طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا | amosarchitecture

قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد. پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند. در ایستگاه های کار ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند.

دکور خانه روشن و دلباز آزاده و سعید در تهران

دفاتر این مجموعه در ۴ طبقه در متراژهای مختلفی از ۱۶۵ تا ۲۷۰ مترمربع تقسیم بندی شده است. همچنین در هر طبقه از این پروژه، با توجه به جهت کنسول شدن طبقات، تراس هایی رو به شمال نیز تعبیه شده است تا از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده شود. معیارهای داده شده در جهت طراحی یک ساختمان متناسب با ساختمانهای اصلی آجری در پردیس دانشگاه بود. از این رو چالش اصلی پروژه سعی در ارائه ی راه حلی بود که از یک سو ماهیت معماری دهه چهل دانشگاه را در خود حفظ کرده و از سوی دیگر بنا را با فضای معاصر یک موسسه مبتنی بر فناوری ترکیب کند. طراحان و مهندسان جوان نمادیزاین با تمام متریال‌های روز موجود در بازار آشنا هستند و می‌توانند باکیفیت‌ترین مصالح را با بهترین قیمت برای شما خریداری کنند و نمایی به صرفه و متناسب با جیب‌ شما را طراحی و اجرا کنند.

  • مراکز پرداخت کاغذ که شامل دستگاههای فتوکپی، چاپگرها و نمابرها می باشد.
  • طبق این قانون، معمولاً بخشی از زمین به عنوان چاه نور مرکزی برای تامین نور واحدهای مرکزی استفاده می شود.
  • بنابراین از آن جایی که این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد بهتر است که هرچه سریع تر با انواع بازسازی اداری و مزایا آن و در کل هرچه را که باید در ارتباط با این موضوع باید بدانید، آشنا شوید.
  • توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد.
۲) قسمت های انبار اسناد برای نگهداری پرونده ها، طرح ها، میکروفیلم و وسایل الکترونیکی، لوازم بایگانی و ثبت ، ثبت اسناد باز سازی و خرد کردن.

مجله خبری معماری و ساختمان آموسپردازی فضاهای اداری در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، به خصوص فضاهای کاری کارمندان از جمله نکاتی است که از درجه اهمیت بالایی برخودار می باشد. استفاده از امکان نورپردازی طبیعی در طراحی فضاها به بهبود روحیه کارمندان کمک کرده و انرژی آن ها را نیز افزایش می دهد. این فضاها کاربرد زیادی داشته و لازم است در طراحی آن ها نهایت دقت همراه را با رعایت استاندارد ها و ضوابط طراحی صورت گیرد. این فضاها می توانند به صورت چند اتاق و یا یک اتاق بزرگ در نظر گرفته شوند. ابعاد اتاق جلسات در طراحی ساختمان اداری کارخانه با توجه به ظرفیت ساختمان ساخته می شود. ساختمان های اداری باید ساختمان های بارزی باشند که در یک نگاه بتوان آن ها را تشخیص داد.

http://barbarietehran.irایجاد نظم ، رنگ آمیزی فضا، انتخاب متریال و هارمونی در تمام اضلاع طراحی نمای ساختمان، تأثیر زیادی در بالا بردن کیفیت طراحی ساختمان اداری دارد. لذا از شروع تا پایان کار می بایست یک تقارن همکاری بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است. همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید. فضای لابی به نوعی زیرمجموعه فضاهای مشاع در نظر گرفته می شود، اما به دلیل اهمیتی که در طراحی دارد به صورت جداگانه آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین اولین فضایی است که در هنگام ورود به ساختمان با آن مواجه می شویم و از همین رو تاثیر مستقیمی بر برداشت مخاطب از فضا دارد.

تاثیر نمای ساختمان اداری بر اتمسفر داخلی ساختمان

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس