طراحی مطب دندانپزشکی

بدون برنامه ریزی مناسب، مشکلات بی شمار و عمده ممکن است در مرحله ساخت و ساز رخ دهند. این سبک دکوراسیون از هر گونه بی نظمی و شلوغی به دور است و معمولا در دکوراسیون مدرن از لوازم و اکسسوری های تزئینی زیاد به کار نمی رود. البته این کار به عهده طراح UI است، با این حال، ما میتوانیم در وایرفریم هم به این نکات اشاره کنیم. وی گفت: “هنر اصلی” حواس پرتی بیمار “است و از نظر دادن چیزی به بیمار که بتواند روی آن تمرکز کند و یا مراقبه کند ، می تواند بسیار ارزشمند باشد.” “از نظر من ، بهترین قطعات هنری آنهایی هستند که تفسیر را به عهده بیننده بگذارند.” به گفته Healing Power of Art & Artists ، “اثر هنری مشخص شده در مراکز درمانی جدید طراحی معماری پیشرفته را تکمیل می کند و به فضاها فضا می افزاید. با ویژگی هایی مانند دهلیزها ، آبشارها ، دیوارهای شیشه ای رنگی و منقوش ، و فضای باز بزرگ با نور طبیعی ، که تقاضا برای کارهای هنری مجلل زیاد است. ” در صحبت با دبورا باخلی ، مدیر توسعه تجارت جهانی مبلمان ، وی به نیاز به عناصر طراحی مشابه خانه اشاره کرد ، اما تجربه و درک مناسب وجود ندارد.

این به خاطر تاثیر قطعی واژه ها در روان انسان هاست! وایرفریمی که در Mockflow زدم. با این حال، برای بدست آوردن دید بهتر از خدمات کلینیک، سری هم به سایر بخشها زدم. در این جلسه، تمامی تلاشم را کردم که با دلایل کاربر-محور صحبت کنم و از طرف دیگر به این نکته دائما اشاره میکردم که با این کار، بهبود نرخ کانورژن را خواهیم داشت. این نکته را هم باید بگویم که بعضی از تبها منو با وجود اسم متفاوتشان در یک دستهبندی خاص میگنجیدند. بعد از تبها، چه چیز دیگری در منو جلب توجه میکند؟ سوال دوم: چه عواملی آنها را در تصمیمگیری برای تماس با کلینیک مردد میکند؟

همانطور که قبلا هم گفتم، در جریان این بررسی باید به یک سری سوال هم جواب بدهیم. در طراحی مطب پزشک لازم است یک سری از نکات رعایت شود تا هم موجبات راحتی مراجعان فراهم شود و هم کادر پزشکی بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند. معمولا 75% کاربران تا نیمههای صفحه اسکرول میکنند تا متوجه محتوای صفحه شوند. در جریان بررسیهایم متوجه شدم که صفحه اصلی طولانی و پر از اطلاعات جورواجور است. در جریان جلسهای که با هم داشتیم، متوجه شدم که دنبال یکسانسازی صفحه اصلی از لحاظ طراحی و بهبود تجربه مراجعهکننده است. برای اینکه به جواب برسیم، باید با کارفرمای پروژه یعنی صاحب سایت (مدیر کلینیک) صحبت کنیم و درباره مشتریهایش بپرسیم. بنابراین شما باید بتوانید شرایط آسایش و آرامش را برای آن ها به وجود آورید. به دلیل آن که بنا و فضاهای داخلی آن فاقد ارزش های معمارانه و تا حدودی کلیشه ای می باشد، کارفرما در صدد برآمد تا تغییراتی بنیادی در ساختار فضایی آن ایجاد نماید. در مورد طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی انتخاب طراح داخلی مسلط به قوانین زیبایی شناسی و حساس به مسائل روانشناسی محیطی بسیار حایز اهمیت است تا بتواند شرایط آرامش بخش را در محیط و اتمسفر کلینیک برای بیماران فراهم کند.

باید مبلمان خود را نیز بانظم و اصول بچینید و در انتخاب آنها دقت کافی داشته باشید تا موجب ایجاد حس اعتماد و درنتیجه اعتبار بیشتر برای مطب دندانپزشکی شود. راستی تا یادم نرفته این را هم بگویم که طراحی عناصر صفحه باید از رنگ مناسب و جلوههای بصری خوبی هم استفاده کرد. بنابراین، حتی الامکان نباید از این رنگ در دکوراسیون مطب استفاده کرد. بنابراین نباید فکر کنیم با یک بار طراحی، وظیفهمان به انجام رسیده. یادمان باشد که در طراحی UX صفحه، طراحی و تست چندین بار اتفاق میافتد. با این حال باید تمهیداتی در نظر بگیریم که فضا خیلی یکنواخت و خسته کننده نشود. به گونهایی که دکتر باید به این مکان آسانی دسترسی داشته باشد و در عین حال برای محیط کاری او مزاحمتی ایجاد نکند. کلیات اموری که در طراحی داخلی مطب پزشکی انجام خواهد گرفت مطالبی بود که عنوان شد حال می پردازیم به جزئیات طراحی داخلی و اینکه چه اتفاق هایی در طی این پروسه رخ می دهد و چه نیازهایی در زمینه تزیین داخلی فضاها و عناصر معماری از سوی کارفرما طی روند اجرایی طراحی داخلی مطب پزشکی مرتفع خواهد شد.

سعی کنید برای فضای انتظار از مبلمان راحت استفاده کنید.فضای انتظار برای بیماران دلهره آور ست؛مبلمان راحت میتواند بخشی از این دلهره را کاهش دهد.با توجه به کاربری و متراژ مطب تعداد منطقی مبلمان در نظر بگیرید.تراکم یا در مقابل پراکندگی بیش از حد صندلی ها انسجام فضا را مختل میکند. در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی مبلمان و نوع چیدمان آنها و تزیینات بسیار مهم است و باعث کاهش استرس در بیماران میشود. به لحاظ روان شناختی حتی هارمونی رنگ کلینیک یا مطب پزشک می تواند به میزان زیادی برای کاهش استرس و درد بیمار تاثیر بگذارد. استفاده و به کاربردن متریال و جنس های طبیعی و استفاده از سبک روستیکدر طراحی و دکوراسیون مطب های روانشناسی تاثیر ویژه ای بر بیماران و مراجعین دارد.

مخصوصا یک کلینیک روانشناسی و مشاوره که مراجعهکنندگان حساستری هم دارد. با این کار، ارتباط راحتتری با مراجعهکنندگان سایت خواهیم داشت. اگر با خواص روانشناسی رنگ ها و تأثیر هر رنگ آشنا باشید، میتوانید در طراحی این موضوع را لحاظ کنید و میتوانید رنگ آمیزی را با توجه به نوع مطب و تخصص پزشکان انتخاب کرد. البته در این میان باید به یک سری ریزهکاریها مثل اندازه فونت، تغییر رنگ تیترهای H1 و H2، تغییر رنگ CTA و متن داخل آن و راستچین کردن پاراگرافها هم اشاره کنم. دیوارهای سفید روشن که با رنگ های درخشان جلوه ای تازه یافته اند از ایده های پر طرفدار امروزی برای طراحی داخلی یک مطب دندانپزشکی هستند. امکانات برای طراحی داخلی خلاقانه یک مطب دندانپزشکی فراتر از آن چیزی است که اغلب مردم تصورش را می کنند. طراحی کلینیک پزشکی مدرن برای ایجاد یک اثر ماندگار مهم است.

با توجه به صحبتی که با مسئول کلینیک داشتم، متوجه شدم که بخش خدمات، معرفی پرسنل، رویدادها و وبلاگ در اولویت بیشتری دکوراسیون داخلی مطب مامایی هستند. جواب: شماره تلفن، آدرس و ساعات خدمترسانی کلینیک، عکس از فضای داخلی کلینیک و پرسنل، خدمات ارائه شده و قیمت هرکدام از خدمات. دکمهها یا CTAs (Call To Actions) مثل شماره تلفن و ورود یا ثبتنام. در بدو ورود به کلینیک قطعا نظر همه ما در ابتدا به سمت پذیرش جلب خواهد شد. ما نباید کاری کنیم که آنها بعد از ورود به سایت سردرگم یا حتی عصبانی شوند و به شک بیفتند. اغلب در طراحی اینگونه مطبها از رنگ های سفید استفاده می کنند ولی بهتر است در کنار رنگ سفید از رنگ های دیگری نیز به کار برده شود ولی نباید بگونه ای باشد که فضا دلگیر یا شلوغ شود . زیرا تنها کسانی که توانسته اند مجوز سازمان پزشکی را دریافت کنند، می توانند در مطب های زیبایی مشغول به کار باشند. طراحی طراحی داخلی تجاری و طراحی داخلی اداری و دکوراسیون داخلی مطب های زیبایی اهمیت زیبایی دارند .

ضمنا رنگ خاکستری برای دکوراسیون مدرن مطب دندانپزشکی مناسبتر است. گل های طبیعی و حتی مصنوعی، می توانند زیبایی منحصر به فردی به مطب دندانپزشکی شما بدهند. امروزه با مدرن شدن سبک زندگی، افراد بیشتری به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه میکنند و از آنجا که معمولا مراجعه به این کلینیک ها جنبه درمانی ندارد و بیشتر بحث زیبایی مطرح میباشد، علاوه بر تخصص و دستگاههای پیشرفته، طراحی کلینیک نیز تاثیر چشمگیری در جذب این افراد دارد. مطب پزشکان مکانی است که افراد با وضعیت های جسمی و روحی نامطلوب به آنجا مراجعه می کنند بنابراین مهم ترین اصل در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب یک پزشک فراهم کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش را بازگرداند.

با منوی صفحه اصلی شروع میکنیم که نیاز به سادهسازی و مینیمالیسم داشت. حالا تصورش را بکنید که اسب مثالی ما، زین و رکاب قشنگی داشت اما فرتوت بود و به زور چند متر راه میرفت. بنابراین بهتر بود که با هم ادغام شوند. تفاوت UI با UX در چیست؟ برای درک تفاوت UX و UI بهتر است به اسبسواری فکر کنید. در مراجعه به سایت، به چه چیزهایی فکر میکند؟ سفید رنگی می باشد که در اولین برخورد افراد را به یاد تمیزی و لطافت میاندازند و همانطور که میدانید توجه تان را جلب میکند. مطالعات نشان می دهد که افراد زیادی به دلیل ترس و اضطراب از مراجعه به دندانپزشک اجتناب می کنند. بدون شک افراد با این ذهنیت به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند که به جز پزشک و کادر درمانی شخص دیگری به اطلاعات شخصی آنان دسترسی ندارد. همان طورکه گفتیم، رنگ های ملایم و روشن نیز می توانند آرامش را به بیمار تزریق کنند. اما اگر ترکیب رنگ سبز نادرست باشد. نکته لازم به ذکر دیگر این است که بعضی از طراحان شاید در ابتدا طرحی تکراری را به شما پیشنهاد دهند؛ اما برای رنگآمیزی پیشنهاد جذابی داشته باشند. اما لزوما به معنای این نیست که از پنجره های بزرگ یا تعداد زیادی پنجره استفاده کنید.

این نمونه از گل ها به نور های غیر مستقیم و پشت پنجره نیازمند هستند و معمولا در صورت کوددهی به صورت مداوم رشد این محصول بسیار زیاد خواهد شد. آن ها برای رشد به نور طبیعی نیاز دارند؛ از این رو، نور طبیعی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون کلینیک کودکان دارد. هر گل برای رشد به صورت طبیعی به چند ماده اساسی مانند حوالی مناسب، خاک حاصلخیر و آبی فراوان و کافی نیازمند است. آن ها برای دیوارهای بخش پذیرش از پوششی پرده مانند که به صورت انحصاری توسط معماران طراحی شده بود، استفاده نمودند. در برخی افراد بنفش میتواند ذهن آن ها را درگیر کند و کمی آن ها را اضطراب دهد. طراحی مطب در دنیای امروز از آن جهت اهمیت دارد که در این اماکن، قشر زیادی از افراد رفت و آمد می کنند و نمی توان به طراحی داخلی و تزئینات دکوراسیون به عنوان یک پارامتر غیر ضروری نگاه کرد. معمولا کاربران 10ثانیه پای یک صحفه میمانند و بعد آن را ترک میکنند. بیشترین سهم نمایش را دارد و کاربران حتما آن را میبینند. از آنجایی که خانواده هم میخواستند نمای خانه مدرن نباشد و چندان جلب توجه نکند، از این آجرچینی استفاده کردم و هنگام طراحی تراسها، به ذهنم رسید که هنر خطاطی ایرانی با این نما همخوانی زیادی دارد.