شیرآلات صنعتی و انواع آن ها مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran

طراحی متنوع و ابعاد کوچکی دارد و با گردش ۹۰ درجه‌ی دستی به راحتی می‌توان آن را باز و بسته کرد. فرض را بر این بزارید که قرار است آب مصرفی منازل به وسیله ی یک پمپ تامین شود. چنانچه شیر های موجود در خظوط انتقال به درستی عمل نکنند و اجازه ندهند که آب از خطوط لوله عبور نکند، فشار بر روی پمپ زیاد می شود و در نتیجه پمپ می سوزد یا آسیب جدی می بیند. این موضوع در رابطه با انواع شیرآلات صنعتی پنوماتیک در یک سیستم بادی نیز صدق می کند. شیرآلات معمولا شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها می باشند و کاربرد های بسزایی دارند. زیرا این شیرآلات می تواند دسترسی به این اهداف را فراهم کند.

شیرآلات صنعتی و انواع آن ها مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran چدن نشکن ارتعاش را جذب کرده و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. شیرهای فولادی می توانند براساس روش ساخت به دو دسته تقسیم بندی شوند، فولاد فورج شده و فولاد ریخته گری شده. فولاد فورج شده از تکه فلزهای گرما دیده ساخته می شود که به وسیله ی چکش های فورجینگ بزرگی و فشار زیاد به شکل شیر درمی آید.

در شیر توپی ردیوس بور، انداز بور (قطر سوراخ بال) از سایز خط یک یا دو اندازه کوچکتر می باشد. اين نوع شير يك‌طرفه در دونوع كره‌اي افقي و عمودي وجود دارد. در نوع عمودي مسير جريان مستقيم است و اين شير بيشتردرجاهائيكه قطع جريان به صورت فوري لازم باشد بكار مي‌رود. در مورد اين نوع شيرها ذكر اين نكته لازم است، كه همگي داراي اجزاي يكسان مي‌باشند. با توجه به مدل‌هاي مختلف از نظر نوع شركت سازنده با يكديگر تفاوت جزئي دارند. همچنین شیرآلات در برابر خوردگی و فرسایش و نگهداری سیالات مقاومت خوبی دارند.

معرفی انواع شیرآلات صنعتی اصل با بهترین قیمت

دسته بندی آلیاژ شیرآلات مربوط به بدنه شیرآلاتی است که می تواند از جنس برنز، آهن، فولاد، استنلس استیل و پلاستیک باشد. بدنه شیر ممکن است با یک نوع آلیاژ ساخته شود و تریم شیر با آلیاژی متفاوت با بدنه اصلی ساخته شود. تریم شیر در تماس با سیال قرار دارد و به همین دلیل ممکن است با آلیاژی متفاوت از بدنه اصلی ساخته شود. تریم شیر معمولا مقاومت بیشتری نسبت به بدنه در برابر خوردگی دارد. اولین شیرهای ساخته شده از نوع شیر سماوری و از چوب ساخته شدند. در طی انقلاب صنعتی شیرهای کشویی و دروازه ای فلزی همزمان با شیرهای سماوری مورد استفاده قرار گرفتند.

  • شیرآلات صنعتی پنوماتیک در بسیاری از صنایع مانند صنعت نفت و گاز، صنعت شیمیایی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • در این دسته از شیرها برای باز و بسته کردن مجرای آب از یک دیافراگم قابل انعطاف استفاده می شود.
  • در خارج از خانه، شیر های صنعتی برای کنترل فرآیند ها ساخته می شوند.

در ادامه همراه تیم فنی مهندسی کارا پمپ باشید تا به انواع شیرآلات در موتورخانه بپردازیم . در این بخش نگاهی کوتاه داریم به چند مدل از شیرآلات صنعتی و استاندارد های که اخبار دارند. برنج آلیاژی از مس و روی است و شیرآلات برنجی در موتورخانه به وفور استفاده می شوند. اغلب شیرآلات برنجی به صورت رزوه ای به سیستم لوله کشی متصل می شوند و قابلیت جداسازی و تعمیر و نگهداری نیز دارند. در ولوهای نوع Full bore افت فشار کمتری نسبت به ولوهای Reduced bore ایجاد خواهد شد.

ولو ایمنی (Safety relief valve)

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس