فروش اسب ترکمن و اخال تکه-رویال هورس

اسب ترکمن یکی دیگر از نژادهای اسب ایرانی است که در منطقه صحرای ترکمن زندگی می کند. رنگ این نژاد خاکستری می باشد و بدنی کشیده و لاغر دارد. به طور متوسط قیمت اسب های مادیان از اسب های نر بیشتر است. با هزینه 5 تا 20 میلیون تومان می توان اسب فروشی کاری خریداری کرد در حالی که اسب هایی که در رشته های ورزشی مقام داشته اند قیمت بالاتری دارند. همچنین اسب های عربی جز اسب های گران قیمت محسوب می شوند. البته شایان ذکر است که اسب ترکمن بجنورد می تواند برای مسابقات مناسب باشد و شما را برای شرکت در یک میادین ویژه همراهی نماید.

در مقاله بهترین غذای اسب توضیحات کاملی در این مورد آورده ایم. البته در مسابقات متنوع جهانی نیز این نوع اسبهای ترکمن بسیار کاربردی می باشند و بسیاری از شرکت کنندگان توانسته اند مقامهای خاصی را از آن خود نمایند. پس از اینکه ارتش سواره نظام ایالات متحده، سرخپوستان را تا کوه‌های بیرپا در مونتانا دنبال کرد و آن‌ها را قتل‌عام نمود، این نژاد اسب تقریباً از بین رفت. در سال ۱۹۳۸، گروهی از حامیان اسب در مسکو، ایداهو، یک مرکز ثبت نژاد اسب آپالوسا تشکیل دادند و برای نجات و حفظ این نژاد تلاش کردند.

قیمت اسب ترکمن آخال تکه اصیل و تاریخچه آن

اسب های یموت شباهت بسیار زیادی به اسب های آخال تکه دارند. این نژاد به راحتی رام و اهلی شده است و مانند اسب های آخال تک لجاجت ندارند. البته این نکته را هم باید افزود سرعت آخال تکه ها بیشتر از سرعت یموت ها می باشد در مقابل این نژاد مسافت طولانی تری را می‌ توانند طی کنند و طاقت بیشتری نیز دارند. یکی از مزیت های بزرگی که این نژاد را خاص کرده است مقاومت بسیار خوبشان می باشد. به عنوان مثال در زمان لشکرکشی ناپلئون به مناطق سردسیر روسیه اکثر اسب های آن ها به دلیل سرمای شدید تلف شدند و فقط اسب‌ های یموت بودند که در این سرما هیچ ضعفی نشان ندادند.

از این اسب برای پرورش نژادهای جدید هم بهره گرفته شده است. در ورزش هم در رشته های دو سرعت، استقامت، پرش و درساژ می‌توان از آن استفاده کرد. سم های نرم و شکننده ای که دارند مانع می‌شود تا از آن در مسیر های کوهستانی یاری گرفت اما ایده‌آل در شرایط صحرایی است و علت آن مقاومت و تحمل بالای آن در برابر گرما می‌باشد. اگر اسبی سند و شناسنامه ای که اصالت نژادی او را مشخص کند را دارا باشد اسبی گران محسوب می شود و می توان گفت که دارای آموزش مناسبی بوده است. این اسب فروشی اراک است که نام آن ویونا می باشد ونام پدر سلطان و نام مادرش ونوس است. از نژاد پونی (فلابلا) می باشد و تاریخ تولدش 2019 و جنس آن مادیان است.

این اسب‌ها اسبهایی قدرتمند و ورزشی هستند و رفتاری کاملاً آرام خرید اسب مسابقه ای و متعادل دارند. اسب عربی در خاورمیانه به وجود آمده اند و از طریق جنگ ها به سرتاسر دنیا انتشار یافته اند. این اسب قدی به طول 142 تا 154 سانتی متر دارد و وزن آن بین 350 تا 450 کیلوگرم است. این اسب به رنگ های کهر، مشکی، کرنگ و نیله(خاکستری) یافت می شوند. عمده ترین رنگ هایی که در این نژاد یافت می شوند به ترتیب کهر، نیله و کرنگ می باشند.

  • به رنگ‌های شابلوطی، قهوه‌ای، سیاه، سفید و خاکستری وجود دارند.
  • سم های نرم و شکننده ای که دارند مانع می‌شود تا از آن در مسیر های کوهستانی یاری گرفت اما ایده‌آل در شرایط صحرایی است و علت آن مقاومت و تحمل بالای آن در برابر گرما می‌باشد.
  • اسب خالدار به شکل‌های دیگری نیز دیده می‌شود، از جمله بدن برفکی با لکه‌های سفید، رنگ سفید مرمری که کل بدن اسب را پوشانده، یا لکه سفید بزرگی روی کپل اسب که معمولاً خال‌های تیره رنگ هم روی آن وجود دارد.
  • این نژادها، معمولا در نمونه اسب فروشی کرمانشاه و اسلام آباد رایج است.
  • که این اسب در کشورهای ایران، روسیه و ترکمنستان پرورش داده می شود و از نمادهای ملی کشور ترکمنستان به حساب می آید.

فروش اسب ترکمن و اخال تکه-رویال هورس

در مورد تفاوت این دو نژاد باید گفت که آخال تکه ها سرعت بیشتری از یموت ها دارند در مقابل یموت ها مقاومت و استقامت بیشتری نسبت به آخال تکه ها دارند. در این قسمت از مقالات هپی پت قصد داریم تا در مورد اسب ترکمن صحبت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی اسب.ایران فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت فراهم ارتباط (فروشگاه آنلاین اسب.ایران) می‌باشد. این اسب اصیل نه تنها در ایران بلکه در جهان به خاطر زیبایی زیاد آن شهرت دارد. آخال از اسب های اصیل ایرانی و از نوع ترکمن است که بسیار آرام و خوش رکاب است.

اگر با زندگی مردم ترکمن آشنا باشید و یا این که ترکمن باشید حتماً می دانید که برای این مردم اسب ها همه چیز هستند. به این گونه که هویت و فرهنگ این مردم با اسب ترکمن گره خورده است و پیوند محکمی میان مردم و اسب هایشان می باشد. مردم این منطقه معتقدند که نگه داشتن اسب در خانه باعث برکت بیشتر می شود، آن ها زندگی زمین است و هم چنین اسب آرزوی یک جوان است. اندام حرکتی این نژاد با مفاصلی بلند و قوی است، آن ها دارای گردن کمی بلند و کشیده ای هستند و هیچ گونه قوسی در بالای گردن این اسب ها وجود ندارد. در مورد سم این نژاد نیز باید گفت که ضعیف و به رنگ سفید است.

رنگ های اصلی اسب ترکمن به چه صورت است؟

رنگ شایرها معمولاً سیاه بوده، ولی به رنگ کهربایی با لکه‌هایی سفید در پاها یا سر نیز دیده می‌شوند. بدن آن‌ها بسیار عضلانی و قوی است و از آن‌ها برای کشیدن درشکه یا گاری استفاده می‌شد. امروزه خالص‌ترین اسب‌های ترکمن ایران را در ترکمن صحرا (استان گلستان) و منطقه راز و جرگلان از توابع استان خراسان شمالی می‌توان یافت که بیشترین جمعیت این اسب را دارا می‌باشد.

از نمونه های بی نظیری که مرکز ما عرضه نموده است نوع ترکمن بجنورد است که از استقامت بالایی برخوردار است و همواره در مقادیر فراوانی نیز جهت صادرات به کشورهای دیگر آماده شده است. این نوع اسبها از روشنایی خاصی در قسمتهای مختلف بدن خود برخوردار بوده و زیبایی منحصر به فردی نیز دارا می باشند و از طرفی دارای چشمانی درشت می باشند و هوشیاری بالایی را نیز دارا هستند. این نژاد از ایالت نیدرزاکسن واقع در شمال آلمان نشات گرفته‌است که پادشاهی سابق هانووری در آن وجود داشت. در آنجا یک صنعت پر رونق پرورش اسب در شهر [سل] () به مدت تقریباً ۳۰۰ سال وجود داشت.