آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد+کانال Vip رایگان

آموزش فارکس رایگان از صفر تا صد+کانال Vip رایگان

از همین رو در صورت شناخت و تسلط بر اصول معامله گری توصیه می گردد یک پلن معاملاتی مناسب با شرایط و متد خود تهیه کرده و بر مبنای آن عمل نمایید. سرمایه گذاری در فارکس جذابیت زیادی داره چرا که هم از نزولی بودن و هم صعودی بودن بازار میشه به سود رسید. در بورس ایران فقط می توانید با خرید سهام و منتظر ماندن برای افزایش قیمت آن سود کنید ولی فارکس بازاری دو طرفه است که می توانید هم با افزایش قیمت و هم با کاهش آن سود کنید. این اندیکاتور از محدوده اعداد ۰ تا ۱۰۰ برای نشان دادن مناطق اشباع خرید و فروش استفاده می کند.

  • پلن معاملاتی فارکس یا Forex buying and selling plan یکی از دلایل موفقت تریدرهای حرفه ای در بازار فارکس است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.
  • در جنگ میان خریداران و فروشندگان، قیمت به سمت فشردگی می رود و الگو مثلث را به وجود می آورد که غالبا ولی نه همیشه در دسته بندی الگوهای ادامه دهنده در بازار فارکس قرار می گیرند.
  • همانطور که در درس قبل گفتیم، اسپایک ها (حرکات شارپ غیر بازاری) می توانند میانگین های متحرک ساده را گمراه کننده سازند.
  • این دوره شامل بیش از forty درس ویدیویی است که به مرور در دسترس کاربران سایت قرار خواهد گرفت.
  • انواع جفت ارزهای دلار آمریکا با ارزهایی مانند روپیه، ریال، روبل، پزوتا، لیر و نظیر آن را جفت ارزهای کلیک کنید فرعی می گویند.

مثلا یک بروکر فارکس ممکن است اهرم ۱ به ۵۰ ارائه دهد که این یعنی یک معامله گر با موجودی ۵۰ دلار، این امکان را دارد که به اندازه ۲۵۰۰ دلار خرید و فروش کند. یا مثلا اگر معامله ۵۰۰ دلار موجودی داشته باشد، میتواند به اندازه ۲۵ هزار دلار معامله کند. انواع جفت ارزهای دلار آمریکا با ارزهایی مانند روپیه، ریال، روبل، پزوتا، لیر و نظیر آن را جفت ارزهای فرعی می گویند. در مقابل قیمتی که تحت عنوان قیمت اسک نمایش داده می شود را قیمت خرید می گویند. در مثال فوق اگر قیمت بید را ۱.۱۳۱۲ و قیمت اسک ۱.۱۳۱۵ را در نظر بگیریم، با خرید و فروش جفت ارز فوق مبلغ ۰.۰۰۰۳ پیپ اختلاف قیمت خواهیم داشت.

چگونه با استفاده از تقاطع میانگین‌های متحرک معامله کنیم؟

در آموزش ها نحوه افتتاح انواع حساب های فارکس را آموزش داده ایم. برخلاف بازار نقطه ای، بازار های فروارد و فیوچر ارزهای واقعی را معامله نمی‌کنند. در عوض آنها در قراردادهایی معامله می‌کنند که نوع خاصی از ارز، با قیمت مشخص برای هر واحد و تاریخ تسویه حساب را ازائه می‌کنند. این بدان معنی است که وقتی روز کاری تجارت و معامله در ایالات متحده تمام می‌شود، بازار فارکس دوباره در توکیو و هنگ کنگ آغاز میشود.

پس بهترین کار اینست که جفت ارز EUR/USD را خریداری کرده و چند ماه دیگر که نرخ تبادل آن بیشتر شد آن را به فروش برسانید. یعنی به همین راحتی در بازار فارکس بدون این که از اول یک دارایی یا جفت ارز را خریده باشید، می توانید آن را به فروش برسانید و وقتی قیمت پایین آمد، آن را بخرید و معامله تان را با سود ببندید. این بازار آن قدر بزرگ و عظیم است که هیچ کسی حتی بانک های مرکزی قادر به کنترل کردن آن به مدت طولانی نیستند.

خلاصه اندیکاتور میانگین متحرک و نحوه استفاده از آن

فارکس تمام جنبه‌های خرید، فروش و معامله ارز‌ها را در قیمت‌های فعلی یا تعیین شده پوشش می‌دهد. از لحاظ حجم معاملاتی، فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازار‌ها در جهان به شمار می‌رود. فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های فرابورسی معاملاتی ارز‌های خارجی به شمار می‌رود. در این مطلب با ساز‌وکار بازار فارکس آشنا می‌شویم و به بررسی مهم‌ترین مفاهیم مربوط به آن و نحوه معامله در این بازار می‌پردازیم.

مطمئناً، قیمت ممکن است هر از گاهی بر خلاف روند حرکت کند اما نگاهی به بازه‌های زمانی طولانی‌تر نشان می‌دهد که در این حالت‌ها بازار فقط در حال استراحت برای ادامه روند است. الگوهای نمودار را یک ردیاب معادن زمینی در نظر بگیرید چون وقتی درس را تمام کردید، می‌توانید قبل از وقوع انفجار، آن‌ها را پیدا کنید و این به شما قدرت کسب پول می‌دهد. در این مقاله، الگوهای کف دو قلو و سقف دوقلو را به شما آموزش خواهیم داد. راه دیگر استفاده از میانگین متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح مقاومت و حمایت پویا است. دوست داریم آن را پویا بنامیم به دلیل اینکه مشابه خطوط حمایت و مقاومت افقی معمولی نیست. روش استفاده از آنها در مقاله میانگین متحرک پویا آموزش داده شده است.