سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان | amosarchitecture

در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است. پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند، تخریب می شوند. در این نوع ساختمان برای ساخت شاه تیرها و ستون ها از بتن آرمه (بتن مسلح) استفاده می شود. انواع بلوک ساختمانی به طور کلی بلوک های ساختمانی به دو دسته سفالی و سیمانی تقسیم شده‌اند که این بلوک های ساختمانی باربر نمی باشند و صرفا جهت…

  • اندازه، عمق، طول و عرض و نوع فوندانسیون (آواربرداری آجر و سنگ و تیرها) باید مطابق با نقشه معمار طرح ریزی شود.
  • پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است.
  • تیر، برای تحمل بار سنگینی که از روبنا بالای درب یا پنجره ها وارد می شود، در نزدیکی درگاهی قرار می گیرد و می تواند از جنس استیل فلزی، آجر تقویت شده، سنگ و یا چوب باشد.

روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است. در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود. یکی دیگر از عواملی که ما را ملزم به ارائه طرح مقاوم سازی با استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می کند فرسودگی و آسیب های ایجاد شده در تیرها، ستون ها و سقف ها در طول مدت بهره برداری از ساختمان می باشد. انتخاب غلط یک شیوه‌ نامناسب مقاوم‌سازی ساختمان حتی می‌تواند عملکرد سازه را بدتر هم بکند. سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی تأسیس گردیده است. مهندسان دارای مدرک تحصیلی در رشته های هفت گانه عمران، معماری ،تأسیسات برقی ، تأسیسات مکانیکی ، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می توانند به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیند.

http://barbarietehran.irمجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت رویا ساختمان آریا ضمن اخذ گزارش مقبول از حسابرس مستقل و بازرسی قانونی در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ برگزار گردید. تمام مراحل توضیح داده شده در بالا توسط متخصص آن کار باید انجام شود. با این وجود می توانید از مطالب آموزشی مجله پلاس در زمینه طراحی دکور و فضای سبز استفاده کنید.

ضرورت برخورد جدی با ساختمان های ناایمن در شهرستان میبد

ساعاتی پیش مجله خبری معماری و ساختمان آموس‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ بخش‌های وسیعی از ترکیه و همچنین سوریه را لرزانده و براساس گزارش‌ها تاکنون بیش از دو هزار کشته بر جا گذاشته است. تورا خدا ما رو راهنمایی کنید که چه کنیم چرا این همه ترک ایجاد شده نگران هستیم ..

لحظه انفجار آسمان خراش ۳۰۰ متری ساختمان تجارت جهانی چین

ساختمانهایی هستند که در اسکلت اصلی آنها از انواع پروفیلهای فولادی مانند ورق، ناودانی، نبشی، میلگرد، تسمه وغیره استفاده می شود و به کمک اتصالات جوشی یا پیچی به هم وصل می گردند. روبنا – اعضای مختلف روبنا مانند ستون ها و تیرها، باید طبق برنامه طراحی شده، جهت پشتیبانی از استحکام لازم برای حمل بار مرده و بار زنده که انتظار می رود در قسمت های مختلف سازه بصورت ایمن و به خوبی توزیع شوند، ایجاد شود. پاکسازی محل ساخت – قبل از شروع پروژه ساختمانی، لازم است که محل ساخت را از چمن، تخته سنگ و غیره پاکسازی کنید.

۱۵ هزار و ۳۵۰ خانوار از مزایای طرح‌های بنیاد مسکن استان سمنان بهره‌مند شدند