صنایع دستی اصفهان معرفی کامل و راهنمای خرید + عکس کجارو | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ

چنانچه تمایل به آشنایی با صنایع دستی بی بدیل و متعدد استان اصفهان دارید این بخش از فرهنگ و هنر نمناک را دنبال کنید تا تمامی شاخه های هنری و صنایع دستی این خط را بشناسید. از صنایع دستی رایج که در عهد شاهان صفوی نیز رونق فراوانی داشت می توان به زرکشی، پولک دوزی، سیم کشی، زربافی، گلابتون دوزی، زنجیره بافی، نساجی، قالی بافی و … هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند. سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند. هومسا دنیایی از انتخاب را پیش روی‌ شما می‌گذارد و امکان اجاره ویلا و سوئیت، اجاره روزانه آپارتمان مبله، اجاره کلبه، اجاره اقامتگاه بوم گردی، رزرو هتل و بوتیک هتل را به شما می‌دهد.

مس و خاتم (

در این‌گونه جدید از چوب‌های شمشاد برای رنگ زرد و عناب برای رنگ قرمز استفاده می‌کنند. زمینه کار بیشتر از چوب گردو و یا ریشه درختان جنگلی است که خود دارای نقوش زیبایی هستند. در نوعی از این هنر به جای آن که زمینه چوب را کنده‌کاری کنند و نقش موردنظر را برجسته سازند چو‌ب‌های مختلف را با رنگ‌های گوناگون طبیعی آن بریده پهلوی هم قرارمی دهند.

از کاربردی ترین چوب ها در هنر منبت کاری می توان به چوب آبنوس، عناب، گردو، شمشاد و غیره اشاره کرد. شهر اصفهان با انتخاب شدن به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2005 در میان مردم  کشورها بیش از بیش مشهور گشته و گردشگران بسیار را به خود جلب کرده است. گردشگرانی که مشتاق به تهیه سوغاتی ایرانی هستند تقریبا سوغاتی و صنایع‌دستی و سوغاتی‌های تمام نقاط ایران را در حاشیه میدان نقش‌جهان و در بازار قدیمی اصفهان، می‌توانند تهیه کنند. اگر قصد خرید صنایع دستی اصفهان را دارید و می‌خواهید با انواع صنایع دستی در این استان آشنا شوید ما در ادامه انواع صنایع دستی اصفهان را معرفی کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

پارچ گل دار مشبک مینا کاری

سکمه دوزی قلاب دوزی از دیگر رشته های مهم صنایع دستی اصفهان به شمار می روند مواد اولیه آنها عبارتند از کتان خارجی و ایرانی و نخ پنبه ای که به شکل عمامه ای و کلاف از تهران تهیه می شوند. از انواع محصولات سکمه دوزان و قلاب دوزان می توان به زیر بشقابی ها و دستمال های مخصوص و رومیزی های گرد اشاره کرد. بازار صنایع دستی نقش ‌نمای میدان نقش جهان به‌عنوان مرکزی برای تولید و ارائه صنایع دستی اصفهان در این شهر مطرح است.

طلاکاری در اصفهان توسط هنرمندان خوش‌ذوق و به طرز هنرمندانه‌ای انجام می‌شود. طلاکاری بر روی فولاد از هنرهای وابسته به این فلز زرین است که بر روی ظروف و اشیا تزئینی به کار می‌رود. در نوعی از منبت کاری به‌جای کنده‌کاری زمینه چوب و برجسته کردن نقش مورد نظر، چوب‌های مختلف را با رنگ‌های گوناگون طبیعی آن می‌برند و کنار هم قرار می‌دهند. در این نوع جدید منبت کاری از چوب‌های شمشاد برای رنگ زرد و عناب برای رنگ قرمز استفاده می‌کنند. طرح‌های سوزن‌دوزان عموماً ذهنی و ملهم از برداشت‌ها و بینش‌های مشخص هنرمندان از محیط طبیعت است و بیشتر شامل گل بوته‌های تمثیلی می‌شود. نمد مالی در استان اصفهان رونق فراوان دارد و یکی از مراکز مهم تولید انواع نمد شهر«شهرضا» است.

  • البته بافت این اثر هنری با مشقت همراه است و تنها با سفارش قبلی انجام می‌شود.
  • در دوره ایلخانی نیز که شهر هرات مرکز عده تحقیقات و تألیفات بوده و جلد کتاب بسیار معتبر از نوع سوخت و جلد کتاب عادی معمولاً چرمی ساده یا ضربی و فاقد هر نوع تزئینات اسلیمی بوده است.
  • که با استفاده از این ها طرح یا خط مورد نظر به زیبایی هر چه تمام خلق می شود و یک اثر هنری بی نظیر به وجود می آید.
  • این هنر متاسفانه از اواخر دوره قاجار رو به افول گذاشت و با ورود ماشین‌های صنعتی و تاسیس کارخانه‌های نساجی در کاشان، کارگاه‌های مخمل بافی یکی پس از دیگری تعطیل شدند.
  • تولید ظروف و مصنوعات سفالین و سرامیکی از هنرهای برجسته شهرضا و نطنز شناخته می‌شود.

صنایع دستی اصفهان معرفی کامل و راهنمای خرید + عکس کجارو | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ