فروشگاه Vaga Arquitectura و Pistache Ganache با تشک صورتی
استودیوهای برزیلی Vaga Arquitectura و Atelier Pistache Ganache با یکدیگر همکاری کرده اند تا لباس بوتیک “اولین مصرف کننده” را با دیوارهای مرجانی منحنی برای یک شرکت تشک در سائوپائولو طراحی کنند.
این فروشگاه باریک در سال 2024 توسط استودیوی طراحی Vaga Arquitetura و طراح خرده فروشی لوکس Atelier Pistache Ganache بازسازی شد و در انتهای یک بلوک مسکونی در محله Pinheiros واقع شده است.
فضای 162 متر مربعی (1745 فوت مربع) فروشگاه پرچمدار جدید Zisso است، یک استارتاپ برزیلی متخصص در “تشک در جعبه” و سایر محصولات خواب.
نمای فلوت صورتی رنگ اطراف سطح همکف ویترین فروشگاه را میپیچد و با یک صفحه شیشهای بزرگ در وسط مشخص میشود، در حالی که سطح دوم از گچ سفید تشکیل شده است که نشان تجاری Z شکل کناری آن در مرکز نما نقش بسته است. رابط.
نمای مرجانی برای مشخص کردن ورودی گوشه فروشگاه بیرون میآید و همزمان با دیوار مجاور یک حیاط کوچک را تشکیل میدهد. سنگفرش های پیاده رو با رنگ نیلی روشن رنگ آمیزی شده اند تا منطقه را مشخص کنند.
پالت سه رنگ و منحنی های نرم در داخل فروشگاه ادامه دارد.
تیم به Dezeen گفت: «هدف ما ایجاد یک تجربه حسی و فراگیر بود که ادغام سفر آنلاین و آفلاین را به حداکثر میرساند، در حالی که همیشه مشتری را در مرکز همه چیز نگه میدارد.
ما با الهام از موضوع لایههای بین خواب و زندگی، با استفاده از یک فیلم صورتی مرجانی، یک خط افق در فضا طراحی کردیم که همراه با نورپردازی، فضای بین آسمان و زمین را نشان میدهد و خواب را به زندگی روزمره مرتبط میکند.»
بازدیدکنندگان از طریق این محیط انعطافپذیر و جذاب هدایت میشوند، طراحی شده برای برانگیختن کنجکاوی و ارائه یک تجربه منحصربهفرد متناسب با هر محصول، که در فضاهایی به اوج میرسد که سفری منحصربهفرد را فراهم میکند.»
غشای صورتی سفارشی از نرمی و فناوری محصولات زیسو تقلید می کند و در فضا جریان می یابد و ردپای خطی را به اتاق های کوچکتر در امتداد یک سیستم شبکه تقسیم می کند.
پدرو دومینگوئز، یکی از بنیانگذاران VAGA Arquitetura گفت: ایده این است که این کالا کنجکاوی رهگذران را در پیاده رو برمی انگیزد و آنها را تشویق می کند تا برای تجربه ای منحصر به فرد وارد فروشگاه شوند، که برای آنها با تیم Zisso طراحی شده است.
برخلاف دیوارهای مرجانی، فرشهای آبی تیره مخملی – که پس از درآوردن کفشهای مشتریان هنگام ورود تجربه میشود – گردش را بین فضاها هدایت میکند و به اتاق آبی منزوی در گوشه پشتی منتهی میشود که «تجربهای همهجانبه و خودکار را ارائه میدهد. با صدا، نور و دما کنترل شده.
پدرو فاریا، یکی از بنیانگذاران VAGA Arquitetura گفت: “فضا کاملاً دوباره طراحی شد تا مفهوم اولیه فروشگاه تحقق یابد: ایجاد محیط های خاص برای هر محصول که هر یک تجربه منحصر به فرد را ارائه می دهد.”
این تیم نیمساخت چوبی قدیمی را برچید و فضای داخلی را به یک سقف سفید دوبل در بالای خط آسمان صورتی باز کرد و حسی از فشردگی ایجاد کرد.
یک راه پله مارپیچ محصور به سطح بالایی منتهی می شود، جایی که یک فضای خرده فروشی دیگر به تراس پشتی برای میزبانی رویدادهای برند باز می شود.
دیگر فروشگاههای پرچمدار اخیراً تکمیلشده در سراسر جهان شامل یک فروشگاه با پرده نقرهای و یک استیج بورگوندی توسط برند لباس زنانه دانمارکی Rotate، طراحی شده توسط Thaibaut Allgayer در کپنهاگ، و یک فروشگاه هرمی شکل برای برند پهپاد DJI در شنژن، چین توسط Various Associates است.
عکاسی از کارولینا لاکاز.
اعتبار پروژه:
ساختار: فجا آرکیته + گاناش پسته
تیم فاجا: پدرو دومینگز، پدرو فاریا، گوستاوو نائوکی و اینگرید روزا
تیم پسته گاناش: آندره رومیتلی و مارتینا بروسیوس
همکاران: روبرتا تانوس
ساختمان: ب-پنج
شاسی، تاسیسات الکتریکی و تاسیسات هیدرولیک: گاریتا پروژستوس
طراحی نورپردازی: روشنایی لیچیا
صحنه نگاری: صحنه نگاری GTM
مشتری: زیسو