معماری سنتی چیست؟ فن پردازان | amosarchitecture

استفاده از انواعنورپردازیها مانند شمعدان ها و آباژور ها. بعد از دوران اوج محبوبیت باروک در فرانسه سبک رکوکو رواج یافت. همین علت باعث شده اکثرا سبک روکوکو را جایگیزین باروک بدانند ولی برخلاف باروک که مدت زمانی طولانی محبوبیت داشت این سبک عمر کوتاهی داشت. متریال های مجلل مانند پارچه های ظریف ازجنس ساتن، براش، مخمل، ابریشم، شیشه و کریستال، چوب خالص، طلاکاری های مصنوعی و طبیعی. به کار بردن رنگ‌های درخشان و تند و گرم سبز طلایی، قرمز. هر بنا و اثری که دارای بدنه مدور و ستون های قطور باشد از این سبک پیروی کرده است.

داوطلبان پس از فارغ‌التحصیلی از این رشته به راحتی وارد بازار کار می‌شوند. گرایش‌های مختلف این رشته تحصیلی به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا آن‌ها در مشاغل و گرایش‌های مورد علاقه خود به فعالیت ادامه دهند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که درآمد رشته معماری چقدر است؟ این موضوع به مسائل زیادی بستگی دارد، اما در حالت کلی این رشته مهندسی یکی از رشته‌های پردرآمد گروه ریاضی محسوب می‌شود. بازار کار این رشته بسیار مناسب است و داوطلبان در حوزه‌های مختلفی می‌توانند مشغول به کار شوند. با توجه به تمامی این شرایط می‌توان متوجه شد که مزایای رشته تحصیلی معماری بسیار زیاد است و داوطلبان با مطالعه این رشته تحصیلی راه مناسبی را در آینده شغلی خود خواهند داشت.

http://barbarietehran.ir

شاید در نگاه اول همه ما فلز را عنصری سرد و سخت دانسته و تنها در فعالیت‌هایی که استحکام برایمان مهم باشد سراغ آن برویم … استفاده از گچ کاری به طور گسترده‌ای در اروپای قرون وسطی رواج داشت. معادن سنگ نیز به عنوان یکی از ارزش های با اهمیت و اقتصادی در جهان مطرح … جک ها ابزارآلاتی هیدرولیکی جهت بالا بردن خودرو و جدا کردن آن از سطح زمین هستند. در دنیای امروز استفاده از ابزارالات به شدت به چشم می خورد به گونه ای که می توان گفت بدون استفاده از آن ها بسیاری …

فرم و فضای معماری

چه مشغول سایش فلز باشید و چه برش سرامیک؛ یک دستگاه فرز، به مجله خبری معماری و ساختمان آموستان خواهد آمد. نصب لوله و اتصالات پلیمری علاوه بر اینکه نیازی به ابزارهای گوناگون، سنگین و پر حجم ندارد به سادگی صورت گرفته و به مراتب زمان … از آنجا که خانه قرار است محلی برای آرامش و استراحت باشد؛ سرو صدایی که از بیرون می آید میتواند آزار دهنده باشد. اگر بدانید کجا و چگونه از سشوار حرارتی کمک بگیرید، پروژه ها خیلی ساده تر انجام میشوند و همچنین احتمال آسیب دیدن حین انجام کار … همان کاغذ دیواری که چند سال پیش زیبا و شیک به نظر میرسید؛ احتمالا امروز قدیمی و از مد افتاده شده و احتمالا به فکر … پیچ‌ گوشتی یا پیچ ‌چرخان یا پیچ‌ گشتی ابزاری است که با استفاده از خاصیت اهرمی و گشتاوری، در باز و بسته کردن انواع پیچ …

مهندسی عمران یا معماری ؟

اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است. ماهیت لایه‌ای موجب می‌شود تا در فرم‌های طبیعی، فقط عکس‌العمل‌های کششی یا فشاری به وجود آید. در یک رده‌بندی دقیق‌تر می‌توان مصالح ساختمانی را دست‌کم در پنج رده تقسیم کرد. ویتروویوس کتاب «درباب معماری» را به امپراتور آگوستوس تقدیم می‌کند. مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می‌کند.

  • دروس مربوط به هندسه و ترسیمات فنی به صورت کامل؛ این دروس توانایی انواع ترسیمات هندسی را برای دانشجو فراهم می‌سازند تا وی در ترسیمات معماری دچار مشکل نشود.
  • شیشه یکی از متریال هایی است که در ساختمان سازی کاربرد دارد.
  • معماران فنی نقشه‌های ساختمانی تولید می‌کنند و در مدیریت ساختمان مشارکت می‌کنند.
  • یک معیار باید ذوق‌ و سلیقه‌ و استعداد داشته باشد و در کنار آن تکنیک بداند.
تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس