اصول و ضوابط طراحی رستوران

بطور کلی ، هتل داران و صاحبان رستوران ها که مبالغ گزافی به نیت ارائه خدمات اجتماعی و به امید برداشت سود متعارف و جلب مشتری بیشتر سرمایه گذاری کرده اند ، قطعا موارد مشروحه را در نظر خواهند گرفت تا زحمات آن ها به نتیجه رضایت بخشی منتهی گردد . هدفی که طرح توجیهی باغ رستوران دنبال می کند جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است که با احداث و راه اندازی انواع باغ رستوران می توان سطح رفاهی و تفریحی کشور را بهبود بخشید. طرح معماری ویلا بر اساس بداعت ، تنوع و زیبایی حجمی صورت پذیرفت که در متراژ حدود 160 متر مربع و در بالاترین تقطه باغ قرار گرفت.

گلدان های شیک یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی رستوران ها می باشد. نیمکت منحنی، تا آن سوی رستوران ادامه پیدا کرده و گلدان های بلند را احاطه کرده. شما می توانید حتی با یک گلدان مسی براق و درخشان، جذابیت مضاعفی به فضای آشپزخانه یا دکور رستوران ایرانی خود ببخشید. اما اگر طراحی کافی شاپ شما هوشمندانه انجام بگیرد، حتی یک مغازه کوچک هم میتواند در کنار دیگر مکانهای تجاری پر زرق و برق و بزرگ، شخصیت خاص خود را داشته باشد. لذت صرف غذا در یک فضایی سرسبز، با صفا و دلنشین از جمله دلایلی است که برخی از افراد ترجیح می دهند مراسمات خود را در باغ رستوران برگزار کنند و یا گاهی اوقات برای تقویت روحیه به این جور مکان ها سر بزنند. نکته مهم دیگر در دکوراسیون خارجی فست فود این است که بهتر است بخشی از طبخ و آماده سازی غذا از سمت مشتری قابل رویت باشد.

این باغ ویلا نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع قرار گرفته که شیبی طولی ملایم و رو به پایین دارد. با توجه به دنیای رقابتی و آشفته اقتصادی بازار، خیلی از افراد سعی می کنند کسب و کاری را انتخاب نمایند که از میزان ریسک پایین و سود بالایی برخوردار باشد و کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار بگیرد. در دکوراسیون داخلی سنتی، فرش ایرانی یک آیتم سنتی محسوب میشود که بسیار محبوب است و راه رفتن بر روی آن لذتبخش خواهد بود. اما در کل سعی کنید برای بودجه ای که در نظر گرفته اید اولویت را در تجهیز نمودن یک آشپزخانه صنعتی قرار بدهید. موضوع جالب این بود که گروه سازنده پله ای جهت ارتباط طبقات به یکدیگر ژیش بینی نکرده بودند.پس از ورود طراحان شرکت به پروژه تمام جوانب کار مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم نهایی بر این شد که پله ای غیر سازه ای در باکسی شیشه ای در قسمت جلویی ورودی قرار گیرد که هم ارتباط عمودی بین طبقات را فراهم کرده و هم کاستی ها ی حجم و نمای ساختمانی را جبران می نماید. این ساختمان ویلا یکی از طرح های معماری بدیع و موفق شرکت به حساب می آید. نکته ای که در این طرح بیش از همه مهم است استخراج احجام معماری از ریشه های فکری و ایده های فلسفی می باشد که به طور ایده آلی رعایت گردیده است.

میز و صندلی کافی شاپ طوری چیده شده تا جلوی پنجره قرار نگیرند و نور به صورت آزادنه و بدون مانع فضای داخل کافی شاپ را در طول روز روشن کند. طراحی دکوراسیون مناسب برای کافی شاپ یکی از عوامل مهم موفقیت این کار است. دکوراسیون رستورانی که مشاهده می کنید با نام تجاری گرافیتی در وارنا بلغارستان بنا شده است که به نوبه ی خود جز یکی از ظریف ترین و زیباترین دکوراسیون های چوبی رستوران شناخته شده است. در بین تمام این طرح های یکنواخت، رستورانی به نام رستوران چوجی به تازگی در تابستان امسال افتتاح شده که نشان می دهد خلاقیت در طراحی داخلی چقدر می تواند یک برند و نام را موفق و متفاوت نشان دهد. از آنجا که چوب رطوبت محیط را تا حد زیادی تنظیم می کند، باعث تعادل اتمسفر محیط می شود، منجر به اتصال فضای درون با بیرون می شود، یادآور حس حضور در طبیعت می شود، در نتیجه باعث کاهش استرس و نیز افزایش آسایش و شادی انسان می شود. به یاد داشته باشید که با اعمال تزیینات یا دکوراتیو چوبی و پانل ها، محیط رستوران بیشتر به این سمت از طراحی کلاسیک کشیده می شود و فضا نوستالژیکی را برای افراد تداعی می کند.

ساختمان ویلای دوطبقه با مساحت حدود پانصد متر مربع در بالاترین نقطه واقع گردید و بیشتر فضاها روبه جنوب شکست داده شد تا هم چشم انداز زیبایی ایجاد کند و هم بیشترین جذب انرژی در زمستان و کم ترین در تابستان اتفاق بیافتد. این ساختمان در سه طبقه طراحی شده که تقریبا هر طبقه ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد. با توجه به این که افراد غذا خوردن در طبیعت و فضاهای سرسبز را دوست دارند و بسیاری حتی مسافران و گردشگران خارجی به خوردن کباب و انواع غذاهای ایرانی علاقه مند هستند و همچنین تنوع در مراسم های مختلف، راه اندازی یک باغ رستوران را با سود قابل توجهی همراه خواهد نمود، چرا که همواره مشتریان ویژه، دائمی و بی شماری وجود دارد.

بیشترین کاربرد آجر نما لعابی در محیط های سنتی می باشد. در کنار هم قرار گرفتن تمامی فاکتورهای زیبا شناسی در نهایت این رستوران را به یکی از زیباترین رستوران های چوب در جهان مبدل کرده است. در کنار همه این موارد باید در نظر داشته باشید که سبک طراحی دکوراسیون هتل باید برای تمامی سلیقه ها مناسب باشد. در مرحله ی بعدی جهت تلفیق فضای داخل و از بین بردن مرز بین این دو، تمامی جداره های خارجی در طبقه ی همکف و اول به پوسته های شفاف تبدیل شد. این باغ و ویلا در منطقه دوکوهک قرار دارد.ساختمان ویلا در مرحله اسکلت بود که از گروه معماری انیپکو دعوت به همکاری شد. باغ و ویلای مذکور بر اساس الگوهای معماری پایدار در اطراف شیراز طراحی گردیده ودر حال حاضر مرحله اجرای آن آغاز شده است. یک ایده برای رستوران ایرانی، ایجاد یک کتابخانه متفاوت و هماهنگ با حال و هوای رستوران است. این ساختمان در حال اجرا می باشد. در رستوران های مختلف با توجه به اینکه سبک رستوران و نوع چیدمان اعم از سنتی، کلاسیک و غیره ، طراحی دکوراسیون را طبق آن انتخاب کرده و اجرا می نمایند.

لازم به ذکر است که رتبه بندی 1 ستاره به معنای کثیف بودن و ناامن بودن محل برگزاری نیست. و در تابستان با باز کردن بازشوهای پیرامون آن نسیمی که پس از وارد شده به محوطه استخر و برخورد به سطح آب خنک و مرطوب می گردد به فضاهای دیگر ساختمان راه یابد. ساختمان ویلا نیز به نحوی طراحی و جانمایی گردیده که بیشتر فضاها رو به جنوب قرار گرفته و از نظر اقلیمی تابستانی خنک و زمستانی گرم را به ارمغان بیاورد.ساختمان در یک طبقه و به متراژ 170 متر مربع در نظر گرفته شد. این قبیل از اماکن به دلیل استقبال و محبوبیت بیشتر معمولا به سبک سنتی و ایرانی طراحی می شوند. باغ رستوران علاوه بر این که مکانی دلنشین و سرسبز است معمولا منوی آن از تنوع غذایی بالایی نیز برخوردار می باشد. برای مثال، کترینگ های هواپیما باید غذاهای سرد و سبک ارائه دهند، اما غذاهایی که در کترینگ هتل ها تهیه می شوند، معمولا گرم و دارای تنوع بیش تر هستند.

آلاچیق، آبنما، سقف متحرک و تخت از جمله المان های قابل استفاده در دکوراسیون باغ رستوران است. قاپ حواس مشتری را با استفاده از تابلوها و نشانههای متحرک روی هوا بزنید. استفاده از مبلمان بزرگ با پشتی و تکیه گاه های بلند بصورتی که میزها و بخشهای مجاور نتوانند براحتی دید مستقیم برروی میزهای مورد نظر داشته باشند هم یک راه حل دیگر است که گاهی اوقات در کافه ها یا حتی دکوراسیون رستوران ها دیده می شود. به جرات می توان گفت که این مجتمع توریستی گردشگری مجهزترین ؛زیباترین و کارآمد ترین در نوع خود در جنوب کشور خواهد شد و در طراحی آن طوری برنامه ریزی شده که بتوان به صورت رستوران و تالار بین المللی نیز بهره برد.در طراحی باغ و فضای سبز آن با توجه به محدودیت های زیاد سایت سعی گردید که بیشترین کارآیی و زیبایی به دست آید و در نهایت این مجموعه ۲۵۰۰ متری پذیرای ۷۰۰ نفر میهمان خواهد بود. در ادامه خط معمار مجموعه از فضاهای داخلی کافی شاپ را برای شما ارائه خواهد داد که با به کارگیری درست و به جای رنگ ها فضایی دلچسب را ایجاد کرده اند. این رستوران از معدود رستورانهایی است که سطح قیمتهایش نسبت به غذای باکیفیتی که جلوی مشتری قرار میدهد به صرفه دکوراسیون داخلی رستورانهای سنتی است.

طراحی داخلی رستوران، از مهم ترین مسائلی است که بعد از طراحی پلان، باید مد نظر قرار گیرد. این نوع لایه ها بعد از خیس شدن تغییر ابعاد نمیدهند بینابراین در زمان استفاده از این نوع کاغذ دیواری می توان چسب را به دیوار زد به جای آن که به کاغذ دیواری بزنیم با این کار سرعت عمل هم بیشتر می شود . لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد. طرح نگارش سال 1400 و شامل فایل ورد و پی دی اف است. مجنمع گردشگری سران شیراز که در منطقه انجیره واقع گردیده وعملیات احداث آن از سال جاری شروع می گردد ؛ در تصاویر زیر نمایش داده شده است. درباره Hector Ewrawe بنیانگذار استودیوی طراحی معماری Hector Ewrawe بد نیست بدانید وی متولد سال ۱۹۶۸ میلادی در شهر در مکزیکوسیتی می باشد.

به طوری کلی تکنیک طراحی رستوران های سنتی با دیگر رستوران ها کمی متفاوت است . دسترسی به این خانه قرمز از طریق یک مسیر زرد رنگ با پله هایی با متریال فولاد ضد زنگ میسر می شود. در زیر زمین این رستوران، در امتداد یک راه پله بزرگ، منطقه ایی با سقف آسمان ستاره ایی به عنوان یک زمین بازی برای بچه ها ایجاد شده است. سایه اندازی پیش آمدگی ها ، انتخاب مصالح با ظرفیت حرارتی مناسب با اقلیم منطقه و جهت گیری مناسب از ویژگی های این پروژه می باشد. به همین دلیل افرادی که به دنبال راه اندازی باغ رستوران هستند بهتر است فضایی سنتی با المان های جذاب انتخاب نمایند تا شاهد استقبال مشتریان بیشتر و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش درصد سود باشند. استخر در میانه ساختمان قرار گرفته به طوری که ساختمان آن را در بر گرفته است و از بیشتر قسمتهای ساختمان دید مستقیمی بر استخر وجود دارد. طی شدن این فرایند، در نهایت سبب ترکیدن آجر میشود که به ان الوئک میگویند .