معماری چیست؟ تفاوت رشته معماری و عمران مکتب‌خونه مکتوب | amosarchitecture

گاهی نیز با تاکید مضاعف بر ساختار سازه ای، فرم معماری بر اساس قواعد سازه ای شکل می گیرد. در مقطع کارشناسی‌ به‌ جنبه‌های‌ فنی‌ معماری‌ بیشتر توجه می شود و فارغ‌التحصیل‌ان این‌ رشته‌ می‌توانند به‌ ساختمان‌ سازی‌ (طراحی‌ فنی‌ ساختمان‌های‌ مختلف‌) مشغول شوند. ولی فارغ‌التحصیل‌ کارشناسی‌ ارشد بیشتر به جنبه‌های‌ هنری‌ معماری‌ می پردازند. مهندس‌ معمار در کنار طراحی‌ بناها به‌ طراحی‌ و ساخت‌ ماکت‌ و طراحی‌ معماری‌ داخلی‌ هم میتواند مشغول باشد.

دوره‌های حرف آخر برای رشته مهندسی معماری

مقدمه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی و نیز تخصصی تر شدن مشاغل، به ابزارآلات گوناگون و پیشرفته تری نیاز می باشد. اگر جزء افرادی هستید که با ابزارآلات سر و کار دارید، احتمالاً از دریل های شارژی در مصارف مختلف استفاده کرده اید. برای بسیاری از افراد تازه کار و کم تجربه که قصد تهیه ابزارآلات مختلف را دارند ممکن است این سوال پیش آید که دریل شارژی …

دوره معماری و مرور معماری سنتی ایرانی

وب سایت ها و مجله های معماری پر است از ایده های طراحی داخلی ساختمان، اما ظاهرا هیچ کس به نمای بیرونی ساختمان توجهی ندارد. جاروبرقی صنعتی یکی از ابزارآلاتی است که انتخاب آن برای بسیاری از افراد کار مشکلی است؛ اما پارامترهای مورد نظر برای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب … این مجموعه، اسناد ساخت و ساز است که طرح را به دستورالعمل‌ها و مشخصات فنی برای پیمانکاران و کارشناسان ساخت و ساز تبدیل می‌کند.

http://barbarietehran.ir

ابزارهای کار یک طراح، عناصری مانند عناصر کف، فرم، دیوار، سقف، بافت، نور و رنگ هستند که در یک طرح تمام این عناصر باید به صورت مشابه و متناسب قرار بگیرند. استفاده از رنگ های زنده و گرم، بکار بردن فراوان از نقش های هندسی از مهم‌ترین واساسی ترین ویژگی‌های سبک آرت دکو می‌باشند. از ویژگی‌های این سبک از معماری خمیدگی و انحنا بود و این سبک عمری کوتاه داشت ولی در همین زمان کوتاه شهر پاریس بهره فراوانی ازش برد که حتی در ورودی مترو پاریس و ساختمان لاویروت از سبک هنرنو استفاده شده است. ساختمان‌هایی با نما و ظاهری تازه تر و نوین که سنگفرش‌ها، ستون ها و گنبدهایش به صورت جدی از معماری اصلی خود پیروی می‌کنند. یک سازه باید محکم باشد و تحت تاثیر نیروهایی نظیر زلزله، نزولات جوی، باد و درجه حرارت که موجب تخریب ساختمان می‌شود مقاوم باشد. در واقع برای ایستا بودن یک سازه باید مشخصات فنی اعم از کاربرد مصالح مرغوب رعایت شود.

  • مقدمه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی و نیز تخصصی تر شدن مشاغل، به ابزارآلات گوناگون و پیشرفته تری نیاز می باشد.
  • در نهایت معمار باید آثار و طرح هایی که با نوآوری و هوش خود کشف کرده است را اجرا کند.
  • داوطلبانی که به رشته مهندسی معماری علاقه دارند باید قدرت تخیل زیادی داشته باشند.
  • بیشتر کسانی که قصد ورود به صنایع چوبی را دارند با توجه به بودجه ای که دارند به دنبال خرید تجهیزات برقی ضروری در این …
  • معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد.

اما محدوده مجله خبری معماری و ساختمان آموس معماری به مراتب فراتر از طراحی نقشه‌ها بر اساس اصول اولیه طراحی ساختمان است. در این نوشته وب‌سایت گروه معماری بام به بررسی معماری و تعاریف آن می‌پردازیم. به عبارتی معماری شامل مجموعه‌ای از تخیل، توانایی خلق ایده‌ها و روشن ساختن آنها، خلاقیت (نه الزاما خلاقیمت به مثابه توانایی هنری)، علاقه‌مندی به رفتار انسان، زیستگاه بشر و محیط طبیعی و مهارت‌های حل مسئله است. پس معمار کسی است که بتواند این ویژگی‌ها را از خود بروز دهد و آنها را در خدمت معماری ،طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان به کار گیرد. این بدین معنی است که داوطلبان نمی‌توانند بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری برای این رشته تحصیل کنند.

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس