نقد فیلم بتمن ۲۰۲۲

بتمن یک شخصیت کارتونی است، او از طرفداران این شخصیت کارتونی است، همه بچه ها و بزرگسالان، اکثر بچه ها علاقه بسیار خاصی به این شخصیت دارند و می خواهند لباس بتمن را داشته باشند و شبیه یک قهرمان به نظر برسند. یکی از بخشهای جذاب و تماشایی فیلم سوم، لباس سیاه مرد عنکبوتی بود که در پی حضور موجودی فضایی (همان ونوم معروف) به وجود آمد و علاوه بر ظاهر تاریک و مهیبی که به لباس همیشه آبی و قرمز قهرمان ما بخشید، شخصیت پیتر پارکر را هم تغییر داد. برخلاف فصل قبل که دارای چهار تهیهکننده اجرایی داشت، این فصل سه تهیهکننده اجرایی دارد و یکی از آنها (کن وودراف) از این سمت کنارهگیری کردهاست. درسته که همه به این سریال لقب campy (لوس) داده اند ولی نمیشه از نقش آفرینی آقای وست ایرادی گرفت. همانطور که هواداران جوکر همیشه از بازیگران مختلف این شخصیت صحبت میکنند، بسیاری از هواداران بتمن از همین حالا به مقایسه کریستین بیل و رابرت پتینسون مشغول شدهاند و امیدوار هستند تراژدی تلخ بن افلک دوباره تکرار نشود. هر قسمت از مرد عنکبوتیهای جدید حداقل دو لباس تازه به هواداران نشان میدهد که جای خوشحالی دارد.

در این مطلب به بررسی تفاوت های بتمن جدید و بتمن کریستین بیل پرداختهایم که هر دو طرفداران زیادی دارند اما به مسیر متفاوتی را میروند. در بخش انتشارات کتابهای کامیک، دی سی توانست خود را به همه ثابت کند و طرفداران منحصربهفرد خودش را پیدا کند. البته خودش گفته برای هدایت این وسیله به قدرت زیاد و یک سیستم کنترل مرکزی نیازه. پیتر یک کلاه اسکی ارزانقیمت را روی سرش گذاشت و روی یک سوییشرت قرمزرنگ علامت و نشان عنکبوت را اسپری کرد، دستکش چرم اتومبیلرانی و شلواری آبی پوشید و این شد اولین لباس مرد عنکبوتی. ویژگی جالب دیگری که این لباس داشت، چشمهای مرد عنکبوتی بود که روی ماسک ثابت نبودند و با حالتهای مختلف پیتر پارکر تغییر میکردند که باعث میشد بیننده درکی از حالات چهرهی او داشته باشد.

او اختراعاتی کرده که آدم رو یاد شخصیت کمیک بوکی «مرد راکتی» (Rocketeer) میندازه (از روی این شخصیت فیلمی هم ساخته شده که میتونید اینجا درباره اش بهترین لباس های بتمن اطلاعات کسب کنید). پیتر پارکر اینجا روی کلاه اسکی عینک محافظ هم تعبیه کرده که با بقیهی لباسش حسابی جور در میآید. اصلا یکی از جذابیتهای اصلی بازیهای کامپیوتری مرد عنکبوتی در همین تاب خوردنهای درون شهر میآید. بعد از تلا شهای بسیار بلاخره این دستگاه را ساختند. در فیلم اول سم ریمی، پیتر پارکر بعد از اینکه قدرتهایش را کشف میکند مدتی کلنجار میرود تا به لباس باب میلش برسد. لباس مرد عنکبوتی در دور از خانه خیلی زود تبدیل به یکی از محبوبترین لباسهای این ابرقهرمان شد و خیلیها از دیدنش ذوقزده شدند.

علت اصلی این انتخاب به تأثیری برمیگردد که فیلمهای سم ریمی و توبی مگوایر روی سینما و آثار ابرقهرمانی و مرد عنکبوتی گذاشتند و البته خاطرهای که نسلی از هواداران و سینمادوستان با آن دارند. یکی دیگر از تصمیمهای عجیب این سریال، حضور نداشتن دشمنهای معروف مرد عنکبوتی بود که خیلی از هواداران کمیکها را دلسرد کرد. با اینکه لباس مرد عنکبوتی ژاپنی آن کمربند مضحک همتای آمریکاییاش را نداشت، ولی همچنان از مشکلات زیادی رنج میبرد و مچبند پرتاب تارش حتی بدتر از آن بود. با اینکه مدت زمان کوتاهی با او سر و کار داریم، ولی دیدن روی تاریک پیتر پارکرِ همیشه مهربان و دلسوز جذابیتی مثالزدنی داشت. همینطور می توانید گارانتی فراوان بلند مدتی را هم از وب سایت اینترنتی پیش روی خویش به دست آورید که همین خویش می تواند اطمینان خاطری برای شما باشد.

جالب اینجاست که وقتی سم ریمی توبی مگوایر را برای نقش پیشنهاد کرد، استودیو روی خوشی نشان داد و میخواست بازیگر دیگری را انتخاب کند. تقریبا شبیه همان لباس کشتی کج مگوایر است ولی امکانات بیشتری به آن اضافه شده و باحالتر در آمده. توبی مگوایر هم حسابی به نقش متعهد بود و برای اینکه بدنش آماده باشد، پنج ماه به صورت فشرده تمرین کرد و هنرهای رزمی یاد گرفت و رژیم غذاییاش را به کل عوض کرد. راستش رو بخواهید خیلی کارایی نداره ولی در کل باحاله. این تم در دو رنگ خاکستری و زرد برای جشنهای پسرانه مناسب میباشد. جهت خرید لباس بتمن بچه گانه راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که این راه ها را در حالت کلی می توان به دو نوع حضوری و غیر حضوری دسته بندی نمود. دو بال خفاشی داشت که به بازوهایش وصل میشد و همچنین دستکش نداشت.

تاریخ انتشار: 04:00 – 12 بهمن 1398 – کد خبر: ۵۹۱۹۱۸ به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مجموعه پوستر فیلم سینمایی «سریع و خشن» رونمایی شد، این فیلم نهمین نسخه از یکی از پرطرفدارترین آثار سینمایی اکشن طی دهه اخیر است که بار دیگر «ون دیزل» ستاره هالیوود در آن به ایفای نقش می پردازد. خود استن لی هم از این سریال دل خوشی نداشت و نارضایتیاش را علنا اعلام کرد. رُبات معروف مرد عنکبوتی ژاپنی یعنی لئوپاردون هم در این کمیک حضور داشت و نقشی کلیدی در شکست دادن ضدقهرمانها ایفا میکرد. وارنر در آن دوره تیم برتون جوان و کم تجربه را برای کارگردانی فیلم بتمن انتخاب کرد و قرار شد که مایکل کیتون هم نقش بتمن را ایفا کند. بتمن در تعداد زیادی انیمیشن سینمایی و سریالی حضور داشته است که برخی از آنها با همراهی دیگر شخصیتها مثل جاستیس لیگ بودهاند و در این لیست با آنها کار نداریم بلکه قرار است به سراغ انیمیشنهای اختصاصی بتمن برویم.

پیتر پارکر برای اینکه در خارج از مرزهای آمریکا شناخته نشود و کسی نفهمد مرد عنکبوتی همزمان با سفر تفریحی او در کشوری دیگر ظاهر شده، از نیک فیوری درخواست کرد که لباسی برایش طراحی کند. خود تام هالند هم حسابی از این تنوع راضی است و با پوشیدن هرکدام از این لباسها کلی کیف میکند. قرار است با هم نگاهی بیندازیم به ۱۲ لباسی که پیتر پارکر در نسخههای سینمایی و تلویزیونی مختلف به تنش کرده و با آن جلو تبهکاران ایستاده است. این مجموعهی 1087 تکه در یک بستهی بزرگ 7/6 × 37 × 57 سانتیمتری قرار گرفته است و چهار مینیفیگور دارد. همانطور که بسیاری از قبل می دانند، بتمن در حالی که یک پسر بچه بود، قتل والدینش را در کوچه تجربه کرد. همانطور که در بخش قبل هم به آن اشاره شد بهترین روش خرید کردن لباس قهرمانان بتمن را می اقتدار فروشگاه های اینترنتی دانست چرا که کلیدی مراجعه به همین دکان ها می توانید لیست کاملی از انواع لباس های بتمن را بازدید نموده و از میان تنوع محصولی بالا جدیدترین لباس بتمن گزینه علاقه خویش را خریداری نمایید. کیفیت بالای این محصول بود که طرفداران بتمن را متقاعد کرد که آن را از فروشگاه خریداری کنند.

در انتها نیز پس از پیدا شدن قاتل، هیج چیز به پایان نمیرسد و سیلی عظیم شهر را در برمی گیرد. علت اول: به یاد داشته باشید پیدا کردن چه پیشنهادی در حال اجرا است.استدلال اول: وقتی که شما محصولی را انتخاب کرده اید، آن را به سبد خرید خود ارسال کنید.اعتراض دوم: داده های شخصی خود را برای پرداخت پرداخت کنید ، البته بدون تأیید آنها.علت اول: برای پایان کار ، فقط باید صبر کنید تا کالای شما به خانه شما برسد. این لباس شباهت زیادی به طراحی بن رایلی داشت که اولین لباس مرد عنکبوتی را در کمیکها کشیده بود؛ لباسی یکسره و آبی رنگ که رویش بلوز بدون آستین و قرمزرنگی پوشیده بود و کمربند و مچبند پرتاب تار هم روی لباس قرار میگرفت.

همانطور که در انیمیشن مرد عنکبوتی در جهان عنکبوتی دیدیم، در این کمیک نسخههای مختلفی از مرد عنکبوتی میآمدند که متعلق به واقعیتها و جهانهای موازی بودند. نکتهی بامزه اینجاست که همسر جنیفر کانلی یعنی پل بتانی، کسی است که صدای هوش مصنوعی تونی استارک یعنی جارویس را در میآورد که حالا ویژنِ جهان سینمایی مارول شده. کمپانی ژاپنی توئی قراردادی با مارول بسته بود که طی آن حق داشت برای چهار سال از هر شخصیت مارول که دلش میخواست اقتباسی سینمایی و تلویزیونی بسازد. در این فیلم که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم منتشر شد، آدام وست در نقش بتمن و برت وارد در نقش رابین بازی کردند. کمپانی توئی دو سریال دیگر هم ساخت که در تیتراژشان از مارول یاد میشد ولی به طرز عجیبی هیچ ارتباط و شباهتی با آثار و کمیکهایش نداشتند. بر خلاف آمار بالای بینندگان و نظرات مثبتی که این سریال داشت، شبکهی سیبیاس به خاطر اینکه نمیخواست بهعنوان یک شبکهی مخصوص آثار ابرقهرمانی شناخته شود، ساخت سریال مرد عنکبوتی شگفتانگیز را متوقف کرد. در صورتی که با پرایم وان آشنایی ندارید، باید بگوییم در زمینه ساخت و عرضه مجسمه فعالیت میکند. او اولین جوکری محسوب می شد که بتمن در طی دوران فعالیت خود با او مبارزه کرد.

بچههایی که سری بتمن را دنبال میکنند مشتاق به دست آوردن کل زرههای بتمن میباشند چون زره هر شخصیت متعدد هست و زره آخری او به برتری آخرین میرسد. البته این لباس در نتیجه تجربیاتی طراحی شده بود که کریستوفر نولان در فیلم Batman Begins به دست آورده بود. احتمالا یکی از سادهترین و بیحسترین لباسهایی است که برای مرد عنکبوتی طراحی کردهاند. امیدواریم از لیست ۱۰ بازی برتر ساخته شده از Batman خوشتان آمده باشد. یکی از جذابترین بخشهای DC Fandom بدون شک تیزری بود که از فیلم The Batman منتشر شد. این موضوع اشارهای به بازیگران نقش مترسک یعنی Cillian Murphy و Jeffrey Combs در سهگانه Dark Knight و همچنین The New Batman Adventures دارد. بروس در سنین بزرگسالی به همین موضوع اشاره می نماید که لباس پدرش و همینطور فعالیتهای قهرمانانه او در آن شب، منتخب از منشاء الهام او برای تبدیل شدن به بتمن بود. سم ریمی کلکسیونی از ۲۵ هزار کمیک بوک داشت و انتخابش برای کارگردانی مرد عنکبوتی بسیار منطقی به نظر میرسید. هر جوری حساب کنیم، مرد عنکبوتی سم ریمی فیلم مهمی است و توبی مگوایر همیشه جایگاه بالایی در ذهن هواداران این ابرقهرمان خواهد داشت.