معرفی صرافی کوینکس و نحوه کار با آن

چیزی که در کیف پول های سخت افزاری وجود دارد کلید های خصوصی برای خرج کردن این دارایی ها می باشد پست یک کیف پول سخت افزاری خوب و امن کیف پول سخت افزاری است که بتواند رابط کاربری مناسبی را با بلاک چین ها داشته باشد و از طرفی کاربر بتواند به راحتی و با ساده ترین حالت به دارایی های خود دسترسی داشته وبسایت ایران ارز دیجیتال باشد. صرافی کوکوین یکی از پرکاربردترین صرافیهای موجود برای ارزهای دیجیتال در سطح جهانی است که امکانات عالی و رابط کاربری قوی دارد.

در این سایت فقط امکان وارد کردن ارز دیجیتال وجود دارد.

به این ترتیب هر زمان برای خرید و فروش یا انتقال ارز دیجیتال در صرافی کوکوین اقدام کنید، باید تریدینگ پسورد را وارد نمایید. در این بات، براساس ترجیحات کاربر، امکان استفاده از ترکیبی از این اطلاعات برای قرار دادن سفارشهای خرید و فروش براساس حرکت قیمت کوین مورد نظر وجود دارد. آنگاه باید کد آوتنتیکیتور را وارد کرده و اطلاعات ارسالی به ایمیل خود را چک کنید؛ اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشند، شما میتوانید در نهایت برداشت را تأیید کنید. از این پس هر بار بخواهید به حساب کاریتان وارد شوید، علاوه بر پسووردی که هنگام ثبت نام تنظیم کردید، باید کد google authenticator را هم وارد کنید. در ادامه شیوه ثبت نام در این صرافی پرطرفدار و نحوه کار با آن را شرح می دهیم. صرافی کوکوین ادعا میکند سیستم امنیتی آن در میان صرافیهای متمرکز کریپتو در سطح پیشرفتهای قرار دارد و نفوذ آن تقریبا غیر ممکن است.

کوین Kucoin Token که آن را با نام KCS میشناسیم، کاربردهای متنوعی دارد اما مهمترین آن این است که به عنوان هدیه به هولدرهای آن پاداش داده میشود. در صورتی که کمتر از 50 توکن KCS داشته باشید، کارمزد 0.1 درصدی را بابت هر معامله پرداخت میکنید. برای مثال اگر حجم معاملات 30 روز گذشته شما بیش از 500 واحد بیتکوین باشد یا در حساب خود حداقل 20,000 توکن KCS هولد کرده باشید، کارمزد Maker 0.05% و Taker 0.08% خواهد بود. در این تصویر، جفت ارزهای BTC/USDT انتخاب شدند (در زمان تنظیم معامله، قیمت بیت کوین معادل 54 هزار دلار بوده است) و تریدر قصد دارد زمانی که قیمت به 50 هزار دلار میرسد یک واحد بیت کوین بخرد. در بخش Basic information اطلاعات اولیهای مانند تصویر پروفایل، نام نمایشی، شماره تماس، محدوده زمانی (time zone)، ارز پایه و زبان را انتخاب میکنید. پس از ورود به سایت، اولین گام برای استفاده از صرافی کوکوین را طی کردهاید، شما میتوانید اقدامات گوناگونی مانند امکان تنظیمات بیشتر بر روی پروفایل، مشاهده داراییها و سوابق تراکنشها در حسابهای مختلف، مدیریت حسابها و پاداشهایتان و بسیاری موارد دیگر را انجام دهید.

حال اگر به سربرگ User Profile بروید، میبینید که تایید هویت دو عاملی برای شما فعال شده است. در بخش User profile یک دید کلی از تنظیمات حساب کاربری بدست میآورید. با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، با انتخاب گزینه آبی رنگ “I’ll reconsider it” مراحل غیرفعالسازی حساب کاربری شما تکمیل خواهد شد. صرافی کوکوین در سال ۲۰۲۰ توسط هکر ها مورد حمله قرار گرفت و حدود ۲۵۰ میلیون دلار از دارایی های کاربران خود را از دست داد و این دارایی توسط هکرها دزدیده شد. کوکوین جزو دَه صرافی آنلاین برتر دنیا درزمینه تبادل رمزارزهاست که بیشترین حجم معاملاتی دنیا را ازآنِ خود کردهاند. پلتفرم معاملاتی کوکوین (Kucoin) قابلیت معاملات سریع را به راحتی برای تریدرها فراهم کرده است. برای واریز به حساب کاربری در کوکوین کارمزدی از کاربران دریافت نمیشود؛ اما برای برداشت ارز دیحیتال از حساب کاربری خود در کوکوین لازم است که کارمزد مشخصی پرداخت کنید.

اگر این واژه را ندید، باید به پلتفرمی که سعی میکنید به آن وارد شوید شک کنید و بدانید در دام فیشینگ افتادهاید. با تنظیم این عبارت، صرافی کوکوین همیشه ابتدای ایمیلهایی که برای شما میفرستد آن را نمایش میدهد تا شما مطمان شوید ایمیل از خود صرافی برای شما ارسال شده و اسپم نیست. یا اگر بیتکوین داشته باشید و بخواهید آنرا در مقابل ریپل معامله کنید، باید وارد صفحه XRP/BTC شوید. پس از انتخاب جفت ارز مناسب، عنوان آنرا بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. بعد از انتخاب جفت ارز، از طریق فرم سفارش سمت راست صفحه، امکان خرید و فروش با وارد کردن قیمت و مقدار معامله قابل انجام است. توجه داشته باشید که اشتباه وارد کردن ریمارک باعث میشود که عملا انتقال ارز دیجیتال صورت نگیرد و سرمایه شما از دسترس خارج شود. همان طور که مشاهده کردید، ریمارک مفهوم پیچیدهای نیست و صرفا برای برخی از ارزهای دیجیتال استفاده میشود.

در این حالت باید تریدینگ پسورد حساب کاربری کوکوین خود را وارد کنید تا اجازه انتقال به شما داده شود. آنها براساس میزان موجودی توکنهای اختصاصی صرافی در حساب کاربر که در اینجا برای صرافی کوکوین KCS است، در کارمزدها تخفیف در نظر میگیرند. نکته جالب دیگر این صرافی در سیستم خلاقانه توزیع سود آن برای هولدرهای توکن KCS نهفته است. حتی امکان قرض دادن داراییها در قبال سود با نرخ سالیانه نیز در آن میسر شده است. این پلتفرم به شما اطمینان میدهد همه داراییهای قرض داده شده به سایر کاربران، به صورت کامل به شما بازپرداخت خواهند شد. صرافی KUCOIN در ماه می سال 2017 توسط افرادی به اسم های Michael Gan و Eric Don و گروهی شامل متخصصان بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال در کشور هنگ کنگ تاسیس و راه اندازی شد. این صرافی در مه سال ۲۰۱۷ توسط گروهی از متخصصان با تجربه که قبلاً در پروژههایی مانند Ant Financial و iBox PAY کار کرده بودند، ایجاد شد.

پروژههایی که قصد توسعه یک بلاک چین را دارند، معمولاً ابتدا از یک بلاک چین واسطه برای خود توکن ایجاد کرده و پیشفروش یا همان عرضه اولیه سکه (ICO) برگزار میکنند و در ازای پول ملی یا ارزهای دیجیتال دیگر توکنهای خود را پیش از راهاندازی پروژه به فروش میرسانند. نکته دیگر در مورد کوکوین این است که دارندگان توکن مخصوص این صرافی، به ویژگیها و مزایای خاصی در این پلتفرم دسترسی پیدا میکنند که در ادامه این مطلب از بورسینس به آن اشاره میکنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. فرض کنید بنابر تحلیل ما قیمت ارز ADA به قیمت 2.5 دلار خواهد رسید و این عدد سطح مقاومت برای این ارز محسوب می شود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید برای کار کردن با هر صرافی ارز دیجیتال بدانید، نحوه انتقال ارز به یک صرافی یا کیف پول دیگر است. گرایش این صرافی بیشتر در لیست کردن کوینها و توکنهای کریپتو با حجم بازار کم است چرا که پتانسیل رشد بالایی در آنها وجود دارد. کوینکس یک صرافی خارجی است که امکان احراز هویت (KYC) برای ایرانیان وجود دارد و زبان فارسی نیز در سایت پشیبانی میشود. با فعال کردن آنتی فیشینگ، از شما خواسته میشود یک عبارت دلخواه را در فیلد مربوطه وارد کنید. در این سایت فقط امکان وارد کردن ارز دیجیتال وجود دارد. فقط سفارش شما همینجوری در Orderbook نوشته میشه! ۸- با انتخاب این تیک فقط اوردرها و پوزیشن های همین رمزازی که دارین فعال میشه.

با فعال کردن این لایه امنیتی، اگر بخواهید عملیات مهمی مانند سفارش گذاری و ترید انجام دهید، باید ابتدا این پسوورد را وارد کنید. در هنگام باز کردن سفارش قرض دهی، مدت زمان(دوره قرض) قابل تعیین است و پس از تایید سفارش نمیتوانید آن را تغییر دهید. ۴. در گوشی خود اپلیکیشین Authenticator را باز کنید. با کلیک روی دکمه View روبروی هر گزینه، میتوانید این پاداشها را مشاهده کرده و با کلیک روی دکمه Save to wallet در حساب اصلی ذخیره کنید.

حجم معاملات در صرافی کوکوین حدود 2.9 میلیارد دلار و در صرافی کوینکس حدود 120 میلیون دلار است. در گام بعد باید به سراغ تعیین میزان ارز دیجیتال مورد نظر برای انتقال از صرافی کوکوین بروید که باید با وارد کردن یک عدد این موضوع را تعیین تکلیف کنید. مراحل کلی این ویژگی بدین شکل است که پس از ایجاد یک حساب کاربری و واریز (Deposit) داراییها، کاربر میتواند با وارد کردن پارامترهای مشخص امکان انجام معامله خودکار را توسط بات فراهم کند. 1- این قسمت مربوط به اینکه انتخاب هر رمزارز و وارد کردن آدرس والت مقصد هستش.

در غیر این صورت آن کادر را خالی بگذارید. با طی کردن دو گام قبلی، ثبتنام خود را تمام شده فرض کنید. بنابراین اگر مبلغی که قصد وارد کردن به سایت دارید، هنوز ریال است ابتدا باید آنرا از طریق سایتهایی مانند نوبیتکس به ارز دیجیتال تبدیل کنید. ابتدا لازم است مسیر انتقال دارایی از حساب تریدینگ به حساب اصلی و سپس نوع رمز ارز را بررسی کنید. کافیست تا در ابتدا رمز ارز مورد نظر را جهت انتقال انتخاب نموده، سپس مقدار را وارد نمایید. سپس بر روی Deposit کلیک کنید، یک آدرس ولت با یک کد QR به شما ارسال میشود. مرحله 2FA وارد کردن یک کد بوده که فقط کاربر به آن دسترسی دارد. برای انجام ترید کردن در صرافی KuCoin باید ابتدا تتر (یا هر رمرز ارز دیگر قابل معامله در این پلتفرم) را از یک صرافی داخلی بخرید و به آدرس کیف پولتان در کوکوین انتقال دهید.

نرمافزار Google Authenticator: بعد از نصب این نرمافزار روی موبایل و متصل کردن آن به حساب کاربری در صرافی کوکوین، هر زمان که نیاز به برداشت از حساب خود داشته باشید، باید از طریق این نرمافزار فرآیند تأییدیه را انجام دهید. پس از وارد کردن ارز دیجیتال به Kucoin، برای خرید و فروش روی تب Markets بزنید. اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم کوکوین را دارید، توصیه میکنیم در ابتدا ورود دو مرحلهای را از صفحه Security setting فعال کنید. برای ورود یا ایجاد حساب کاربری ابتدا در حالی که در صفحه اصلی (Home) هستید، باید روی آیکون آدمک در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید.

اگه تحلیل تکنیکال بلد هستید شک نکنید که میتونید در این بازار به سودهایی فضایی دست پیدا کنید. همچنین شما می توانید در صفحه باز شده نمودار حرکتی قیمتی رمز ارز را مشاهده کنید و در صورت نیاز و تحلیل تکنیکال میتوانید با کلیک بر روی نمودار به سایت تریدینگ ویو منتقل شوید. اگر در صنعت کریپتو تازهکار هستید، آسانترین راه برای شروع، خرید یک رمز ارز معروف مانند بیت کوین یا اتریوم در یک صرافی مانند کوین بیس (CoinBase) است.

این ابزار که توسط گوگل ساخته شده است نوعی کد تأیید است که بر اساس گذر زمان تغییر میکند و در موارد امنیتی این روزها کاربرد زیادی پیدا کرده است. 3- پس از چند لحظه، ایمیلی دریافت میکنید که حاوی verification code است و باید آن کد را در فیلد بعدی کپی-پیست کنید. این کد را در فیلد دوم “Email Verification code” تایپ کنید. البته در صورت اسکن نکردن کد، میتوانید به صورت دستی کد «Private Key» که سایت در اختیار شما قرار میدهد را در اپلیکیشن وارد کرده و دوباره روی «Next» تپ بزنید. در این مرحله کد انتی فیشینگ روی ایمیل شما فعال شده است .

حالا به صفحه دیگری وارد می شوید که در آنجا بایستی منوی Deposit را کلیک نموده و ارز رمزنگاری مورد نظر خود را برگزینید. ابتدا در سمت راست و بالای صفحه روی منوی Asset ضربه بزنید. در ابتدا باید بررسی کنید که صرافی کوکوین از کدام شبکهها برای انتقال ارز دیجیتال مد نظر شما پشتیبانی میکند. در Lending شما به صرافی کوکوین پول قرض میدهید، در عوض این صرافی با نرخ APY سالیانه به شما سود پرداخت میکند. سود دریافتی از معاملات قابلبرداشت یا انتقال است. بهطور مثا،ل امکان استفاده از معاملات مارجین (قرض گرفتن از صرافی)، معاملات آتی (شرط بندی روی قیمت آینده ارزهای دیجیتال)، وام دهی به کوکوین، استفاده از رباتهای تریدر و شرکت در اثبات سهام نیز در این صرافی مهیا است. ویژگی Lending صرافی کوکوین در واقع یک پلتفرم همتا به همتا (P2P) قرض دهی است که به کاربران امکان قرض دادن کریپتو کارنسیها را در ازای سود فراهم میکند.