
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
Futurestudio حمام ها را در نیویورک به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل و زمین طراحی می کند
Futurestudio حمام ها را در نیویورک به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل و زمین طراحی می کندشرکت کانادایی Futurestudio فضای داخلی The Wellness Space، اولین مکان Othership در شهر نیویورک را با استفاده از یک پالت رنگی عمیق و خاکی و نور اتمسفر برای بهبود تجربه مهمانان طراحی کرد.
تجربه سونا و حمام یخ به مساحت 9550 فوت مربع (887 متر مربع) در منطقه Flatiron منهتن، سومین پاسگاه Othership است که در مناطق آدلاید و یورک ویل تورنتو قرار دارد.

در Flatiron، "مسافران" به یک سونا بزرگ با مساحت 640 فوت مربع (59 متر مربع) و حمام یخی برای حداکثر 16 نفر در یک اتاق خلوت سرد خصوصی دسترسی دارند.
همچنین یک سالن چای به سبک آمفی تئاتر وجود دارد که میهمانان می توانند در اطراف یک شومینه مرکزی جمع شوند و معاشرت کنند.

Futurestudio، به رهبری مدیر موسس علی مک کویید میچل، فضای داخلی را طوری طراحی کرد که به یک اندازه حمل ونقل و استحکام داشته باشد.
در قسمت پذیرش، یک پرده پارچه ای تکه کاری طراحی شده ورودی را نرم می کند و جلوی دید از خیابان را می گیرد.

تخته های سرو پشت پیشخوان و در امتداد مسیرها به صورت بصری تجربه سونا را به مناطق مشترک گسترش می دهند.
کاشی های سرامیکی انباشته شده باریک در انواع گره ها و سنگ ریزه های نصب شده در مناطق مرطوب الگو و بافت را اضافه می کنند.

سوناها به گونه ای طراحی شده اند که گرمای 190 درجه فارنهایت (88 درجه سانتیگراد) را فراهم کنند، با توپ های یخ معطر رطوبتی مشابه 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) فراهم می کنند. حمام های یخ با طراحی ویژه در دمای پایین تر از ۳۲ درجه فارنهایت (۰ درجه سانتی گراد) نگهداری می شوند.
بین جلسات، مهمانان تشویق می شوند تا در سالن چای 700 فوت مربعی (65 متر مربع) روی صندلی های تراس مانند اطراف یک شومینه مرکزی با ارتفاع کامل استراحت کنند و گپ بزنند.

یک نور هاله ای شکل که به ویژه توسط Futurestudio و Anony طراحی شده است، در اطراف پشته می چرخد و رنگ ها را برای تقلید از طلوع، غروب خورشید و نور ماه تغییر می دهد.
مک کواد میچل گفت: «در Othership، هر عنصر برای حمایت از دیدگاه بنیان گذاران برای تعریف مجدد سلامتی از طریق تجارب همه جانبه و مرتبط، همسو می شود.
سنت حمام کردن سرد و گرم به دوران رومیان برمی گردد و گفته می شود طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه دارد.
رابرت بنت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Othership می گوید: «به عنوان یک جامعه، ما شروع به فکر کردن بیشتر در مورد اینکه چگونه وضعیت عاطفی ما نه تنها بر سلامت جسمی، بلکه بر زندگی روزمره ما نیز تأثیر می گذارد، فکر می کنیم. «رویکرد منحصربه فرد «Othership» در درمان سرد و گرم به بیش از 200000 نفر کمک کرده است تا استرس خود را کاهش دهند و روابط خود را تغییر دهند.»

تجربه های آبگرم و حمام کردن به عنوان فضاهای اجتماعی در شهر نیویورک محبوبیت پیدا می کنند و جایگزینی برای بارها و رستوران ها هستند.
آماندا لین، یکی از بنیانگذاران Othership و مجری اصلی، گفت: «مردم از رفتن به یک بار یا رستوران برای یک شب اجتماعی خسته شده اند. مردم می خواهند دوباره با خودشان ارتباط برقرار کنند، آرامش داشته باشند، مراقب خود باشند و احساس امنیت کنند.»

یک برند دیگر، Bathhouse، اخیراً مکان دومی را - همچنین در منطقه Flatiron - پس از محل خود در بروکلین در یک کارخانه نوشابه تبدیل شده افتتاح کرد که در فهرست نهایی طراحی داخلی تفریحی و سلامتی سال در جوایز Dezeen 2020 قرار گرفت.
در سایر نقاط جهان، حمام هایی با فضای داخلی قابل توجه شامل فضایی در توکیو است که به سبک سنتی سنتو طراحی شده است و یک میکوه مرمر سفید که توسط جامعه یهودی ارتدکس در مکزیکوسیتی استفاده می شود.
عکاسی توسط ایان پترسون.
منبع