نمایشگاه Beyond Perception طرح هایی را به نمایش می گذارد که با دوقلو دیجیتالی بازی های ویدیویی همراه شده اند

نمایشگاه Beyond Perception طرح هایی را به نمایش می گذارد که با دوقلو دیجیتالی بازی های ویدیویی همراه شده اند

یک لامپ ساخته شده از پوسته های دور ریخته شده نرم تنان و مبلمان وزوز در گالری Beyond Perception در شهر نیویورک در کنار نسخه های دیجیتالی قطعات برای یک بازی ویدئویی آینده نگرانه مبتنی بر هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شده است.


سرپرستی فن‌آور و هنرمند کلسی فالتر مورال تورگمن، این نمایشگاه به بررسی چیزی می پردازد که متصدیان معتقدند محو شدن مرزهای بین دنیای فیزیکی و دیجیتال است.

لامپ کاغذی
نمایشگاه Beyond Perception به بررسی مبلمان دیجیتال و فیزیکی و طراحی اشیا می پردازد. سوار شدن توسط Felicia Neuhoff، RTM و Mother Games. عکس از باربارا گابریل. عکس برتر رابرت رمزی.

هر قطعه از این نمایشگاه، که شامل کاسه، لامپ، مبلمان و یک اینستالیشن ساخته شده از خاک است، به نسخه دیجیتالی خود برای بازی ویدیویی آینده Le Zoo: House of Mirrors، به رهبری شرکت فالتر، Mother Games، ترجمه شده است. سال آینده منتشر شود.

کاربران می توانند در حین بازی سکه ها را جمع آوری کنند و پول به خالق آنها می رسد.

می سازد
قطعات با یک رندر سه بعدی جفت شده اند. تصویر میچی برندستتر از بازی های مادر

کیوریتورها گفتند: “از طریق نمایشگاه فراتر از ادراک، ما می‌خواستیم بررسی کنیم که چگونه ادغام امر فیزیکی و دیجیتالی در هنر باعث ارتقای خودیابی و تفکر اجتماعی می‌شود.”

ما امیدواریم با آوردن آثار هنری مستقل، فرآیندهای طراحی جدید و رویکردهای پایدار به چشم انداز دیجیتال، ادراک عمومی و الگوهای مصرف را به سمت درک نیت و فردیت سوق دهیم.

گلدان نقره
برای هر قطعه از تکنیک های پیش نویس قدیمی و جدید استفاده می شود. “آرزو” توسط آلچینو نقره‌کار، RTM و بازی‌های مادر. عکس ماتیاس کوریا

به گفته تیم، مفهوم نمایشگاه با یک کاسه نقره‌ای به نام Omnia نشان داده شد که با همکاری هنرمند سه بعدی Michi Brandstetter از بازی‌های مادر و استودیو Turgeman’s Raise the Moral (RTM) ساخته شده و توسط Alcino Silversmiths ساخته شده است.

کاسه نقره‌کاری شده با چشم‌های آکوامارین ابتدا با استفاده از نقشه‌ها و مدل‌های سه بعدی طراحی شد، سپس توسط Alcino Silversmiths در پرتغال با استفاده از روش‌های سنتی ساخته شد.

گلدان ظریف
کف توسط Felicia Neuhof و RTM با استفاده از پایه ای ساخته شده از پوسته های دور ریخته شده ساخته شده است. عکس ماتیاس کوریا

فناوری ترکیبی ترکیبی از «صنعت فیزیکی با تکنیک‌های نمونه‌سازی و مدل‌سازی پیشرفته» است، موضوعی که در تمام قطعات نمایشگاه یافت می‌شود.

طراح Felicia Neuhof همچنین با متصدیان چراغ طبقه Ascension همکاری کرد. این دارای یک سایه شفاف و یک پایه مجسمه ای است که از مواد زیستی طراح ساخته شده است، مخلوطی از ضایعات صدف که به عنوان جایگزین بتن استفاده می شود.

میز بزرگ با یخ
مبلمان Onda از RTM و Mother Games صدا را به فرکانس ارتعاشی تبدیل می کند. عکس از باربارا گابریل

به همین ترتیب، ابتدا به صورت سه بعدی توسط برندستتر طراحی شد و سپس با استفاده از یک سری قطعات دستی توسط Neuhof ساخته شد.

طراح همچنین از مواد صدف برای صندلی کف پوشیده شده از خز بز مغولی استفاده کرده است. هم لامپ و هم نیمکت «پتانسیل انحراف زباله» مبلمان را به نمایش می گذارند.

صندلی درخشان
نیمکت HEMPLA طراحی شده توسط Sofia Hagen و Studio Marmi از نیشکر و کنف پرینت سه بعدی ساخته شده است. عکس گوکای ساریوز

عناصر چندحسی در برخی قطعات مانند زمین، صندلی و نیمکت تولید شده توسط مادر گیمز و RTM وجود داشت. هر سه قطعه با تبدیل “صدا به ارتعاش” کمی لرزش دارند، که وقتی کاربر به اشیاء نزدیک می شود یا با آنها تعامل می کند، احساس می شود.

صندلی و فرش با چاپ سه بعدی توسط طراح سوفیا هاگن و استودیو مارمی نیز ترکیبی از تکنیک ها و مواد جدید و قدیمی را به نمایش می گذارد.

این نیمکت که به عنوان یک مجموعه مبلمان مدیتیشن طراحی شده است از کنف پرینت سه بعدی و نیشکر تخمیر شده ساخته شده است و با نورپردازی یکپارچه Studio Waldemeyer که با ریتم شبانه روزی کاربر مطابقت دارد، روشن می شود.

یک توده بزرگ خاک
قطره قطره اثر دومینیک تارابانسکی یک قطره آب به آرامی توده ای از خاک را فرسایش می دهد. عکس از دومینیک تارابانسکی

روی یک فرش دستباف از الیاف کنف بازیافتی قرار می‌گیرد و «نشیمنگاهی بادوام و راحت را ایجاد می‌کند که تأثیرات محیطی را کاهش می‌دهد».

Mother Games و RTM با همکاری هنرمند غذا، Kayke Tizi، هنر آشپزی را کشف کردند و سه میز با جیب های مجسمه ای پر از مواد غذایی مختلف که در حوضچه های یخ به دام افتاده بودند، ساختند.

جدول Water Across Form منعکس کننده “جوهر در حال تغییر آب” است، عنصری کلیدی که در بازی آینده Le Zoo یافت می شود.

اینستالیشن توسط هنرمند دومینیک تارابانسکی نیز این عنصر را بررسی می کند. با داشتن یک مکعب خاک به وزن تقریبی 1000 پوند (452 ​​کیلوگرم)، یک قطره آب از پشت بام به مرکز آن می‌افتد و به آرامی فرسایش می‌یابد و به مرور زمان جرم را جابجا می‌کند.

میز بزرگ با یخ
Water Through Form توسط Caique Tizzi، RTM و Mother حالات آب را بررسی می کنند. عکس از رابرت رمزی

این تیم گفت: “این یک مرثیه و فراخوانی است برای مکث، تماشا و بررسی فرآیندهای برگشت ناپذیری که در اطراف و درون ما آشکار می شوند.”

مجسمه‌ای از فوم و سیم توسط الیور پرایم و آینه‌ای چند رنگ که توسط طراح کریستوفر مارک ایجاد شده است، به همراه قطعات مجسمه‌سازی اضافی از RTM و پخش‌کننده دیجیتال Tryptic اثر متیو وودوارد، فضا را پر می‌کنند که آفرینش و پاک‌سازی مداوم آثار هنری مولد را به نمایش می‌گذارد.

مجسمه آبی
Water of Life توسط Oliver Prime با استفاده از فوم و سیم ساخته شده است. عکس ماتیاس کوریا

فالتر و RTM از نزدیک با هر هنرمند همکاری کردند تا نسخه دیجیتالی از آیتم ها را ایجاد کنند و گفت و گو را برای تحقق بخشیدن به چشم انداز هر قطعه در هر دو دنیای فیزیکی و دیجیتال تقویت کردند.

والتر به Dezeen گفت: «طراحی سه بعدی و کار فیزیکی قطعاً روی یکدیگر تأثیر گذاشتند. “ایجاد یک مدل سه بعدی و انتظار از آن برای ترجمه 1-1 به یک فرآیند یا ماده تحت اللفظی یا تجربی، واقع بینانه نیست.”

یک گفتگوی باز بین هنرمندان سه بعدی و هنرمندان DIY وجود داشت.

بن دریث، سردبیر Dezeen در ایالات متحده، در یک میزگرد در مورد هوش مصنوعی و طراحی در طول این رویداد شرکت کرد.

پیش از این، هالی نیلسن، نویسنده، گفته بود که متاورس «معادل دیجیتالی شهرهای خالی بزرگ بدون شخصیت یا جامعه» خواهد بود، در حالی که معماران زاها حدید یک لندن مرزی برای بازی ویدیویی Fortnite با Epic Games ایجاد کردند.

Beyond Perception از 14 تا 15 نوامبر در استودیو Lume در شهر نیویورک برگزار شد. راهنمای رویدادهای Dezeen را برای لیستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، بررسی کنید.

منبع

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس