Futurestudio حمام ها را در نیویورک به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل و زمین طراحی می کند
شرکت کانادایی Futurestudio فضای داخلی The Wellness Space، اولین مکان Othership در شهر نیویورک را با استفاده از یک پالت رنگی عمیق و خاکی و نور اتمسفر برای بهبود تجربه مهمانان طراحی کرد.
تجربه سونا و حمام یخ به مساحت 9550 فوت مربع (887 متر مربع) در منطقه Flatiron منهتن، سومین پاسگاه Othership است که در مناطق آدلاید و یورکویل تورنتو قرار دارد.
در Flatiron، “مسافران” به یک سونا بزرگ با مساحت 640 فوت مربع (59 متر مربع) و حمام یخی برای حداکثر 16 نفر در یک اتاق خلوت سرد خصوصی دسترسی دارند.
همچنین یک سالن چای به سبک آمفی تئاتر وجود دارد که میهمانان می توانند در اطراف یک شومینه مرکزی جمع شوند و معاشرت کنند.
Futurestudio، به رهبری مدیر موسس علی مککویید میچل، فضای داخلی را طوری طراحی کرد که به یک اندازه حملونقل و استحکام داشته باشد.
در قسمت پذیرش، یک پرده پارچهای تکهکاری طراحی شده ورودی را نرم میکند و جلوی دید از خیابان را میگیرد.
تخته های سرو پشت پیشخوان و در امتداد مسیرها به صورت بصری تجربه سونا را به مناطق مشترک گسترش می دهند.
کاشی های سرامیکی انباشته شده باریک در انواع گره ها و سنگ ریزه های نصب شده در مناطق مرطوب الگو و بافت را اضافه می کنند.
سوناها به گونه ای طراحی شده اند که گرمای 190 درجه فارنهایت (88 درجه سانتیگراد) را فراهم کنند، با توپ های یخ معطر رطوبتی مشابه 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) فراهم می کنند. حمامهای یخ با طراحی ویژه در دمای پایینتر از ۳۲ درجه فارنهایت (۰ درجه سانتیگراد) نگهداری میشوند.
بین جلسات، مهمانان تشویق میشوند تا در سالن چای 700 فوت مربعی (65 متر مربع) روی صندلیهای تراس مانند اطراف یک شومینه مرکزی با ارتفاع کامل استراحت کنند و گپ بزنند.
یک نور هالهای شکل که بهویژه توسط Futurestudio و Anony طراحی شده است، در اطراف پشته میچرخد و رنگها را برای تقلید از طلوع، غروب خورشید و نور ماه تغییر میدهد.
مککواد میچل گفت: «در Othership، هر عنصر برای حمایت از دیدگاه بنیانگذاران برای تعریف مجدد سلامتی از طریق تجارب همهجانبه و مرتبط، همسو میشود.
سنت حمام کردن سرد و گرم به دوران رومیان برمی گردد و گفته می شود طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه دارد.
رابرت بنت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Othership می گوید: «به عنوان یک جامعه، ما شروع به فکر کردن بیشتر در مورد اینکه چگونه وضعیت عاطفی ما نه تنها بر سلامت جسمی، بلکه بر زندگی روزمره ما نیز تأثیر می گذارد، فکر می کنیم. «رویکرد منحصربهفرد «Othership» در درمان سرد و گرم به بیش از 200000 نفر کمک کرده است تا استرس خود را کاهش دهند و روابط خود را تغییر دهند.»
تجربههای آبگرم و حمام کردن به عنوان فضاهای اجتماعی در شهر نیویورک محبوبیت پیدا میکنند و جایگزینی برای بارها و رستورانها هستند.
آماندا لین، یکی از بنیانگذاران Othership و مجری اصلی، گفت: «مردم از رفتن به یک بار یا رستوران برای یک شب اجتماعی خسته شده اند. مردم می خواهند دوباره با خودشان ارتباط برقرار کنند، آرامش داشته باشند، مراقب خود باشند و احساس امنیت کنند.»
یک برند دیگر، Bathhouse، اخیراً مکان دومی را – همچنین در منطقه Flatiron – پس از محل خود در بروکلین در یک کارخانه نوشابه تبدیل شده افتتاح کرد که در فهرست نهایی طراحی داخلی تفریحی و سلامتی سال در جوایز Dezeen 2020 قرار گرفت.
در سایر نقاط جهان، حمام هایی با فضای داخلی قابل توجه شامل فضایی در توکیو است که به سبک سنتی سنتو طراحی شده است و یک میکوه مرمر سفید که توسط جامعه یهودی ارتدکس در مکزیکوسیتی استفاده می شود.
عکاسی توسط ایان پترسون.