عمران یا معماری ؟ + معرفی و مقایسه دو رشته عمران و معماری ساختمون 24 | amosarchitecture

معماری پست مدرن، همه بُعدهای غیر قابل انعطاف سبک مدرن را دگردیس کرد. ساختمان پرتلند از مهم ترین مثال ها برای این سبک می‌باشد. ساختمان امپایر و ساختمان کرایسلر استیت از مهم‌ترین بناهای این سبک از معماری می‌باشند. طاق‌های نوک تیز از مهم ترین علامت سبک گوتیک در معماری می‌باشد که برای خلق کردن و به وجود آوردن کلیساها از این نشانه بهره می‌بردند. منظور از کارایی این می‌باشد که هدف از ساخت سازه و طراحی آن چه می‌باشد و مواردی که نیاز است این سازه در بر داشته باشد را برای آن طراحی و در نقشه و ساخت آن گنجاند. باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است.

سبک هنر نو

یک مدیر مجله خبری معماری و ساختمان آموس وظیفه ایجاد هماهنگی لازم در اجرای فعالیت‌ها به منظور رسیدن به هدف نهایی پروژه را برعهده دارد. این رشته دانگاهی عمر زیادی در کشور ما ندارد و می تواند از طراحی یک پارک تا اراضی مخدوش شده مثل دفن زباله را شامل شود. کلمه معمار در زبان لاتین Architect و در زبان عربی از ریشه ” عمر” به معنای عمران و آبادانی و در زبان فارسی نیز از کلمه مهراز که از دوبخش “مه” به معنی بزرگ و “راز” به معنی سازنده تعریف شده است. در نهایت لازم به ذکر است آثار معماری همواره بخشی از تاریخ یک ملت اند و به عنوان نمادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … یک کشور شناخته می‌شوند. تخت جمشید و اهرام ثلاله مصر نمونه ای از این آثار می باشند که همواره به عنوان شناسنامه یک تمدن از آن ها یاد می‌شود.

http://barbarietehran.ir

در جنوب‌غربی آسیا، فرهنگ نوسنگی درست بعد از ۱۰۰۰۰ سال قبل میلاد در سرزمین شام حضور پیدا کرد؛ و از آنجا به سمت شرق و غرب گسترش پیدا کرد. در آن‌جا فرهنگ‌های ابتدایی نوسنگی در آناتولی، سوریه و عراق در حدود ۸۰۰۰ ق.م. وجود داشت و اولین جامعهٔ تولیدکننده غذا ابتدا در جنوب شرقی اروپا در حدود ۷۰۰۰ ق.

  • با این همه از کتاب‌های راهنمای عمل کردگرایی چون اطلاعات معماری نویفرت به وفور در تمرین‌ها و مدارس معماری استفاده می‌شود.
  • معماری شیوه دیدن، تفکر و سوال پرسیدن ما از جهان هستی و مکان زندگی ما در آن را مشخص می کند.
  • طراحی معماری بر طراحی ساختمان، استفاده از مدل‌های سه بعدی، طراحی، رندر و غیره تمرکز دارد.
  • لذا بازار کار دیگری که می‌توان برای یک مهندس معمار متصور شد، طراحی داخلی فضاها و همچنین طراحی نمای پروژه‌های مختلف است که هر کدام بسته به نوع طرح و نیاز کارفرما دارای حق الزحمه‌های متفاوتی هستند.
  • معماری سنتی ایرانی بیش از 6200 سال تاریخ پیوسته دارد که پیشینه ی آن به حدود هزاره ی هفتم پیش از میلاد می رسد.

در ساخت هر سازه اول باید نقشه های مربوط به آن تهیه شود. که این نقشه ها به دو دسته نقشه های معماری و نقشه های سازه تقسیم می شوند. نقشه های معماری شامل پلان های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان است.

گرایش های مهندسی معماری در مقطع دکتری

همه میدانیم موتور اتومبیل برای کارکردن روان به روغن موتور نیاز دارد. روغن موتور قطعات متحرک موتور را روانکاری نموده و از آنها در برابر … از فشار کم آب تا گرفتن چاه فاضلاب، این قسمت پر ترافیک خانه مشکلات عجیب و غریب زیادی دارد. معمولا پایان سال و آغاز سال جدید همه درگیر خانه تکانی و نظافت میشوند؛ اما اگر تنها زندگی میکنید، تعطیلات را در سفر میگذرانید و …

۱۰ نکتۀ مهم برای شروع طراحی معماری

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس