طراحی داخلی “لطیف و پیچیده” فروشگاه جنسی کیف در داخل را مشخص می کند
نورپردازی ملایم، اشکال گرد و رنگهای خنثی فضایی دلپذیر را در داخل این فروشگاه جنسی کیفی توسط طراحان اوکراینی Sofia Hubalovska و Natalia Stokonoj با جزئیات بازیگوش از جمله بالش فالیک ایجاد میکند.
هوپالوفسکا و استوکونوگ، که قبل از راهاندازی شرکت خود در سال 2021، در استودیوی معماری و طراحی داخلی Balbek Bureau با هم کار میکردند، میخواستند یک فضای داخلی فراگیر و جذاب ایجاد کنند که با سبک پر زرق و برق اکثر فروشگاههای بزرگسال متفاوت باشد.
Hubalowska توضیح داد: “مفهوم پشت Inside ایجاد یک تجربه فروشگاه جنسی بود که زیبایی شناسی کلیشه ای معمول مرتبط با چنین فضاهایی را به چالش می کشد.”
به جای نورهای نئون معمولی و نمادهای کلیشه ای مانند توت فرنگی، Inside برای ارائه یک محیط ظریف و پیچیده طراحی شده است.
برای دستیابی به این هدف، طراحان از یک پالت رنگی خاموش استفاده کردند که شامل سایه های کرم و خاکستری است که به محصولات اجازه می دهد برجسته شوند.
روکش های فلزی با بازتاب نور به روشن شدن فضا کمک می کند و در عین حال به زیبایی مدرن کمک می کند. این سطوح، که عمدتاً برای پانل های دیواری و برجسته استفاده می شود، با جزئیات نرم مانند پرده ها و مبلمان روکش شده نیز در تضاد هستند.
فروشگاه در زیرزمین و بدون نور طبیعی واقع شده است، بنابراین طراحان تصمیم گرفتند از یک پانل سقفی با نور پس زمینه استفاده کنند که درخششی نرم و یکنواخت مانند نور روز را ارائه می دهد.
بازدیدکنندگان با یک میز پذیرش که در مقابل پس زمینه ای فلزی قرار گرفته است، پذیرایی می شوند تا فضایی روشن و جذاب با حسی نیمه خصوصی ایجاد کنند.
در قسمت پذیرایی، یک مبل برازنده با طرح کلی بدن زنانه تزئین شده است. در اینجا، مشتریان می توانند در حین مرور محصولات یا منتظر کمک، استراحت کنند.
فضای اصلی خرده فروشی یک محیط ساده و خنثی برای نمایش محصولات در قفسه های داخلی فراهم می کند. یک پیشخوان مرکزی با لبه های گرد، سطحی را برای کارکنان فراهم می کند تا به مشتریان در پرس و جوی محصول کمک کنند.
Hubalowska می گوید: «لبه های صاف پیشخوان، دقت بینایی را کاهش می دهد و احساس دسترسی را افزایش می دهد.
موقعیت مرکزی آن ممکن است جریان ترافیک را در اطراف فضا تشویق کند و به طور طبیعی بازدیدکنندگان را به سمت بخشهای مختلف و نمایش محصولات هدایت کند.
قفسه بندی برای مقابله با مشکل دیگری که ناشی از راه اندازی زیرزمین فروشگاه است طراحی شده است. دیوارهای موجود فاقد سطوح مستقیم بودند، که نصب قفسههای مستقل را پیچیده میکرد، بنابراین ذخیرهسازی داخلی راهحلی سادهتر و کاربردیتر را ارائه میکرد.
قفسه های تعبیه شده به ظاهر زیبای داخلی کمک می کنند، با لبه های منحنی در طاقچه های بالایی که خطوط استفاده شده در سراسر فضا را بازتاب می دهد.
بیشتر مبلمان و وسایل فروشگاه به صورت سفارشی توسط پیمانکاران اوکراینی ساخته شده بود و بسیاری از قطعات با استفاده از اشکال ارگانیک و گرد طراحی شده بودند. به عنوان مثال می توان به یک بالش اتاق تناسب سرگرم کننده که شبیه آلت تناسلی است اشاره کرد.
اتاق اتصالات همچنین دارای پردههایی است که میتوان برای حفظ حریم خصوصی آنها را کشید و یک دیوار نور منحنی دارد که نور یکنواختی را برای مشتریانی که وسایل را امتحان میکنند فراهم میکند.
سینک در قسمت نمایش اصلی به عنوان یک عنصر یکپارچه با روکش بتنی طراحی شده است که ظاهر خام صنعتی فروشگاه را به همراه لوله ها و کانال های اکسپوز تکمیل می کند.
به طور کلی، طراحی داخلی فروشگاه به دنبال متعادل کردن عملکرد و زیبایی شناسی ساده با لمس ملایم تر است تا به یک تجربه خرید محتاطانه و لذت بخش کمک کند.
هوبالوفسکا گفت: «فضا بین پیچیدگی و بازیگوشی تعادل برقرار میکند و این از طریق مواد، رنگها و شکلهایی که با دقت انتخاب شدهاند و در عین حال در دسترس هستند، به دست میآید».
هوپالووسکا در طول مدتی که در دفتر بالبک مستقر در کیف بود، روی پروژه هایی از جمله طراحی داخلی یک سالن بدون جنسیت و یک کوکتل بار با سطوح بتنی و لهجه های طلایی کار کرد.
پروژههای دیگر این استودیو شامل یک رستوران مدرن با فرمهای کلاسیک اوکراینی و خانهای است که کلبه چوبی سنتی را با استفاده از فولاد ضد زنگ و بتن تغییر کاربری داده است.
عکاسی از یوگنی آورامنکو.