معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | amosarchitecture

وجود ابزارالات مناسب در هر صنعت به سرعت و کیفیت انجام کار کمک بسیاری می کند. امروزه نصب کاشی و ترکیب رنگی آن‌ها با یکدیگر یک هنر است. برای اجرای یک اثر هنری ما نیاز به ابزارهایی داریم که کار را … از مراحل اولیه در هنگام نوسازی ساختمان، تخریب آن است. امروزه نیاز به ابزار در هر خانه و صنعتی به چشم می خورد. بنابراین فرقی نمی کند که جزء افراد تازه کار و یا باتجربه …

فصلنامه معماری و ساختمان

در مجله خبری معماری و ساختمان آموس‌های بزرگ، طراحان داخلی نقش جداگانه‌ی مهمی را ایفا می‌کنند؛ نقشی که به بهترین شکل تجربه‌ی ساکنان ساختمان را شکل می‌دهد. طراحان داخلی چیدمان دیوار‌ها و درهای غیر باربر را تعیین می‌کنند، مصالح و نحوه‌ی تکمیل پروژه را انتخاب می‌کنند، پریز‌ها را قرار می‌دهند، نورپردازی می‌کنند و حتی مبلمان را انتخاب می‌کنند. همه اینها با توجه به نیاز‌های مشتری و قوانین ساختمان است.

  • اگر چه سالهاست که دیگر این نوع معماری به طور رسمی و همیشگی در این کشور استفاده نمی شود و خیلی رایج نیست اما زمانی که معماری بخواهد سازه ای اصیل و خاص طراحی کند حتما از جلوه های ویژه ی سبک سنتی ایرانی در آن استفاده می کند.
  • این شیوه تداوم معماری باروک است، اما با افراطی حتی بیشتر در استفاده از نقش مایه های طراحی و جزئیات جدید و عناصر طبیعت گرایانه۴۸، از جمله صدف، گل، و درخت.
  • البته چه نظریات رایت و چه الگوهای الکسندر هیچ کدام حالت به هم پیوسته ای ندارند.
  • با اینکه مهندسی معماری را در زیر مجموعه ریاضی و فیزیک قرار می‌دهند اما این رشته در واقعیت دارای دو جنبه هنری و فنی است.
  • مرکز معماری ایران از سال 1385 فعالیت خود در حوزه آموزش تخصصی معماری را آغاز کرده است.
  • معماری، هنری است که دست در دست علم کار می‌کند تا مکان‌هایی طراحی شود که مردم بتوانند در آن زندگی کنند، غذا بخورند، کار کنند و بازی کنند.
ساختمان‌ها همچنین باید بتوانند به خوبی پیر شوند، خود را با شرایط متغیر وفق دهند و انعطاف‌پذیری لازم برای استفاده‌های مختلف را داشته باشند. آنها همچنین باید از نظر مصالحِ مورد استفاده در حین ساخت و منابعِ انرژی مورد نیاز برای عملکرد، پایدار ساخته شوند. در واقع این عنصرها مجموعه چیزهایی می‌باشند که خصوصیات مشترکی داشته که دربرگیرنده معماری داخلی می‌باشد. اشکالی عجیب و شگفت انگیز و رنگ‌های شفاف از اساسی ترین خصوصیت های سبک معماری پست مدرن می‌باشد. نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان.

http://barbarietehran.ir

مهندسین معمار و مهندسین عمران، دغدغه های متفاوتی دارند. دغدغه اصلی یک مهندس معمار، نوآوری و جذابیت بصری و دغدغه یک مهندس عمران، ایمنی و مقاومت ساختمان است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که حوزه های کاری مهندسی عمران و معماری، در بسیاری از موارد با یکدیگر هم پوشانی دارند و می توان کلید موفقیت در طراحی و اجرا یک سازه موفق همکاری این دو رشته با هم دانست.

در حالی که ارتقاء سلامت و رفاه، غنی‌سازی زندگی از لحاظ زیبایی و معنوی، ارائه فرصت‌های اقتصادی و ایجاد میراثی که فرهنگ و سنت‌ها را منعکس می‌کند، نیز می‌تواند بر عهده معماری باشد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید.

معماری

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس