
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
نان جایگزین سنگ های قیمتی در جواهرات در حال افزایش سیندی شینی وو می شود
نان جایگزین سنگ های قیمتی در جواهرات در حال افزایش سیندی شینی وو می شودنان در این مجموعه جواهراتی که توسط طراح سیندی شینی وو به عنوان قصیده ای از عمل پخت و طبیعت پر جنب و جوش خمیر ایجاد شده است، تبدیل به یک عنصر گرانبها و زیبا می شود.
مجموعه Rising دارای حلقه های مجسمه سازی، سنجاق های سینه، گوشواره، دستبند و گردن بند است که همگی از خمیر نان پف کرده از ساختارهای فلزی به شکل پیچیده ساخته شده اند.
این اشکال با اجازه دادن به خمیر برای انبساط آزادانه درون نوارهای فلزی در طول تخمیر و پخت ایجاد شد.

پس از پخت، نان را خشک می کنند تا شکل آن سفت شود و ظاهر خود را حفظ کند.
وو خود نوارها را طوری طراحی کرد که عملکردهای ورز دادن، کشش و تا کردن را در طول فرآیند تولید نان نشان دهد.
او سال ها تجربه پخت را در مجموعه Rising که به عنوان پروژه سال آخر خود در یک دوره کارشناسی طراحی جواهرات در سنترال سنت مارتینز در لندن ایجاد کرد، هدایت کرده است.

وو پس از آزمایش در مورد نانوایی در کودکی، گفت که در سال 2018 به طور رسمی مطالعه این صنعت را آغاز کرد و نه تنها از لذت خوردن و به اشتراک گذاشتن نان لذت برد، بلکه از آرامش ذهنی فرآیند تهیه نان نیز لذت برد.
وو به Dezeen گفت: پختن به تمرکز کامل من در هر مرحله و نظارت دقیق در هر مرحله نیاز دارد.
غوطه ور شدن کامل در فرآیند تهیه نان به من کمک می کند تا آرام شوم – می توان گفت این سرگرمی من را در طول سال ها نجات داده است.

او ادامه داد: «اگرچه ممکن است در دنیای ابتدایی خود واقع بین، سازمان یافته، سرکوب شده، مضطرب و کمال گرا باشم، اما هر زمان که احساس بحران و از دست دادن کنترل می کنم، نان پناهگاه من می شود.»
وو افزود: "این من را به دومین دنیای پخت می برد، جایی که می توانم دوباره نفس بکشم و آرامش خود را بازیابم."
بنابراین، شیرینی پزی برای من فقط یک سرگرمی نیست، بلکه یک فرار حیاتی از سختی واقعیت و راهی برای رهایی از استرس و اضطراب است.

هدف او از این مجموعه تقویت رابطه خود با پخت و ارتقاء مواد غذایی به سطح یک ماده زینتی، همتراز با سنگ های قیمتی بود.
وو گفت: من همیشه نان را یک کالای گرانبها و زیبا می دانستم.
"در کارم، من قصد داشتم نان نقش اصلی را که به طور سنتی توسط سنگ های قیمتی در جواهرات ایفا می کرد، ایفا کند، و از این رو روش من برای ترکیب نان با فلز تحت تاثیر تکنیک کلاسیک قرار دادن سنگ های قیمتی در سازه های فلزی است."

قاب های فلزی در آثار وو شکل های مختلفی دارند. برخی از آن ها مانند صفحات خمیر کشیده بافتی عمیق دارند، برخی مانند چین های کیک پیچیده و پیچ خورده هستند، در حالی که برخی دیگر سطحی صاف و براق ایجاد می کنند.
این طراح گفت که مطالعاتش در نانوایی او را در معرض ابزارهای فلزی و قالب های مختلف مورد استفاده برای شکل دادن به نان در سراسر جهان قرار داده است که در نهایت الهام بخش او برای آزمایش ساختارهای فلزی شد.
وو گفت: «برخلاف دستور العمل های سنتی، که قالب ها دقیقاً شکل نان را مشخص می کنند، من می خواستم خمیر آزادانه و به طور تصادفی منبسط شود و سرزندگی و زیبایی منحصربه فرد حاصل از تخمیر آن را نشان دهد.
وو امیدوار است که اشتیاق عمیق او برای این مواد در مجموعه ظاهر شود و بینندگان را ترغیب کند که دوباره به نان نگاه کنند.

او به ویژگی هایی مانند غیرقابل پیش بینی بودن نان، تغییرات ناگهانی ناشی از عواملی مانند دما یا مدت تخمیر و نحوه "آرامش" و جمع شدن خمیر پس از شکل گیری اشاره می کند که به این غذا شخصیت منحصر به فرد و دوست داشتنی می بخشد.
وو گفت: "جنبه ای از پخت که من بیشتر از همه دوست دارم، انبساط خمیر در طول تخمیر است، که من از آن به عنوان "بالا" یاد می کنم - که نام دسته من نیز است.
"در سری Rising، هدف من این است که نشاط و انرژی ذاتی خمیر را در حین انبساط آن به تصویر بکشم و اشکال منحصر به فرد ایجاد شده توسط رشد آزاد و تصادفی آن را مستند کنم."

وی ادامه داد: تماشای بلند شدن خمیر فوق العاده است؛ مخمر آرام آرام آن را پر از هوا می کند و به تدریج حباب هایی روی سطح ظاهر می شود.
"برای من، این فرآیند مانند نفس کشیدن است، مانند یک نبض، که در آن هر دسته از خمیر دارای شخصیت متمایز است. این بخش از فرآیند همیشه برای من احساس بهبودی و شارژ می کند."
یکی دیگر از محصولات عرضه شده برای دوستداران نان در سال جاری، تمبر باگت است که توسط استفان هامبرت باست برای اداره پست فرانسه طراحی شده است. همراه با یک تصویر کوچک به شکل باگت، مهر خراش و بو می دهد بوی محصولات پخته شده.
منبع