ساختمان هوشمند امکانات و مزایای هوشمندسازی ساختمان

هوشمند سازی همچنین برای سالمندان مفید است، نظارت از راه دور می‌تواند به سالمندان کمک کند تا به جای رفتن به آسایشگاه یا مراقبت 24 ساعته در خانه، در امنیت و سلامت در خانه بمانند. بخشی از اینترنت اشیا ، یعنی سیستم‌های هوشمند خانگی و دستگاه‌ها اغلب با هم همکاری می‌کنند، داده‌های مصرفی مصرف کننده و اتوماسیون سازی اقدامات، بر اساس الویت‌های صاحب خانه را بین خودشان به اشتراک می‌گذارند. در این دوره اصول صحیح انتخاب وسایل و پیاده سازی که شامل طراحی و نصب می باشد را فرا گرفته و در پروژه های خود از آن استفاده می کنید. اصول صحیح لحیم کاری توسط دستگاه هویه و هیتر بادگرم را آموزش می بینید و می توانید به راحتی قطعات ریز و درشت روی بردهای الکترونیک را مونتاژ و دمونتاژ و بتوانید بردهای طراحی شده توسط نرم افزار را خودتان بسازید. هنگامی که شخص نصاب روش سیمی را انتخاب کند انواع روشهای پیاده سازی مانند ستاره ای یا اتوبوسی یا رینگی یا مش را فرا گرفته و شخص می تواند روش صحیح را با توجه به نیاز مشتری پیاده سازی کند.

با فعال کردن آن روی گوشی موبایل هر روز صبح این امکانات برای شما فراهم شود. سناریوی پیشنهادی بعدی سناریوی سفر است که می تواند با مراحل بستن شیر اصلی آب، بستن شیر گاز، فعال کردن سیستم امنیتی، فعال کردن قفل های درب ها، خاموشی تمام سیستم های روشنایی و صوتی و تصویری و هر المان دیگری که مد نظر شما است همراه باشد. اصلی ترین تجهیزات ساختمان هوشمند شامل پردازنده ها، سنسور ها، و عملگر ها می باشد.

ساختمان هوشمند امکانات و مزایای هوشمندسازی ساختمان

این سیستم متناسب با شرایط مورد نیاز هر گیاه، دما، رطوبت و فشار آن را تنظیم می کند. علاوه بر آن این امکان را برای صاحبان گلخانه و یا فضاهای سبز فراهم می کند که بدون حضور در مرحل از مزایای هوشمند سازی سازی ساختمان بهره مند شوند و از طریق ابزارهای کنترل از راه دور مانند اس ام اس و یا اینترنت، عملیات آبیاری را انجام دهند. هوشمند سازی ساختمان با plc یکی از روش های بسیار رایج است که نیازمند تخصص و تجهیزات خاصی است. در واقع می توان گفت که در این روش تجهیزات از قابلیت برنامه نویسی توسط plc پشتیبانی می کنند. بنابراین در این حالت اجزای سیستم هوشمند ساختمان از طریق برنامه نویسی مشخص تجهیزات کنترل می شوند.

سیستم هوشمند زمانبندی و اجرای فرامین در ساختمان هوشمند

سیستم های تهویه مطبوع را می توان با توجه به موارد مختلف در سه بخش اصلی تولید حرارت و برودت، انتقال حرارت و برودت و توزیع آن تقسیم بندی نمود. تهویه فرایند مبادله یا جایگزینی هوای موجود در فضاست تا کیفیت هوای داخل را با حذف بوها، دود، گرما، گرد و غبار، باکتری های هوا، دی اکسید کربن و سایر گازها بهبود بخشد. تهویه، بوهای ناخوشایند و رطوبت بیش از حد را حذف می کند، هوای خارج را پس از فیلتراسیون به داخل می آورد، هوای داخل را به جریان می اندازد و از راکد شدن هوای داخل جلوگیری می کند. تهویه شامل مبادله هوا به داخل و همچنین گردش هوا در داخل ساختمان است و یکی از مهمترین عوامل حفظ کیفیت هوا در داخل ساختمان هاست.

روش های هوشمند سازی ساختمان

در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. سنسورهای جریان الکتریکی میزان مصرف انرژی در زمان واقعی را در سطح مدار، منطقه یا ماشین اندازه گیری می کنند. در مرحله اول، می توانید مکان مورد استفاده خود را که بیشترین میزان هدر رفت مصرف انرژی دارید را شناسایی کرده و به شما امکان می دهد میزان مصرف را بهینه کنید همچنین در صورت عدم استفاده، می توانید به طور خودکار خاموش کنید. در این مقاله برخی پروتکل ها، استانداردها و فناوری های موجود در دسترس برای هوشمند سازی ساختمان بررسی شده است و به طور جامع چندین موضوع اصلی را برای اهداف مقایسه ای تجزیه و تحلیل می کند.

پکیج خانه هوشمند

در نهایت سختگیری های فراوان متخصصان به انتخاب بهترین سخت افزار و نرم افزار انجامید و اولین محصول برای یک سال تحت شرکت آکو آزمایش قرار گرفت. پس از رفع ایرادات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری اولین پردازنده هوشمند سازی ساختمان میرای با قابلیت های کنترل و مانیتورینگ روشنایی، سرمایش و گرمایش و امنیت ( بستر اینترنت ) با 1.8 گیگاهرتز CPU و 512 مگابایت رم داخلی ساخته شد. در آن زمان کنترل ها توسط شرکت های دیگر از طریق تبلت و نرم افزار تلفن همراه انجام می گرفت و سیستم عامل انتخابی آندروید بود. به سرعت متخصصان تحقیق و توسعه دریافتند که تبلت نمی تواند به عنوان پنل دیواری سیستم هوشمند استفاده شود. اولین پکیج رسمی شرکت میرای با پردازنده مرکزی یاد شده و پنل 5 اینچ هوشمند تحت پروتکل بک نت و سیستم عامل لینوکس در سال 93 به بازار عرضه شد. پردازنده مرکزی مدل 22RV اولین پردازنده ایرانی دارای دستیار صوتی فارسی است که توانایی اجرای کلیه دستورات را توسط کلمات و جملات فارسی دارد.

  • ترکیبی از این اجزا دارای قابلیت کنترل موارد زیر در خانه و نظارت بر برخی از موارد زیر است.
  • سیستم های تهویه مطبوع پیچیده تر می توانند به سیستم اتوماسیون ساختمان متصل شوند و به کاربران اجازه می دهند تا کنترل بیشتری بر وضعیت سرمایش و گرمایش ساختمان داشته باشند.
  • و در نهایت سیستم هوشمند دمای آب ایده ال شما را تنظیم کرده و هنگام ورود شما کلیه امور انجام شده و مجموعه قابل استفاده می باشد.
  • اجرای این سیستم در خانه‌ها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که در واقع هزینه‌های خرید دستگاه و تنظیم آن می‌باشد.
  • برخی از شرکت ها با ساخت خانه های هوشمندی که در سطح جهان به شهرت رسیدند، جایگاه ویژه ای برای خود کسب کرده اند.
اما انواع سیستم های هوشمند ساختمان کدامند؟ به چه روش هایی می توان اصول هوشمند سازی را در یک ساختمان پیاده نمود؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. سیستم هوشمند ساختمان BMS قابلیت تنظیم شدن دارد که باعث انعطاف بالای این سیستم می‌شود. به این معنا که می‌توان تنظیمات دستگاه‌ها را مطابق با نیاز و شرایط خود تغییر دهید و کاملاً بهینه از آن مصرف کنید. این انعطاف باعث می‌شود عمر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و روشنایی افزایش پیدا کرده و این سیستم باعث می‌شود که کمترین آسیب به دستگاه‌های موجود در خانه وارد شود.