کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

حتی میتوانید این کار را در وبسایتتان انجام دهید. در زیستگاه طبیعی گرمسیری خود که در خارج از منزل پرورش داده می شود، گیاه بامبو گل می دهد، اما در خانه رشد کمتری دارد و فرآیند گل دهی در آن انجام نمی شود. بامبو گیاهی است که می تواند در خاک یا آب شکوفا شود. گیاهی دایمی و همیشه سبز که در فارسی به دراژا (درازا، اشاره به دراز و بلند بودن برگها) میگویند، دارای برگهای شمشیر مانند با حاشیهٔ زرد است. در ادامه مطلب به معرفی ۱۳ گیاه آپارتمانی با برگ دراز خواهیم پرداخت که علاوه بر مناسب بودن برای هدیه، دارای مقاومت بالا و نگهداری ساده ای نیز هستند. با استفاده از یک ترکیب زهکشی خوب به اطمینان از خیس بودن خاک کمک میکند . آبیاری یک بار در هفته و خاکی با زهکشی خوب، برای رشد این گیاه شرایطی عالی است. در معرفی آخرین گیاه آپارتمانی رونده یک سوپرایز عالی برایتان داریم. این گیاه یک پهنبرگ خالخالی شکل است که میتواند بهصورت دستهای و یا رونده رشد کند. اگر این میوه بهصورت نارس و سبز خورده شود سمی بوده و باعث مسمومیت شدید در افراد میشود. «علی اصغر زارعی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گیاهان زینتی و گلها امسال بهصورت غیر مستقیم از استان مرکزی به کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، آذربایجان و روسیه و بید قرمز تارسال شده و برخی از کشورهای اروپایی نیز مقصد محمولههای صادراتی مذکور بوده است.

این گیاه نیازمند دمای پایین (مثل آکوبا) است، علاوه بر این به رطوبت ۷۰-۵۰ درصد هم نیاز دارد و آب متوسط هم ای دیگر نیازمندی های آن است. درخت نراد برای زنده ماندن به سایه عصرگاهی و محیطی مرطوب و خنک برای سیستم ریشهای خود نیاز دارد. نور مستقیم در زمانی که هوا خنک است ، مشکلی برای پتوس ایجاد نخواهد کرد اما در هوای بسیار گرم ، از دادن نور مستقیم به پتوس خودداری کنید. با این حال گیاه آلوئه ورا نور مستقیم را دوس ندارد و بهتر است به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. آب موجود در آلوئه ورا یک تسکین دهنده است که به صورت موضعی درد ناشی از خراسیدن و سوختگی را کاهش می دهد و بهبود می بخشد. یکی از ویژگی هایی که این گیاه را جزو محبوب ترین گیاه های آپارتمانی کرده است، این است که سال ها می تواند بدون تغذیه و بدون تعویض گلدان سالم بماند و از بین نرود. توجه کنید که با بالا رفتن سن گیاه، جوانه هایی از تنه آن بیرون می زند که حتما باید آن ها را حذف کنید.

توت تلخ و شیرین میوه نارنجی ولی مایل به قرمز میباشد که در یک پوسته طلایی قرار گرفته است. گل نسترن در سه رنگ نارنجی ، طلایی و قرمز روشن وجود دارد و گل بسیار محبوبی است. گل های نسترن به ندرت و دیر به دیر شکوفا میشوند و گلدهی دارند. در تقسیم بندیهای خیلی قدیمیتر هورمونها بر حسب نوع قابلیت یا کاری که به عهده دارند، به پنج دسته تقسیم میشوند. ساکورای خودرو در ژاپن به ۱۰ گونه به نامهای یاما-زاکورا، اویاما-زاکورا، ادوهیگان، مامه-زاکورا، گیلاس اوشیما، کانهی-زاکورا، کاسومی-زاکورا، مییاما-زاکورا، تاکانه-زاکورا و چوجی-زاکورا تقسیم میشوند. البته ممکن است تقسیم بوته آن کار آسانی به نظر نرسد اما این را هم در نظر بگیرید که هر چند سال یک بار یک گیاه کنف نیوزلندی جدید دارید.

همچنین به کاهش استرس و تنش محیط کمک کرده و با پاکسازی و تصفیه هوا از بروز مشکلات تنفسی و عمومی برای بدن جلوگیری خواهدکرد. یکی از نقاط مهم این گیاه آپارتمانی بسیار زیبا، تصفیه فرمالدئید، اتیلن و زایلن موجود در هوا است که برای فضای خانه بسیار خوب است. برای بامبو رطوبت اتاق معمولی خوب است، پس اگر بامبو را در گلدان شیشه ای نگهداری می کنید لازم است هر هفته آب گلدان را عوض کنید، ولی اگر در گلدان خاکی نگه می دارید آبیاری هفتگی برای آن کافی است. گیاه آلوئه ورا (Aloe barbadensis) یک ماده مکمل آسان و جذاب است که باعث می شود یک همراه خوب داخل خانه برای شما باشد. برگ های این گیاه ضخیم هستند و مقاومت بالایی دارند، البته برگ های این گیاه حالتی فنری هم دارند و آویزان می شوند.

ژل موجود در آلوئه ورا نیز می تواند به صورت موصعی برای جوانسازی پوست صورت استفاده شود، همینطور که ژل های مختلف آلوئه ورا در بازار هستند، اما نباید توسط حیوانات یا انسان جویده شود، چرا که باعث ایجاد علائمی مانند حالت تهوع، سوء هاضمه شود و در مقادیر زیاد ممکن است باعث مسموم شدن فرد گردد. این گیاه سمی است و نباید در نزدیکی کودکان یا حیوانات خانگی (گربه و سگ) قرار گیرد. این گیاه عجیب و غریب برای انسان ها سمی میباشد ولی برای پرندگان مشکلی نخواهد داشت. این گیاه باید دارای فضای زیادی باشد برای رشد ولی گلدان کوچک تا حدودی جلوی رشد زیاد آن را می گیرد و یک گیاه اپارتمانی با برگ های بلند را به شما تحویل می دهد. نکته: توت تلخ و شیرین به دلیل شکل و فرم خوبی که دارد ، کودکان را وسوسه می کند.

میتوانید تصمیم بگیرید با ساکنان خصوصی کار کنید یا با موسسات بازرگانی. یکی از علت های مرگ گیاه آپارتمانی آلوئه ورا، اشتباه آب دادن است به این صورت که یا صاحب گل زیاد به گیاه آب می دهد یا اجازه خارج شدن آب از گلدان را نمی دهد که این باعث پوسیدگی ریشه شده و گیاه را از بین می برد. زینیا از قدیمی ترین و محبوب ترین گل های ایران به حساب می آید. گیاه شناسی: پیچ گلیسین در سال ۱۸۱۶ از کشور چین به آمریکا آورده شد که سپس یکی از زینت بخش ترین و محبوب ترین گیاهان در غرب شد، این گیاه به دلیل نوع متفاوتی که دارد از آن به عنوان تونل های گل که بسیار زیبا می شود استفاده می کنند. فاصله مناسب بین شاخه ها 30 تا 60 سانتی متر می باشد.

گل آفتابگردان مکزیکی مناسب آب و هوای گرم میباشد. این گیاه زیبا تقریبا در تمامی دنیا پیدا میشود، اما بیشتر آب و هوای مناطق متعدل بیشتر به دلش مینشیند. این گیاه در شرایط کم آبی مقاوم است و در هفته یکبار آبیاری شود کافی است. یکی از ویژگی هایی که گیاه گندمی یا Spider Plant را متمایز از دیگر گیاهان می کند این است که بسیار گیاه کم توقعی است و برای افراد تازه کار که تازه شروع به نگهداری گل می کنند، بسیار مناسب است. برگ های سیسوس به صورت کنگره دار و سبز روشن رشد می کنه. کیفیت مناسب و خراب نبودن بذرها، ضمن داشتن قیمت مناسب باعث می شود تا یک گلخانه دار از بذرهایی که در کاشت قبلی به دست آورده صرف نظر کند و از بذرهای مرغوب شما استفاده کند.

جالب است بدانیدکه نور مستقیم به این گیاه آسیب میزند و بنابراین نور کم و سایه جایگاه ایدهآل آن است. این گیاه با ظاهری غیر عادی دارد که باعث می شود بسیار جالب و زیبا باشد. ارقام گوناگونی از این گیاه وجود دارد و جالب ترین آنها انواع ساقه پیچیده است که توسط متخصصین پرورش داده می شود. آنها همچنین در آکواریوم ها پرورش داده می شوند. برگ های سبز تیره آن براق و پهن هستند و تا ۵۰ سانتی متر هم طول دارند و جزو گیاهان آپارتمانی دارای برگ دراز قلمداد می شوند. انواع زیادی از کالاتهیا وجود دارد، اما یکی از رایجترین آنها دارای برگهای سبز تیره و لذیذ است که دارای لبههای پوستهدار و خالهای نقرهای رنگ در بالای برگها هستند. برگهای تیره این درخت فشرده در شرایط کم نور بهتر از انواع رنگ روشن تر رشد می کنند. کیفیت محصولاتی که برداشت می کنید یا پرورش می دهید.

2- اصل فرم خلاصه طرح احداث گلخانه که به دقت و کامل با توجه به راهنمای تکمیل فرم طرح گلخانه، کامل امضاء شده و به تأیید کارشناس باغبانی شهرستان رسیده باشد. این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگهداری شود از بین خواهد رفت. از نظر دمایی می توان در زمستان آن را در دمای بین ۱۰ تا ۱۶ درجه سانتی گراد نگه داری کرد. برگ عبایی به خشکسالی و تغییرات دمایی بسیار مقاوم است، ولی باید توجه کنید که در تابستان اگر نور مستقیم آفتاب به آن بخورد خشک می شود. اغلب برگ های جوان فیکوس بنجامین را با قیم یا چوب می بندند که رشد بهتری داشته باشند. فیکوس در برابر خشکی مقاوم است از غرقاب کردن گلدان گل بپرهیزید. گیاه Spineless Yucca یا یوکا نسبت به شرایط بد آب و هوایی مقاوم است و در هر جای خانه می توان از آن نگهداری کرد.

گیاهان سبزی که در آپارتمان ها نگهداری می کنید، علاوه بر اینکه محیطی سبز، زیبا برای خانه شما می سازند، باعث می شوند احساسی طبیعی به دکوراسیون خانه شما منتقل شود. نگهداری از گیاهان نه تنها باعث شادابی و زیباتر شدن خانه خواهدشد، بلکه باعث می شود عشق و علاقه ای که به آن ها پیدا می کنید دوری از گیاهان رابرای شما سخت کند. این گل زیبا از بومیان کلمبیا به شمار می رود که برگ هایی براق، نیزه ای و کشیده دارد. دمبرگ بلند این گیاه به طور مستقیم از خاک بیرون زده است و برگ هایی به شکل ذرت دارد.

دیواره های کناری این گلخانه ها برخلاف گلخانه های تونلی یا دو قلو به صورت عمودی بوده و نسبت به گلخانه های تونلی گران تر می باشند. مانند گلخانه گاتیک، تونلی و… محل مناسب برای نگهداری: محل مرطوب و پرنور مانند آشپزخانه محل مناسبی برای این گیاه زیباست. • حتما بخوانید: مناسب ترین گیاه برای خانه شما کدام است؟ با وجود توضیحاتی که در مورد انواع قارچ کش های خانگی، گیاهی و شیمیایی و لزوم استفاده از آن ها داده شد، برای برخی سخت است که مطمئن شوند مشکلاتی که برای گیاهشان پیش آمده است در اثر وجود قارچ است، یا گاهی نمی دانند بهترین قارچ کش برای گیاهان آن ها کدام است.

شامادورا محبوب ترین گونه گیاهان آپارتمانی، که برای هر شرایطی بهترین گزینه بوده و حتی در تاریک ترین نقاط خانه که هیچ گیاهی رشد نمی کند هم گیاهان زینتی بهشت گل رشد خواهد نمود. گل آهاری در بهار و زمستان کشت میشود و گیاهی یک ساله است. پیاز های گل لاله را در پاییز بکارید تا در بهار شکوفا شوند و گلدهی داشته باشند تا از زیبایی انها بهره مند شوید. قسمت های تازه خشک شده گل همیشه بهار برای درمان بیماری ها استفاده میگردد. دارای گلهای ریز و فنجان مانند که روی سطح خاک و در قسمت زیرین گیاه،در اواخر تابستان ظاهر می شود.عمر این گیاه زیاد و سالهای متمادی بدون تغذیه و تعویض گلدان در اتاق می ماند. مصرف قسمت های داخلی این گیاه سمی بوده و استفاده از آن برای افراد حساس ، باعث التهاب پوست میشود. این گیاه دارای شیره سمی است و هنگام کار کردن با آن بسیار مراقب باشید و حتما از دستکش استفاده کنید تا سم آن به پوست بدن شما نرسد.