معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | amosarchitecture

مرکز معماری ایران از سال 1385 فعالیت خود در حوزه آموزش تخصصی معماری را آغاز کرده است. تجربه بیش از 16 سال حضور در کنار دانشجویان و حرفه‌مندان معماری باعث شد تا مکتب فکری مرکز معماری ایران شکل بگیرد. در این ویدئو پیشنهاد مرکز معماری ایران برای پیشرفت در حوزه حرفه معماری قابل مشاهده است. معمولا در این نوع معماری، فضایی در نظر گرفته می شد که برای مهمانان خانه بود و به شاه نشین معروف بود، این محیط معمولا تزئینات خاص و منقوشی داشت و با آینه کاری و نقاشی های خاص و استفاده از کاشی های سنتی و زیبای ایرانی تزئین شده بود.

محل و مشخصات کاربری ها (برای ساختمان مسکونی مثلا آشپزخانه، اتاق خواب، هال، اتاق نشیمن و …) در این نقشه ها مشخص خواهد شد و در ادامه نقشه های سازه که توسط مهندس محاسب که یک مهندس عمران (و یا مهندس معمار برای ساختمان های کوچک) است، طراحی می شوند. که جزئیات و نحوه اجرای اسکلت و اجزای سازه ای را شامل می شود. موسسه حرف آخر فعالیت خود را در قالب ارائه پکیج های آموزش کنکور با سبکی متفاوت آغاز کرد. استاد عبدالرضا منتظری، از اساتید مطرح کنکور از سال ۱۳۹۰ با هدف ارائه جدیدترین تکنولوژی های آموزشی دنیا به دانش آموزان کنکوری موسسه آموزشی حرف آخر را تاسیس نمودند.

پیشنهاد کاربران

پس از ارزیابی الگوی سیرکولاسیون موجود که بازدیدکنندگان را به جای جای موزه هدایت می کرد مشخص شد که در سال اول موزه دو برابر مقدار پیش بینی شده بازدید کننده داشت. بدون این طرح سیرکولاسیون، ساختمان قطعاً کارایی موجودش را نمی داشت و احتمالاً میلیون ها بازدید کننده را ناامید می کرد. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند.

نقش تصورات در شکل دادن کانسپت

امروزه نسبت به گذشته آگاهی افراد نسبت به سلامتی بیشتر شده و راهمجله خبری معماری و ساختمان آموسهای مختلفی برای تناسب اندام و سلامتی به کار برده می شود. از این رو طراحی و دکوراسیون داخلی سالن بدنسازی به عنوان مکانی که افراد برای انجام فعالیت جسمانی و ورزش به آن مراجعه می کنند فضایی حائز اهمیت می باشد. کارواش خانگی ابزاری است که برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف ساختمان یا ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

http://barbarietehran.ir

گرچه عمده بناها (نظیر خانه ها و مکان های عمومی) کاملاً در حیطهٔ دانش معماری است، برخی سازه ها و بناهای دیگر (مثل یادمان ها، پل ها، کارخانه ها و…) وجود دارند که در مرزی بین معماری و مهندسی یا معماری و هنر قرار می گیرند. گرایش عمومی به استفاده از منابع و نمونه های معماری پیشین، چه تاریخی و چه متأخر به جای نمونه های بومی هم عصر، از زمان ظهور لویی کان در دهه ۶۰ به عنوان یک طراح فرمها مجدداً مورد توجه قرار گرفت. او صریحاً معماری روم باستان و آثار لوکوربوزیه را منابع اصلی الهام خویش برشمرد. گرچه او هیچوقت درباره معاصرینش به صراحت سخنی نگفته بود اما در زمانی که مشغول طراحی ساختمان کتابخانه آکادمی ارکستر بود از کتابخانه طراحی شده بوسیله هیواستابینز در دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان کتابخانه ای بسیار خوب یاد کرد. این چنین سنجش ها یا مقایساتی می توانند فقط با توجه یک ساختمان خاص صورت نگیرند.

  • زمانی که اندیشه مفهوم، قاعده مندی، لمس رنگ و طلسم آن، شکسته‌است آنگاه در دستان خود جز جسم بی‌روح چیز دیگری نداریم.
  • باروک در معنی اصلی کلمه یعنی، مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب و نامنظم.
  • مرحله بعد فاز یک معماری که همان طراحی اولیه معماری می باشد که به طور مفصل در آیتم های بعدی بیان خواهیم کرد.پس از این مرحله میرسیم به مرحله فاز دو معماری و تهیه دیتیل ها و نقشه های اجرایی معماری می باشد.
  • بخش اول نظام آموزش سنتی معماری و بخش دوم نظام آموزش کلاسیک معماری است.