ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | amosarchitecture

بار اضافه در ساختمان باعث ایجاد نیروی تنشی مؤثر عمودی بر روی خاک می ‌شود. تنش مؤثر نیز باعث افزایش کرنش عمودی وارد به ستون ‌ها و سازه بر روی خاک خواهد شد. در نتیجه برآیند این نیروها باعث حرکت زمین ساختمان به سمت پایین می‌ شود. شرایط زیادی می ‌تواند در ایجاد نشست و شدت آن تأثیر بگذارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. هرکدام از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها دارای ارکان چهارگانه مجمع عمومی، هیئت مدیره ، شورای انتظامی و بازرسان هستند. این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود.

تکنولوژی‌های جدید و ساختمان‌سازی[ویرایش]

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص انواع ساختمان کسب کرده باشید. این ساختمان‌ ها شامل کلیه ساختمان‌ های مشمول این آیین‌نامه، به جز ساختمان‌های عنوان شده در سه گروه دیگر می‌باشند. تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید. ساختمانهای صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها،فضاهای ورزشی و غیره استفاده می شوند.

سیاست ها و اقدامات دولت برای جلوگیری از رکود مسکن!

داشتن دانش نقشه‌خوانی آرماتوربندی، یکی از پیش‌نیازهای اجرایی در این مرحله است. در واقع آرماتوربندی فرایندیست که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند. علاوه بر مقاوم سازی ساختمان های موجود از میلگرد های FRP برای ساختن ساختمان های جدید هم می توان استفاده کرد. این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند. قابلیت رسانایی الکتریکی در مصالح فلزی مسئله خطرناکی بوده و می تواند باعث آسیب شود.

http://barbarietehran.irمنابع سوری اعلام کردند که آمار تلفات فرو ریختن ساختمانی در حلب افزایش یافته است. بر اثر وقوع زلزله در ترکیه گروه های امدادی همچنان به دنبال کسانی هستند که زنده زیر آوار گیر افتاده اند. تصاویری از لحظه پیداشدن یک کودک خردسال پس از ۲۱ ساعت ماندن در زیرآوار زلزله در ترکیه را مشاهده می‌کنید.

ریزش کامل مجله خبری معماری و ساختمان آموسهای مسجدی در ترکیه پس از زلزله مهیب را مشاهده می‌کنید. وام خرید خانه برای مجردها عصر ساختمان- مجردهای پایتخت برای خرید اوراق تسه باید بیش از ۷۰ میلیون تومان پرداخت کنند. از ستون ‌های مارپیچ به ‌طور معمول برای جک زدن ستون‌ های بالایی سازه استفاده می‌ شود. فاصله بین این ستون ‌ها باید حدود 1.5 متر باشد و تا رسیدن به یک خاک مناسب یا بسترهای سنگی ادامه پیدا می ‌کند. در صورت نشست ساختمان احتمال دارد درب ‌ها و پنجره‌ های شما به سختی باز و بسته شوند و یا کلاً دیگر باز نشوند. آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف است و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین جا به جا شد.

  • نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید.
  • لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود.
  • البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.
  • علت حادثه نشت آب بوده و نیروهای امدادی در تلاش برای خارج کردن ساکنان ساختمان هستند.
  • در این روش، از اتصال تیرها و الوارهای چوبی با میخ و یا پیچ، برای ساخت دیوارها، کف ها، سقف ها استفاده می شود.