هتلداران ژاپنی در مورد بازسازی خانه Duane در لس آنجلس توسط OWIU گزارش می دهند

هتلداران ژاپنی در مورد بازسازی خانه Duane در لس آنجلس توسط OWIU گزارش می دهند

تأثیرات مدرن و سنتی ژاپنی اواسط قرن در داخل این خانه در لس آنجلس، که مدیران استودیوی طراحی OWIU خود را دوباره تصور کردند، ترکیب می‌شوند.


در نزدیکی مخزن سیلورلیک در ضلع شرقی شهر، این خانه در ابتدا در سال 1962 توسط معمار مشهور اواسط قرن کارل ماستون ساخته شد و بعداً توسط معمار سوئیسی پیر دو مورون مالکیت و طراحی مجدد شد.

اتاق نشیمن با مبلمان خنثی، نمایشگرها و چراغ های ژاپنی
بازسازی خانه اواسط قرن توسط OWIU شامل ترکیب بسیاری از عناصر طراحی ژاپنی بود

این ملک توسط پسر دی مورون به مدیران OWIU جوئل وانگ و آماندا گوناوان فروخته شد و این دو شروع به بازسازی ساختمان کردند و عناصری را مطابق با سلیقه خود طراحی کردند.

در بیانیه استودیو آمده است: «برای وونگ و گوناوان، این یک فرصت نمادین برای گسترش میراث خانه بود.

یک اتاق نشیمن با صفحه نمایش شوجی و یک صندلی لوکوربوزیه LC4
صفحه های شوجی در سرتاسر خانه نصب شد و طبقات آجری اصلی را حفظ کردند

این زوج عناصر ساختاری مانند کف های آجری در طبقه همکف را حفظ کردند و طرح اولیه را نسبتاً بدون تغییر باقی گذاشتند.

با این حال، آنها فضاها را با عناصر طراحی ژاپنی – مشابه آنچه که معمولاً در مسافرخانه ها یا مسافرخانه های سنتی ژاپنی یافت می شود – القا کرده اند تا حس آرامش را در شهر ایجاد کنند.

لامپ های آکاری بالای یک میز ناهار خوری چوبی آویزان هستند
چراغ‌های آویز آکاری که بالای میز ناهارخوری آویزان شده‌اند، فضای جمعی صمیمی را ایجاد می‌کنند

گوناوان گفت: “یک خانه نباید شما را خیلی هیجان زده کند.” “این باید مکانی برای مراقبه باشد. شما به خانه می آیید تا دوباره شارژ و تعادل داشته باشید.”

به عنوان مثال، صفحه نمایش های شوجی کشویی از کف تا سقف در هر دو طبقه نصب شد تا گزینه هایی برای تقسیم فضاها و ایجاد حریم خصوصی فراهم شود.

نردبان با سکوی صنوبر داگلاس در پایه
OWIU یک پایه صنوبر داگلاس خشک شده در کوره را در پایه پله ها اضافه کرد

فضای نشیمن پر نور دارای سقفی دو ارتفاع است و با ترکیبی از قطعات معاصر و اواسط قرن از جمله صندلی لوکوربوزیه LC4 مبله شده است.

نیم طبقه بالای ناهارخوری فضای صمیمی تری ایجاد می کند که توسط لامپ های آکاری بالای میز چوبی گرم می شود.

اتاق خواب با مبلمان چوبی، کف سفید و پارچه های کتانی
اتاق های طبقه بالا به همان اندازه روشن و باز و ساکت هستند

OWIU یک سکوی صنوبر داگلاس خشک شده در کوره را در پایه پله‌ها اضافه کرد تا «به مهمانان یادآوری کند که در حال «بالا رفتن» به فضایی صمیمی‌تر هستند» و همچنین یک کنسول سفارشی متناسب با منحنی فرود نصب کرد.

اتاق‌های طبقه بالا به همان اندازه روشن و باز هستند، با دیوارهای سفید، مبلمان چوبی و کف و پارچه‌های کتانی سبک که همگی برای خواص تسکین‌دهنده‌شان استفاده می‌شوند.

به گفته OWIU، علیرغم اینکه خانه در وسط Silverlake قرار دارد، اطراف آن را فضای سبز احاطه کرده است و احساس می کند نسبتاً خلوت است.

اتصال به فضای باز با پنجره های بزرگ رو به شاخ و برگ های سرسبز تقویت می شود و نماهای چوبی فرسوده را می شکند.

اتاق سلامتی با استخر سرد
OWIU ساختمان را با یک مرکز بهداشتی گسترش داد

گوناوان گفت: «من هرگز نفهمیدم چرا باید شهر را ترک کنیم یا به دورتر برویم تا احساس کنیم در طبیعت هستیم. “من عاشق این هستم که بتوانیم خانه ای بسازیم که حس خلوت و آرامش را به زندگی روزمره من بیاورد.”

او وانگ همچنین یک فضای داخلی با پوشش شیشه ای ساخت که دارای یک مرکز سلامتی با سونا و وان سرد برای تجدید قوا و مراقبه است.

نمای بیرونی خانه با روکش چوبی پوشیده شده و اطراف آن را درختان احاطه کرده اند
این خانه در سیلورلیک در ابتدا توسط معمار اواسط قرن کارل ماستون ساخته شد و بعداً توسط معمار سوئیسی پیر دو مورون مالکیت و دوباره طراحی شد.

این اولین بار نیست که OWIU به مسافرخانه های سنتی ژاپنی برای ارجاع به پروژه های خود در لس آنجلس مراجعه می کند.

این استودیو قبلاً رویکرد مشابهی را هنگام بازسازی یک خانه دیگر در اواسط قرن و همچنین یک آپارتمان در یک کارخانه قدیمی بیسکویت در پیش گرفت – در هر دو مورد عناصر طراحی ژاپنی را به فضاها اضافه کردند.

عکاسی از جاستین چانگ.

منبع

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس