مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی

معمولا رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت سفید در نظر گرفته می‌شود، اما محدودیت یا منعی در کدرنگ از جمله کِرم، قهوه ای سوخته، مشکی یا دریچه بازدید داکت اسپلیت … نیست و برای ایجادِ هارمونیِ بیشترِ رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ نمای محیط داخلی به راحتی می‌توان از کدرنگ های گوناگون برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی بهره برد. با توجه به توضیحات ارایه شده به راحتی می‌توان ادعا کرد هیچ محدودیتی در ساخت و تولیدِ دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به لحاظ سایز و ابعاد نیست و این شرکت این امکان را دارد تا این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را در هر سایز، ابعاد و هر تعدادی که کارفرما درخواست نماید،تولید و ارایه کند. برای جلوگیری از ایجادِ هرگونه صدمه‌ یا آسیب به بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی، پس از خارج کردنِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره باید بلافاصله از کاورِ پلاستیکیِ ضخیم و ضربه گیر باید برای محافظت دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه ‌یا صدمات احتمالی استفاده کرد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت سالم و تمیز به پروژه و محل نصب منتقل شده و همزمان با مراحل نصب، از کاورِ خود باز و تدر محل خود تعبیه شود.

  • از رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک برای پوشش روی دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی استفاده می‌شود.
  • برای استحکامِ بیشترِ ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی، در دورتادورِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت یک لبه‌ی نیم سانتی از بیرون به داخل ایجاد می‌شود که این لبه علاوه بر استحکام فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود، بلکه باعث زیبایی و شکیل تر شدنِ ساختارِ کلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز می‌شود.
  • روشی که درهای دریچه به روی فریم نصب می‌شوند می‌تواند به صورت وزنه‌ای و لولایی باشد که این موضوع به سلیقه مشتری و همچنین شرایط محیطی بستگی دارد.
  • تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است.
  • ساختار مربع مربع موجود در این نوع دریچه به بهبود جریان هوا کمک نموده و به وسیله لولا به بدنه اصلی متصل شده است.

پس از بیرون آوردن دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی لولایی از کوره رنگ، برای جلوگیری از هرگونه آسیب و صدمه به ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان حمل دریچه بازدید داکت اسپلیت به محل پروژه، از پوشش مشمعی ضخیم استفاده می‌شود. با برش این اضلاع برای اتصال آنها نسبت به هم از روش گوشه زنی یا گوشه بُری استفاده می‌گردد.به این منظور اره برشی را در زاویه ۴۵ درجه قرار داده و سرهای هریک از اضلاعِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت را با زاویه ۴۵ درجه برش می‌زنیم.با این برش امکان اتصالِ چهارضلعِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت فراهم می‌آید. روش اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز به روش”نک” یا پِرِسی است. از محاسن این روش عدم کاربرد هرگونه جوش است.در واقع جای جوش باعث می‌گردد که در ظاهر دریچه بازدید داکت اسپلیت نازیبایی ایجاد گردد.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده وزنه ای

البته قابل دکر است از جمله نکاتی که در زمان ساخت درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی باید مدنظر قرار داد،ایجاد سوراخ جهت جای قفل یا قفل های زیمنسی می باشد.این جای قفل ها بصورت پِرسی و با استفاده از دستگاههای مخصوص ایجاد می گردد. پس از الحاق دربِ مرکبِ مشبکِ دریچه داکت اسپلیت به ساختار فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به عملیات رنگ می رسد.جهت ایجاد تناسب نمای دریچه با نمای محیط از انواع کدرنگ با تنوعِ متعدد می توان بهره برد. نوع جنسِ رنگ کوره ای از جنس پودری استاتیک بوده و بطور عرفی برای دریچه از رنگ های سفید،کرم،قهوه ای سوخته،مشکی،طوسی و نقره ای بکار می رود. درب دریچه داکت اسپلیت ( دریچه دسترسی فن کویل )نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های گوناگون ساخته می شود که با لولا به فریمِ دریچه داکت اسپلیت متصل می شود. با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود،پسوندِ شیاردار بر نامِ این دریچه داکت اسپلیت اضافه شده است.

پس از ایجاد یک چهارچوب به عنوان فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی این فریم می‌رسد. اگر قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ ازرو در محل خود نصب بشود، این جای پیچ ها بر روی نمای بیرونیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌گردد. اگر هم که قرار باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ از تو یا پیچ مخفی تعبیه شود باید این جای پیچ ها در ساختار داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد گردند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی (ام دی اف)

مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت آسمونی مدل های مختلفی نیز برای ساختِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به نیاز دستگاه توصیه می‌شود که در ابعاد مختلف قابل تولید و عرضه است. دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی بنا به ماهیتی که به لحاظ جنس دارد نیازی به پوشش رنگ نداشته و ساختارِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت به خودی خود قابل کاربرد است. از جمله مزایای رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و داخلیِ دریچه داکت اسپلیت امکانِ محافطت آن در برابر ضربه و هرگونه آسیبِ فیزیکیِ احتمالی می باشد. پس از انجام عملیات رنگ و خارج نمونِ دریچه داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی از کوره ی رنگ،برای جلوگیری از هرگونه خط و خشِ احتمالی در زمان انتقال دریچه بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت،باید از پوششِ ضربه گیرِ مشمایی استفاده نمود. البته همانگونه که در انتخاب کدرنگ محدودیتی وجود ندارد،در ساخت دریچه داکت اسپلیت هم در ابعاد گوناگون هیچ محدودیت و منعی وجود ندارد و کارفرماهر ابعادی برای ساخت دریچه داکت اسپلیت اعلامِ سفارش نماید بدون محدودیت در ابعاد و تعداد ،سفارشِ مربوطه قابلِ اقدام و ساخت می باشد. پس از ساخت و رنگِ دریچه داکت اسپلیت ،برای جلوگیری از صدماتِ احتمالی و یا خش افتادن بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت،باید بلافاصله پس از بیرون آوردنِ دریچه داکت اسپلیت از کوره ی رنگ باید آنرا در پوشش های مشمایی و ضدضربه کاور نمود تا دریچه داکت اسپلیت در مراحل نقل و انتقال دچار اسیب نگردد و بصورت کاملا سالم در محل موردنظر نصب و تعبیه گردد.