معماری و شهرسازی پایدار | amosarchitecture

وجود فضاهای کاربردی، تهویه و نور خوب و همچنین دسترسی به چشم‌انداز مناسب از ویژگی‌های موردنیاز انسان در فضاهای مسکونی است. با این وجود، دستیابی به این عناصر در خانه‌های کوچک‌تر شهری کمی دشوار خواهد بود. بنابراین معماران و طراحان داخلی به سمت راه‌حل‌های خلاقانه روی می‌آورند تا فضاهای کاربردی‌تر و دل‌پذیرتر ایجاد کنند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی تفکیک فضاها بدون استفاده از دیوارهای سنتی بپردازیم و راه‌حل‌های مختلفی را برای آن معرفی کنیم. به همان اندازه که یک معمار، نقش های مختلفی را ایفا می‌کند، محیط‌های کاری متفاوتی نیز در انتظار اوست.

http://barbarietehran.ir

سیم چین یکی از ابزارآلات دستی است که بیشتر در برق‌کاری و امور الکتریکی کاربرد دارد. بکس بادی یا آچار بادی جهت باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره‌ها کاربرد دارد. دریل ها کاربرد گسترده ای در انجام کارهای مختلف خانگی دارند؛ بنابراین علاوه بر … ممکن است پیش از این نام سشوار حرارتی، سشوار صنعتی یا تفنگ حرارتی را شنیده باشید.

انواع پنجگانه کانسپت:

این اسکلت‌ها از ستون‌های عمودی و تیرهای افقی شکل که به صورت اضلاع مربعی و یا مستطیلی به … گریس پمپ رونیکس وسیله‌ای است که برای گریس کاری و روان کاری انواع یاتاقان، چرخ دنده‌ها، بلبرینگ و همچنین برای تمامی خودروها، ماشین آلات کشاورزی … فرزها یکی از پرمصرف ترین دستگاه ها در صنایع مختلف هستند که با توجه به کاربرد زیادشان توسط بسیاری از برند ها تولید و وارد … اگر به طور مستمر با میخ ها سر و کار دارید، احتمالا به یک میخ کوب نیاز خواهید داشت. دستگاه‌های کارواش خانگی کاربردهای مختلفی دارند؛ در مدل های مختلف عرضه می شوند و هر کدام کاربردی خاص دارند. اگر قصد دارید به صورت تفریحی کار با چوب را شروع کنید و پروژه های کوچک نجاری برای خودتان داشته باشید این مطلب مناسب شما …

  • نصب لوله و اتصالات پلیمری علاوه بر اینکه نیازی به ابزارهای گوناگون، سنگین و پر حجم ندارد به سادگی صورت گرفته و به مراتب زمان …
  • عناصر فرم و فضا همراه یکدیگر، واقعیت معماری را تشکیل می‌دهند.
  • بنابراین رشته مهندسی معماری بدون کنکور فقط در دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی امکان‌پذیر است.
  • ساختمان پایدار تبدیل به یک مفهوم همه گیر شده‌است و تأثیر عمیقی بر معماری گذاشته‌است.

این رشته در مقایسه با سایر رشته‌های ریاضی رونق بسیار زیادی دارد، زیرا افراد به دنبال زیبایی ظاهری خانه‌های خود هستند. بنابراین در حالت کلی می‌توان گفت رشته معماری نه تنها به ساخت بناها و ساختمان‌ها می‌پردازد بلکه در طراحی و مرمت ساختمان‌ها نیز نقش مهمی دارد. داوطلبان با توجه به این شرایط باید این نکته را در نظر داشته باشند که این رشته هزینه‌های زیادی برای آن‌ها خواهد داشت. یکی دیگر از معایب این رشته تحصیلی به پذیرش دانشگاه‌های برتر کشور مربوط می‌شود.

کارخانه ریخته گری فولاد طبرستان (پروژه بازسازی)

پس وجه اشتراک این دو مجله خبری معماری و ساختمان آموس این است که هر دو با ساختمان و ساخت و ساز بنا سر و کار دارند. مثل سدسازی، راه سازی و غیره ولی پروژه های یک معمار نهایتا می تواند طراحی یک شهرک توریستی، یک هتل، فرودگاه، بیمارستان باشد. هر معمار مطمئناً در طول کار حرفه ای خود (یا حداقل در طول دوران تحصیل در دانشگاه) تجربه طراحی خانه را داشته است.

گرایش های رشته معماری

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس