از اساس کار مهندسین گرایش سازه می باشد. در حالت کلی و به زبان ساده در رشته مهندسی سازه سعی می‌شود تا مهندسین تمام علم و دانش و نکات مهندسی را به کار ببرند تا بتوانند بار یک سازه را به نقاط قابل تحمل آن انتقال دهند و بتوانند یک سازه پایدار داشته باشند ،تا در طول مدت زمان این سازه خراب نشود.

سازه فضایی طاق بشکه ای (Barrel Vaults)

مجله خبری معماری و ساختمان آموس اف مخفف Lightweight Steel Frame به معنای قالب فولادی سبک است که یکی از انواع سازه ساختمانی به حساب می‌آید. این سازه ساختمانی به صورت پیش‌ساخته است که در کارخانه ساخته شده و به محل نصب فرستاده می‌شوند؛ سپس بر اساس نقشه از پیش مشخص شده، این اجزا به هم متصل می‌شوند. یکی از انواع سازه در ساختمان سازی، سازه ساختمانی آی سی اف که مخفف Insulating Concrete Formwork است، به عنوان قالب‌های عایق ماندگار شناخته می‌شود. در این مدل، از دیوارهای بتنی که شامل قالب بتنی دائم می‌باشد، استفاده می‌کنند.

http://barbarietehran.ir

جهت کسب اطلاعات در ارتباط با پروژه های انبوه سازی، شهرک سازی، ویلا سازی، نوسازی مدارس و اضافه بنا با استفاده از سازه فلزی سبک LSF یا CFS و دیگر متریال های نوین ساختمانی به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید. به یک ساختار معماری یا مهندسی ثابت که مجزا از دیگر ساختارها قابل تشخیص باشد یک سازه یا ابنیهٔ فنی می گویند. سازه بخشی از حجم است که بارهای وارده را تحمل و به محیط اطراف منتقل می سازد. شایان ذکر است که در سازه های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) ازطریق تیرچه ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون ها و از ستون ها به پی منتقل می شود و پی ها نیروها را به خاک منتقل می کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است. + حداکثر تعداد طبقات در سازه‌های بنایی چقدر می‌باشد؟ تعداد طبقات این سازه‌ها در هر شرایطی، حداکثر دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت‌ها و ضوابط باید مورد توجه قرار گیرند. برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا می‌شود؛ (همان‌طور که گفتیم، به سازه ای که برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها روی زمین ساخته می‌شود، پی می‌گویند.) سپس دیوارها نصب می‌شوند و بعد سقف اجرا شده و پوشش‌های داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام می‌دهند.

  • همه ساختمان ها از اجزای یکسانی مانند ستون ها، دیوارها، کف ها، اتاق ها و سقف ها ساخته شده اند.
  • افزون بر آن به نوع پی و ابعاد آن و اثرهای وارده بـر آن نیـز باید توجه كامل شود.در حالت شیب نیز بایستی پی به صورت پله‌ای ساخته شود.
  • خاك رس با الیاف درخت خرما در اندازه لازم مخلوط شده و خـشتی مقـاوم تهیـه مـی‌شـود كـه اصـطلاحاً ‌(سازودار)‌ گفته می‌شود.
  • با کابل کشیده‌شده فولادی و مهار کردن آن از دو طرف، تنش فشاری دائمی در بتن ایجاد می‌شود.
  • علاوه بر این، در همه نوع سازه فلزی سنگین می‌توان جرثقیل‌های سقفی نصب کرد.

این اجزای ساختمان زیرساختی هستند که استحکام سازه را تعیین می کنند. پی عمیق و پی کم عمق دو دسته اصلی آن هستند و عمق یا کم عمقی نشان دهنده عمق پی در خاک است. پی های کم عمق برای ساختمان های کوچک یا کم ارتفاع استفاده می شود. اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند. همه این پایه ها برای ساخت بقیه اجزای ساختمان ایجاد می شوند. از جمله وظایف پی می توان به توزیع بار، ایمنی سازه، جلوگیری از واژگونی و تخریب، کاهش مقاومت بارها و جلوگیری از رانش زمین اشاره کرد.

دوره جامع آموزش طراحی سوله صنعتی (طراحی انواع سوله از مقدماتی تا پیشرفته)

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس