رویا ساختمان آریا شرکت رویا ساختمان آریا | amosarchitecture

بانک مرکزی و مرکز آمار مجله خبری معماری و ساختمان آموس در حالی انتشار آمار رسمی درباره تحولات بازار مسکن تهران و کشور را متوقف کرده اند که حبس این آمارهای مهم و ضروری، تاوان سنگینی برای این بازار و مجموعه فعالان، متقاضیان و تصمیم گیران آن دارد. بازار مسکن با استناد به دو گزارش رسمی، در اولین ماه از زمستان ۱۴۰۱، وضعیتی شبیه به مهر ۹۹ پیدا کرد. شاخص های مربوط به گزارش های ماهانه شامخ ساختمان از صعود تورم تولید مسکن به قله ۲۷ ماهه خبر می دهد و همزمان، داده های مرکز آمار می گوید، ماه گذشته تورم ماهانه مسکن به مرز ۱۰ درصد رسید. ‌استفاده از سیستم‌های سازه‌ای، غیر از آنچه در بالا عنوان شده، به شرطی مجاز است كه ویژگی‌های آنها در ارتباط با بارهای قائم و زلزله توسط یكی از آیین نامه‌های معتبر جهانی، به تأیید كمیته اجرایی این آیین نامه رسیده باشد.

گروه اول از لحاظ سازه

هنگامی که یک خانه در شرایط نامناسب ساخته می شود، از جمله فقدان میلگرد، سیستم زهکشی نامناسب، عقب نشینی نامناسب و غیره، موجب خم شدن دیوار فونداسیون می شود. یکی از روش های تقویت و مقاوم سازی اعضایی که مطابق معیار های طراحی شده اجرا نشده اند یا آزمایشات و تست بتن انجام شده نشان دهنده ضعف مقاومت در آن ها می باشند، پکر گذاری و تزریق اپوکسی به داخل آن ها است. ساختِمان یا بنا، سازه ای است که برای سکونت و یا به منظورمحلی امن برای کار ساخته می شود و محیط داخلی را از فضای بیرونی تفکیک می کند. دریک دید کلی، هر سازه ای را می توان ساختمان نامید، منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی مانند آهن، سیمان، گچ، آجر و … می باشد.

http://barbarietehran.irاگر سازه کوچک باشد این کار به صورت دستی و با استفاده از متر و ریسمان و گچ انجام می‌شود و اگر عظیم باشد با دوربین نقشه برداری صورت می‌گیرد. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل در ساخت سازه است و اگر به درستی صورت نگیرد گاهی ممکن است منجر به لزوم تخریب ساختمان گردد. در واقع باید با استفاده از روش های مختلف، محل پی ها ، ستون ها و … مشخص شود. برای تکمیل یک ساختمان مراحل زیادی طی می‌شود که گاهی ترتیب آن‌ها نیز مهم می‌باشد.

ساختمان های صنعتی

آخرین مرحله از فاز اولیه اجرای ساختمان را دیوار چینی بیرونی و داخلی آن شامل می‌شود. در پروژه‌هایی که از اسکلت فلزی یا بتنی به عنوان بدنه اصلی آنها استفاده می‌شود، چیدن دیوارها و استفاده از سفال بسیار راحت است و نیازی به دقت بالا برای تنظیم کردن بلوک یا آجر نیست. برای اجرایی دیوارها می‌توانید از سفال، بلوک‌های سبک، دیوارهای پیش ساخته و یا آجر استفاده کنید. آرماتوربندی فونداسیون اولین مرحله از آرماتوربندی پروژه‌های ساختمانیست که برای همه خانه ها انجام می شود.

  • در این نوع ساختمان ها برای ساختن ستون ها و پل ها از پروفیل های فولادی استفاده می شود.
  • یکی از متداول ترین المان های باربر جانبی (خصوصا در در سازه های فولادی) مهاربندها هستند که از دیرباز تا کنون استفاده های زیادی از آن ها شده است.
  • این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و امکانات رایج برای خواب، زندگی و آشپزی را فراهم می کنند.
  • آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند.
این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد. امروزه خانه های آجری به ندرت به این صورت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. در بعضی موارد، روکش آجری و یا سنگی به سادگی با استفاده از ملات به دیواره داخلی چارچوب متصل می شود؛ در حالی که در برخی دیگر، از طریق بست آجری و یا فلزی انجام می شود. ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است.