معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | amosarchitecture

گاهی اوقات شکاف هایی در دانش وجود دارد و نیاز به همکاری با معماران و مهندسان دیگر برای اجرای ایمن و موفقیت آمیز یک طرح تا تکمیل آن است. معماری، هنری است که دست در دست علم کار می‌کند تا مکان‌هایی طراحی شود که مردم بتوانند در آن زندگی کنند، غذا بخورند، کار کنند و بازی کنند. نقش یک معمار به عنوان رهبر پروژه‌های مختلف، از چیزی به کوچکی اضافه شدن به خانه شخصی، تا چیزی به بزرگی یک بیمارستان، محوطه دانشگاه یا کل محله، گردآوری ایده‌ها و دیدگاه‌های خلاقانه است. عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت.

سبک هنر نو

مجله خبری معماری و ساختمان آموس می‌توانند برای ادامه تحصیل این رشته به خارج از کشور نیز مراجعه کنند. برای این کار دانشجویان باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند و اطلاعات مربوط به دانشگاه را مطالعه کنند. هر دانشگاهی شرایط پذیرش را در سایت قرار داده است و دانشجویان با استفاده از این شرایط می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند.

http://barbarietehran.ir

اگر جز افرادی هستید که در منزل و کارگاه خود ابزارهای برقی متنوعی دارید و کار با ابزارآلات برقی را تجربه کرده اید، حتما متوجه … باتری های شارژی یکی از مهم ترین قطعات ابزارآلات بدون سیم یا شارژی هستند. به همین جهت شناخت نحوه عملکرد و نکته های مهم استفاده …

  • داوطلبان در این دوره 8 ترم تحصیلی را پیش روی خود دارند.
  • نقاط شاخص شهری و عبادتگاه‌ های تمدن روم و تمدن یونان باستان به وسیله سبک کلاسیک خلق شده‌است.
  • باتوجه به اینکه دریل ها از ابزارهای پرکاربردی هستند و استفاده از آن ها در خانه، کارگاه و صنعت به چشم می خورد، توجه و …
  • در سیحونز آلیز ایالات جورجیا آپارتمانهای ساحلی بیانگر چنین تصویری (ژئود مانند) هستند.
  • فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت.

با این همه این دیدگاه، منتقدان بسیاری دارد و بناهای کمی واقعاً با در نظر داشتن این تئوری، طراحی و ساخته می‌شوند. پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد. همچنین ثبات از بین رفته و تلویحاً نوعی تکان بصری ایجاد می‌کند. با مبلمان و پنجره‌های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط می‌توانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را می‌توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به‌طور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید.

معماری ایرانی

در واقع متصل کننده معماری و طراحی داخلی، معماری داخلی می‌باشد. بنابراین مواردی که اهمیت پیدا می‌کند شامل سازه سالم و برنامه ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس و غیره است. بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت. سازه‌های معماری با بهره‌گیری از این قواعد طبیعی، به طبیعت نزدیک‌تر می‌شوند.

نقش و مسئولیت معمار