تشخیص چای طبیعی ایرانی اصل از تقلبی تشخیص چای طبیعی | OkChay

برگهای خشک چای اصلی و با کیفیت باید محکم، یکدست و شرکت تضامنی اوکی چای کامل باشند. در اخر توصیه ما به شما این است که همیشه به غریزه خود برای خرید چای اعتماد کنید. حتی اگر گرانقیمتترین چای‌ها را نیز بخرید اگر مزه آن را دوست نداشته باشید (کاملا سلیقه‌ای است) برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

  • و بدن را آنابولیک تر حفظ کند و این درست همان حالتی است که بعد از تمرین می خواهید در آن قرار بگیرید.
  • اگر یک لیوان چای اصل به مدت چند ساعت در یک لیوان بماند، رنگ آن فقط کمی مات می‌شود.
  • درواقع وقتی چای وارد بدن شما می‌شود نیز همین رفتار را در دستگاه گوارش انجام می‌دهد و در بلندمدت مصرف این گونه چای‌ها برای سلامت بدن بسیار مضر است.
  • حالا ببینیم چطور می تونیم چای اصل رو از مدل تقلبی تشخیص بدیم.
  • و همچنین وقتی یک مشت از آن را در دستان خود می‌فشارید، نرمی و لطافت خاصی دارد؛ در صورتیکه چای چین دوم و سوم ضمخت‌تر هستند و عطر کمتری دارند.
در حالیکه چای‌های غیر اصل به دلیل رنگ دهی بالایی که دارند بلافاصله دم کشیده و مصرف می‌شوند. در حالی که اگر چای شما اصل بوده و از مرغوبیت کافی هم برخوردار باشد با ریخته شدن در لیوان آب سرد دچار رنگدهی نخواهد شد. حتی اگر رنگدهی هم داشته باشد این اتفاق با سرعت بالایی نخواهد افتاد. در واقع باید مدت زمانی طولانی طول بکشد تا چای اصل و مرغوب به رنگ دهی بیفتد . برگه‌های چای تقلبی شروع می‌کنن به ته‌نشین شدن، اون هم خیلی زود و سریع که از نشونه‌های چای تقلبیه، اما در مورد تشخیص چای ایرانی یه نشونه همینه که برگ‌های اون ته‌نشین نمیشن.

داشتن طعم گس و تلخ نبودن طعم چای اصل

تشخیص چای طبیعی ایرانی اصل از تقلبی تشخیص چای طبیعی | OkChay

۱- مقداری چای خشک را که قصد خرید آن را دارید کف دست بریزید. هر کدام از این چای ها ویژگیهایی خاص خودشان را دارند که در قیمت آنها اثرگذار است و ممکن است بجای یکدیگر بفروش برسند. واجارو اصالت اونها رو گارانتی می کنه و با بسته بندی سنتی به دست شما میرسونه. در میان دانه‌های آن، برگ‌های باز نشدۀ چای به مقدار زیاد دیده می‌شود.

به گفته رییس سازمان چای (دکتر محمدعلی روزبهان)، چای بهاره ایرانی که در مناطق کوهستانی لاهیجان کشت می‌شود تنها چای در جهان است که بدون هیچ گونه سم و مواد شیمیایی تولید می‌شود. درحالی‌ که در نقاط دیگر جهان به دلیل مکانیزه بودن باغ‌ها، از سم زیادی برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات استفاده می‌شود. همانطور که در تصویر فوق نشان داده‌ایم، یکی دیگر از نشانه‌های وجود مواد شیمیایی (معطر کننده‌ها و رنگدانه‌ها) در چای، کدر شدن چای و تیره شدن رنگ فنجان چای در اثر گذر زمان است.

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان