شرایط شرکت در بازی اتاق فرار در مجموعه اسکیپ رومیست | allescape

به دلیل سطح آدرنالین ترشح شده در مغز و تجربه هیجان، اتاق فرار به یکی از بازی های محبوب در سراسر دنیا تبدیل شده است. حین انجام بازی، بازیکنان به جلسات کاری یا مشکلات شخصی خود فکر نمی کنند. چرا که ذهن آن ها تنها برای فرار از اتاق تا پیش از اتمام زمان بازی، متمرکز می شود. این نوع اسکیپ روم ها به نوعی با بازی‌های ژانر اکشن یا دلهره‌آور مشابهت دارند و از جهت موضوع و لوکیشن هم در سبک‌های متفاوتی طراحی می‌گردند.

ژانر بازی اسکیپ روم

این قبیل بازی ها برای افرادی مناسب است که نه تنها عاشق ترس و اضطراب هستند، بلکه حس ماجراجویی نیز در آنها در سطح بالایی قرار دارد. در ساخت دکور اتاق‌های بازی همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ایمنی مهم‌ترین مسئله است. پس از ایمنی برای طراحی دکور باید تمام توجه به سناریو و تم بازی معطوف باشد؛ زیرا یکی از معیارهای اصلی ارزیابی اتاق‌های فرار مرتبط بودن فضا و دکور با سناریو و تم بازی است.

  • اگر شما هم بدنبال انتخاب بازیهای با کیفیت و استاندارد این حوزه می گردید بدون شک مجله اتاق فرار می تواند یک بستر مناسب برای شما باشد و در کنار انتخاب بازی مناسب، شما می توانید از مطالب و آموزشهای مربوط به این سرگرمی نیز استفاده کنید.
  • شاید آن‌ها برای شما راه‌حلی نداشته باشند؛ اما با پیگیری نظرات آن‌ها در آینده، شاید به بسیاری از مشکلات بازی پی ببرید.
  • اگر برای حل معما دو راه متفاوت وجود داشته باشد، بازیکنان گیج می‌شوند و سطح رضایت آن‌ها از بازی به‌شدت کاهش می‌یابد؛ بنابراین، بدترین نوع معما این است که چند راه‌حل داشته باشد.
  • در این ژانر از هر چیزی برای ترساندن بازیکنان استفاده می شود اما هیچ آسیبی به آنها زده نمی شود و صرفا حس استرس و ترس در وجودشان به وجود می آید.
شرایط شرکت در بازی اتاق فرار در مجموعه اسکیپ رومیست | allescape

صرف‌نظر از این، شما نیاز به طیف گسترده‌ای از بازیکنان دارید تا معمای خود را امتحان کنید. علاقه‌مندان دوست دارند که در مورد چگونگی تکمیل اتاق و همچنین اینکه معماهای شما منطقی هستند یا خیر، به شما کمک کنند. “آن‌ها را پیدا کنید.” دائماً تست کنید، در صورت لزوم تکرار کنید و از حذف معماهایی که خوب نیستند، نترسید.

۵- ژانر معمایی اسکیپ روم

برای اینکه بتوانید به سادگی هرچه تمامتر و به تفصیل دقیق این ژانرها و بقیه آنها را مشاهده کنید، ما سایت تایم فور فان را به شما پیشنهاد میکنیم. این سایت که محور اصلی فعالیت آن مشاهده و بررسی و نقد اتاقهای فرار است را میتوان بزرگترین مرجع ایران در این زمینه نامید. اما همانطور که از عنوان این قسمت مشخص است، کمک اصلی این سایت به بازیکنان را میتوان امکان رزرو آنلاین اتاقها دانست. شما بعد از بررسی و انتخاب بازی مورد علاقه در ژانر مورد نظر خود میتوانید به سادگی چند کلیک بلیط بازی خود را رزرو کنید تا بدون دغدغه و با دقت هرچه تمامتر بازی ای که مناسب شما باشد را طراحی اتاق فرار انتخاب کرده باشید.

اگرچه هزینه‌ها به سناریو، تم و نوع مواد بکار رفته شده بستگی دارد، اما پیش از هر چیز باید محاسبات به‌صورت تقریبی انجام شود. البته که اگر این کار درست و اصولی انجام شود، سودآوری تضمین‌شده است؛ اما هر کس باید آن را با توجه به شرایط خود بسنجد. با مراجعه به سایت‌های تخصصی اتاق فرار و سایت‌های تخفیف هم می‌توان به تعداد مشتریان اتاق فرار و جذابیت آن‌ها پی برد. طرفداران اتاق فرار برخلاف تصور، از قشر خاصی از جامعه نیستند و این بازی به‌عنوان اعتیادآورترین و یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان شناخته می‌شود که قادر است عموم افراد جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. مخاطبین اصلی اتاق‌ها معمولاً گروه‌های دوستانه هستند؛ اما در حال حاضر بازی های فرار به مدارس، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، میهمانی‌ها، مراسم‌ها و مناسبت‌ها هم راه پیدا کرده است. سن بازیکنان مطمئن نیستم که کسی آمار دقیقی داشته باشد؛ اما تجربه شگفت‌انگیز ما نشان داده که محدوده سنی شرکت‌کنندگان در بازی از 8 ساله هست تا 70 سال که محدودیت آن به سناریو و ژانر نیز بستگی دارد.