ساختمان معنی در دیکشنری آبادیس | amosarchitecture

عموما بارهایی که المان های باربر در ساختمان در طول عمر خود آن ها را تحمل می کنند عبارتند از بارهای ثقلی مرده و زنده و بارهای جانبی مثل زلزله و باد. روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند. براساس اعلام وزارت انرژی، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی نیز دارند. خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند.

در مورد مجله خبری معماری و ساختمان آموس سقف گزینه‌های مختلفی مانند سقف تیرچه و بلوک، سقف تام، سقف یوبوت، سقف کوبیاکس و سقف تیرآهن در اختیار دارید. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود. به طور کلی از بین بردن برآمدگی‌ها و برجستگی‌های زمین به صورت عمیق یا نیمه‌عمیق گودبرداری نامیده می‌شود. لوله کشی آب باران برای جلوگیری از تجمع آب باران و بوجود آوردن شرایطی مثل گرفتگی چاه فاضلاب در ساختمان های مختلف است. این روش لوله کشی با هدف فراهم کردن مسیری اصولی برای هدایت آب باران به محیط خارجی ساختمان در پروسه لوله کشی فاضلاب ایجاد شده است.

مراحل درخواست کنتور برق چگونه است؟

روش های مختلف ساخت و ساز نه تنها در هزینه و طراحی معماری خانه، بلکه بر نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین ارزش بلند مدت ملک نیز تأثیر می گذارند. انتخاب روش ساخت و ساز مؤثر، حتی در میزان مصرف انرژی خانه و اثرات زیست محیطی بیرون از منزل نیز تأثیر می گذارد. هنگام تصمیم گیری در مورد روش ساخت و ساز، ضمن در نظر گرفتن میزان پایداری و طول عمر معماری، هزینه های اولیه را نیز مطابق نیازهای خود برای ساخت و ساز محاسبه کنید.

  • هدف از بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای ساختمان ها بهبود عملکرد اجزاء سازه هنگام زلزله احتمالی است.
  • در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد.
  • به لحاظ جلوگیری از پرت حرارت (از دست رفتن حرارت) دیوارها ضخیم ساخته می شوند (ضخیمتر از 35سانتیمتر) تا درمناطق سردسیری از ورود سرما از بیرون و در مناطق گرمسیری از ورود گرما از بیرون جلوگیری کند.
  • دیوار محوطه و ورودی – دیوارهای مرکب باید درست قبل از شروع فعالیت های مهم ساختمانی ساخته شوند؛ چرا که نقش مهمی در حفاظت از زمین ساخت و مصالح ساختمانی در برابر محیط بیرون و سارقان ایفا می کنند.
برای این کار از روش ‌های مختلفی استفاده می‌ کنند؛ مثلاً موادی مثل بتن روان یا دوغاب را داخل دالی که دچار نشست شده است پمپاژ می ‌کنند. با این کار میزان فشار بر خاک زیر ساختمان یکپارچه می ‌شود و از نشست‌ های بعدی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این روش می ‌توان از پوشش پلی اورتان نیز استفاده کرد که گران تر از روش قبلی خواهد شد؛ اما قوی ‌تر است و طول عمر بیشتری هم دارد.

http://barbarietehran.irدیوارها، از حریم خصوصی ساکنان و همچنین عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، باران، سر و صدا و گرد و غبار محافظت می کنند. این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند. بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. در پی فرو ریختن یک ساختمان پنج‌طبقه در شهر حلب، ۱۰ نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست داده‌اند. علت حادثه نشت آب بوده و نیروهای امدادی در تلاش برای خارج کردن ساکنان ساختمان هستند.

خانه مهندس