روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | amosarchitecture

در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد. هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. هر ساختمانی به منظور کاربری مشخصی طراحی شده و می بایست الزامات آیین نامه های مرتبط را برای حصول سطح ایمنی و پایداری مورد انتظار تامین نماید. با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند.

– بر حسب اهمیت

مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد.

http://barbarietehran.ir

سایه بان، نوعی دال می باشد که در بالای پنجره ها و درها ساخته می شود و از آن ها در برابر باران و تابش شدید نور خورشید محافظت می کند. سایه بان ها، بر اساس موقعیت شان می توانند داخلی، خارجی و بین چارچوب باشند. سایه بان داخلی، از تابش خورشید محافظت و در دسترس بودن نور روز را از طریق پرده هایی مانند پرده کرکره ای، پرده فنردارقرقره ایی، پرده پلیسه و یا پرده خاموشی متعادل می کند. سایه بان خارجی می تواند به صورت افقی، عمودی و یا شانه تخم مرغی نصب شود. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن برای ذخیره کالاها، وسایل، اموال و غیره استفاده شود، آنگاه به عنوان ساختمان ذخیره سازی طبقه بندی می شود. این ساختمان ها، شامل بارخانه ها، سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ها، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژهای عمومی و غیره می باشند.

شبكه نوآوری ساختمان

در طول مدت مجله خبری معماری و ساختمان آموس از ساختمان ممکن است نیاز به نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در بخشی از ساختمان گردد. نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد. اگر دمای اسکلت فلزی به حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد، تعادل ساختمان به خطر می افتد. تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در…

ساختمان های خشت و گلی

به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند. علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است. برای اینکه درک بهتری از انواع نشست ساختمان و راه ‌های جلوگیری آن داشته باشید بهتر است اول با تعریف آن آشنا شویم. به ‌طور کلی به حرکت خاک به سمت پایین ‌بر اثر تحمیل بار بیش از حد توان را نشست می ‌گویند.

  • فوندانسیون – فوندانسیون، قسمت پایینی ساختمان است که وزن کل سازه را به زمین منتقل می کند.
  • در صورتی که مراحل بالا کامل و بدون مشکل انجام شود، پروانه ساخت با اعتبار دو ساله، صادر خواهد شد.
  • ساختمان مهم ترین بخش در هر کشور و شهری است که انواع ساختمان بنا به نوع کاربری آن که می تواند شامل مسکونی، اداری، تجاری و… باشد.
  • همچنین در ساختمان‌ های آجری معمولاً دیوار های حمال در طبقات مختلف روی هم قرار می‌ گیرند و اغلب پارتیشن‌ ها از دیوار های حمال می‌ باشند.