طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز | amosarchitecture

دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی” طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است. هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در محیط‌های اداری کتابخانه و مرکز اسناداز اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به گونه‌ای که جهت به کار گیری در امور تحقیقاتی به مثابه سیستم مغزی آن است که می‌تواند به شکل مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی هم موجود باشد. علاوه بر کتابها، در کتابخانه می‌توانید به مجلات، مقالات و لوح‌های فشرده و … نیز دسترسی پیدا کنید و گاهی این قسمت هم از امکانات اینترنت برخوردار است. ترکیب بندی قفسه‌ها، کشوها و کمدها به منظور ذخیره سازی در طراحی از اهمیت فوق العاده برخوردار می‌باشد. در این فضاها میزها و محیط‌هایی هم به منظور استفاده‌ی افراد از کتابها و منابع و نیزاستفاده ی کارکنان کتابخانه بایستی فراهم شود.

سازماندهی فضایی یا دیاگرام های فضایی

این مجله خبری معماری و ساختمان آموسها به صورت معمول و استاندارد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کل فضاها را در بر می گیرند. شناخت فضاهای مختلف برای طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت بالایی برخودار است. تنوع فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، طراحی متفاوت و مطالعات دقیق تری روی این فضاها را نیز می طلبد. در ادامه با انواع فضاها با کاربری های گوناگون در طراحی ساختمان اداری کارخانه آشنا می شوید. مخصوصاً از نظر تغییر دکوراسیون، از محبوبیت بالایی در بین صاحبان کسب و کار برخوردار است.

  • در هر سبک معماری نمای اداری می‌تواند با متریال مختلف مانند شیشه، سنگ، فلز یا چوب ساخته شود.
  • سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند.
  • این مجموعه بزرگ مهندسی در تمام دوره فعالیت خود با تکیه بر دانش روز دنیا در زمینه طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی توانسته اعتماد مشتریان را جلب نماید و در شمار معتبرترین و خوشنام ترین مجموعه های ساخت و ساز قرار بگیرد.
  • اینکه بدانیم کسی که دفتر کارمان را برای بازسازی به دست وی سپرده ایم در کار خودش خبره است بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم می کند.
  • ساختمان های اداری باید یک تفاوت خاص با سایر ساختمان ها داشته باشند بنابراین بهتر است که در نمای آن ها از یک المان خاص استفاده شود.
  • مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرنده‌ی دستگاه‌های فتوکپی، چا پگرها و نمابرها می‌باشد.
مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارن. پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین. بازسازی‌های جزئی که بیشتر تغییرات داخلی رو شامل می‌شن، می‌تونن در حین فعالیت ساختمان اداری اجرا بشن و نیازی به تعطیلی شرکت نیست. در بازسازی فضای اداری قوانین منطقه بندی و ساختمانی برای حفاظت و امنیت انسان‌ها ضروری هستند. در صورت عدم رعایت قوانین خودتان، کارکنانتان و هر کسی که از ساختمان ادار‌ی شما بازدید می‌کند را در خطر قرار می‌دهید. اگر اتاقها نور گیر نباشند یا ساعات کاری شرکت شب باشد، حتماً به نورپردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد.

ملاقات کنندگان باید دقت کرد که راحتی را به مدت چند ساعت برای افراد فراهم سازد و از نظر ابعاد و کیفیت مناسب باشد. امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد. ارتباط دیگر یک بنا در شهر از جنس رزولوشن بصری است که گاهی باید از عناصر بصری شهر کم کرد تا حداقل نقشی در آرام کردن شهر داشت.

http://barbarietehran.ir

گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. طراحی یک ساختمان سبز نتیجه تلاش تیمی از افراد حرفه ای و متخصص و همچنین کارفرمایی است که آرمان های محیطی مشترک را سهیم هستند. گروه طراحی برای یک ساختمان سبز از یک طرف با محاسبه هزینه های اجرایی درگیر بوده است. و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند. شاخص های طراحی مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند.

ساختمان اداری سفید