موزه هنر Joslin در اوماها در حال افتتاح یک بخش جدید Snøhetta است

موزه هنر Joslin در اوماها در حال افتتاح یک بخش جدید Snøhetta است

رعد و برق همیشه یک واقعیت زندگی در نبراسکا بوده است، زیبا و خیره کننده اما اگر به آن عادت نداشته باشید ترسناک است. مطمئناً، تغییرات در مجموعه‌ای از مؤسسات نبراسکا در سال‌های اخیر (مرکز خرید جین لیهی، کتابخانه عمومی مرکزی اوماها، مرکز هنرهای نمایشی هلند، فرودگاه اپلی) احساسات مشابهی از هیجان و اضطراب را برانگیخته است. اما تکمیل بال جدید روندا و هوارد هاکس توسط اسنوهتا در موزه هنر جوسلین، یکی از موسسات هنری برتر شهر و منطقه، نشان دهنده ایمان مجدد به صحنه فرهنگی غرب میانه است.

دهه‌ها از زمانی که ConAgra رونق ساخت‌وساز خود را در دهه 1990 آغاز کرد، می‌گذرد و ساختار حاشیه رودخانه و مرکز شهر اوماها را با یک پردیس شرکتی جدید 30 هکتاری بازسازی کرد. این لحظه در تاریخ اوماها پیچیده بود. با شروع سال 1990، شهر 5 میلیون فوت مربع فضای اداری جدید اضافه کرد، گالوپ یک دفتر را در شهر افتتاح کرد و در حال پیش بینی افتتاح یک مرکز خرید جدید در خیابان های 144 و مرکزی بود. اما بحث برانگیزترین مورد اضافه، پردیس جدید ConAgra بود: که منجر به بزرگترین تخریب منطقه ای شد که در فهرست ملی مکان های تاریخی، منطقه Jobbers Canyon اوماها، فهرست شده است. با این حال، تنها 25 سال بعد، در سال 2015، Conagra 1500 شغل خود را کاهش داد و دفتر مرکزی خود را به شیکاگو منتقل کرد.

نمای بیرونی موزه هنر جوسلین تا سقف بالا می رود
بال جدید روندا و هوارد هاکس در موزه هنر جاسلین فضای نمایشگاهی گالری، فضای تجمع عمومی، باغ‌های عمومی جدید و بازسازی‌شده و ورودی جدید را اضافه می‌کند. (نیک لی هاوکس)

شاید جوانان نبراسکایی مانند من نسبت به سطح جدیدی از پیچیدگی که امروز تجربه می کنیم، شک دارند. با این حال، همه ما می دانیم که رعد و برق های متلاطم باران، تگرگ و هوای سرد را به همراه دارند.

در مورد غرفه جدید روندا و هاوارد هاکس در موزه هنر جاسلین همان چیزی را خواهم گفت که نبراسکایی ها اغلب در مورد رعد و برق و باران می گویند: ما به این نیاز داشتیم. افزودنی جدید به مساحت 42000 فوت مربع که در سپتامبر توسط Snøhetta افتتاح شد، دو جعبه مرمر صورتی موجود Joslyn را به هم متصل می کند: ساختمان اصلی هنر دکو در سال 1931، طراحی شده توسط جان و آلن مک دونالد، و غرفه سوزان و والتر اسکات در سال 1994، طراحی شده توسط Foster+ Partners. طرح اسنوهتا 16700 فوت مربع فضای گالری، 15400 فوت مربع فضای گردهمایی عمومی، باغ های عمومی جدید و بازسازی شده و یک ورودی برجسته جدید که حجم پیش ساخته آن دارای یک کنسول در خارج از درهای شیشه ای است اضافه می کند.

ساختمان اصلی موزه هنر جاسلین رو به یک استخر بازتابنده است
استحکام مستطیلی ساختمان اصلی به یک منحنی معاصر تبدیل شده است. (نیک لی هاوکس)

هتل Joslyn درست خارج از مرکز شهر اوماها، چند بلوک در غرب مرکز خرید Gene Leahy واقع شده است. اگر با دوج به سمت غرب رانندگی کنید، وقتی از کنار دبیرستان مرکزی اوماها عبور می کنید، سنگ مرمر صورتی جوسلین را خواهید دید که از پنجره سمت سرنشین بیرون می آید. پس از ورود، بازدیدکنندگان می توانند بلوک بتنی جدید Snøhetta را در پشت دیوارهای سنگی ورودی مشاهده کنند.

جک بکر، مدیر اجرایی و مدیر عامل موزه هنر جاسلین، در یک کنفرانس خبری اخیر گفت: «بسیاری از مردم به ما گفتند: «این کار را نکن.» جالب است که با افرادی که نسل‌ها به اینجا آمده‌اند صحبت کنیم، این اغلب اولین تجربه موزه یا تجربه اصلی آنهاست.

مراقبه در مورد گذار

مانند بسیاری از ساکنان اوماها، من برای اولین بار در کودکی از جاسلین بازدید کردم. تعجبی که به عنوان یک کودک 8 ساله با ورود به دهلیز شیشه ای 45 فوتی احساس می کردم در من باقی مانده است و احتمالاً دلیل علاقه من به معماری است.

بازگشت به اوماها در سال‌های اخیر به معنای کنار آمدن با شهری بود که در آن بزرگ شدم، در تمام نسخه‌های جدید آن. با این حال، حتی با تغییر اوماها، و آنلاین شدن کتابخانه‌ها، پارک‌ها و موزه‌های هنری جدید، چیزهایی که اوماها را در خانه خود احساس می‌کنند (فوتبال هاسکر، هوای بد خلق) ثابت می‌مانند. با ظاهر پاویون جدید هاکس که از دو ساختمان موجود بیرون آمده است، از چشم انداز و الگوهای آب و هوایی نبراسکا الهام گرفته است. طراحی Snøhetta مدیتیشنی است در مورد معنای انتقال: اشکال مستقیم قاطعانه بال‌های موجود به شکل منحنی جدیدی تبدیل می‌شوند. یک آتریوم بزرگ بازدیدکنندگان را به فضاهای نمایشگاهی صمیمی راهنمایی می کند. فضای داخلی به چشم انداز مجاور چمنزارهای بومی نفوذ می کند. این محوطه ها برای رویدادهای فضای باز موزه بازسازی شده است. من مشتاقانه منتظرم تا ببینم ساختمان و محوطه با فصول و آب و هوا چگونه تغییر خواهند کرد.

فضای داخلی لابی توسعه موزه هنر Joslyn است که توسط Snøhetta طراحی شده است
دهلیز فوقانی میزبان مردم و هنرها در دو طبقه است. (نیک لی هاوکس)

میشل دیلک، شریک و مدیر معماری منظر در اسنوهتا، گفت: «جک (بیکر) گروهی از ما را برای تماشای مهاجرت جرثقیل های شنی سازماندهی کرد فصلی بودن و لحظات گذرا و سایه، گویی که ما نابینا هستیم، به سفر تحقیقاتی تیم اشاره می‌کند، که به تیم طراحی شفاف‌سازی می‌کند: «لحظه‌هایی که می‌توانید به‌صورت متفاوتی برای تجارب قاب‌بندی کنید و چگونه نتیجه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد». “

فشار دهید و رها کنید

در اوایل دهه 1900، سارا جوسلین، اهداکننده اصلی موزه، چشم اندازی داشت که یک مرکز هنری برای خدمت به مردم اوماها ایجاد کند. اما با افزایش نفوذ منطقه ای موزه، این دیدگاه گسترش یافت. دوستداران هنر از دنور، کانزاس سیتی، د موین، و شیکاگو در اینجا الهام می‌گیرند و از ورودشان به تالار فیلیپ جی شریگر شروع می‌شود. Snøhetta این ورودی جدید را برای ایجاد ارتباط با فضاهای عمومی در فضای باز تازه بازسازی شده و باغ های پر از گیاهان و مجسمه های محلی طراحی کرد. حجم بالایی موج‌دار، که در آن به نظر می‌رسد باگت‌های از پیش ساخته شده پلکانی در حال چرخش هستند، در سراسر طبقه همکف شفاف گسترش می‌یابد، پایین می‌نشیند و یک سری فضاهای بیرونی سرپوشیده را قبل از انتقال به داخل شیشه ایجاد می‌کند و به زیبایی بین ساختمان‌های مرمری موجود می‌نشیند.

بازدیدکنندگان موزه اکنون وارد جوسلین می‌شوند که زیر تابلوی آماده و صورتی رنگ است. زنگ های باگت و استحکام حجم در وجه شمالی آن نشان از دو بنای ایستاده دارد. آرون دورف، مدیر معماری در Snøhetta، گفت: “اولین سوالی که همه از ما پرسیدند این بود: “آیا ساختمان جدید صورتی خواهد بود؟” نوعی رژگونه ظریف برای ساختمان بود. سفید نیست، صورتی نیست و در طول روز و با آب و هوا تغییر می کند.

هنگامی که بازدیدکننده وارد داخل می‌شود، وزن ورودی پایین رها می‌شود زیرا کنسول جای خود را به دهلیز می‌دهد، که عناصر منحنی فراگیر آن لابی پاویون هاکس را با آتریوم شیشه‌ای موجود متصل می‌کند. کریگ دیکرز، یکی از بنیانگذاران Snøhetta، می گوید: “شما احساس فشار می کنید، و بعد از آن کمی شبیه به راه رفتن در یک کلیسا است.”

فضای داخلی موزه با نورگیرهای شیشه ای در بالا
اضافه شدن فضایی قابل اشغال بین جدید و قدیمی ایجاد می کند. (نیک لی هاوکس)

تغییر و ثبات

درام توصیف شده توسط دکرز به نظر می رسد مانند یک اشاره سر به فشرده سازی و رها شدن ساختمان قدیمی اما با پیچش. سرسرا بازدیدکنندگان را از پلکان بزرگ بالا می برد و به طبقه دوم می برد که روی ریل های نازک سفید بالا می رود. در بالای پله ها، فضای طبقه دوم با نور طبیعی از دیوارهای پرده مجاور پر شده است. مجسمه‌های این مجموعه راه را به سمت اولین فضای باز از دو فضای باز برای بال جدید و مجموعه فیلیپ جی شراگر ترسیم می‌کنند، اهدایی از 52 اثر هنر معاصر و پس از جنگ که یکی از مهم‌ترین هدایای تاریخ Josselin را تشکیل می‌دهد. علاوه بر فضاهای گالری سنتی، غرفه هاکس میزبان گالری جدیدی از آثار روی کاغذ است. نمایشگاه افتتاحیه توسط هنرمند متولد اوماها، Ed Ruscha، که 18 اثر را به عنوان بخشی از اضافه شده اهدا کرد.

با عقب نشینی از آتریوم، مقیاس ساختمان به طور چشمگیری به فضاهای گالری صمیمی تر تغییر می کند. در همین حال، نورگیرهای سقف طاق‌دار، درخشش گرمی از نور روز را ایجاد می‌کنند، و در زیر، کف‌های خاکستری تقسیم‌بندی شده، یادآور کف‌پوش‌های چوبی در نمایشگاه‌های اصلی Joslyn هستند.

فضاهای گالری سفید و دارای نورگیرهای شفاف هستند
در گالری‌ها، نورگیرهای سقف طاق‌دار، درخشش گرمی از نور روز را می‌تابانند. (نیک لی هاوکس)

بیکر گفت: “ما آن تجربه را نداریم که در مقابل انبوهی از مردم که به آثار هنری نگاه می کنند فشار بیاورید.”

در آخرین رمانش، دیگه نمیتونی بری خونهتوماس ولف نوشت: «شاید این پارادوکس عجیب و غم انگیز ما در اینجا در آمریکا باشد – اینکه ما فقط زمانی ثابت و مطمئن هستیم که در حال حرکت هستیم. برای من، ولف می‌گوید که تنها از طریق تغییر طبیعی و دائمی جهان ما است که بخش‌های ثابت زندگی ما آشکار می‌شود، چه چیزهای روزمره مانند فوتبال دانشگاهی و پیتزای صبحانه کیسی یا چیزهای بزرگ مانند غول‌های ضعیف که بر فراز دریاها شناورند. تاب خوردن چمن دشتی

چارلی ویک فارغ التحصیل دبیرستان اوماها برک، کلاس سال 2012، و یک طراح و نویسنده مستقر در بروکلین، نیویورک است.

منبع

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس