مقاله ضوابط و معیارهای موثر در طراحی ترمینال های مسافربری با رویکرد افزایش تعاملات اجتماعی در شهر اصفهان | memarinavaz

مواردی که سکو و محل حضور خودرو مسقف می شود، تمهیداتی به منظور خارج ساختن گازهای ناشی از روشن ماندن موتور خودروها، ضروری است.تجهیز سکوها به سیستم های روشنایی و صندلی (در سکوها پیاده کردن مسافران) به منظور بهینه شدن کیفیت خدمات، توصیه می شود. مطالعات و استانداردهای ترمینال مسیرهایی هستند که وظیفه انتقال مسافرین از محدوده پیرامون به درون فضای کالبدی مجموعه را بر عهده دارند.این مسیرها بایدحتی الامکان خوانا .مشخص کوتاه ومستقیم انتخاب شوند. مجموعه فعالیت هایی که برای سرپرستی ساماندهی ونظارت بر پایانه طراحی رستوران همچنین ارائه خدمات جنبی اداری رفاهی به کل سیستم وارتباط بر قرارکردن میان مجموعه پایانه ودیگر ارگان ها واجزای سیستم حمل ونقل مسافر صورت می پذیرد. در فضای اول که معمولا همراه با جنب و جوش و شلوغی می باشد مسافران در حال رفت و آمد هستند. اما فضای دوم که معمولا در سال های انتظار وجود دارد، محیطی نسبتا ارام برای استراحت و انتظار مسافران است. تمام فایل های اتوکد و تری دی مکس این پایان نامه پایانه مسافربری در فایل خریداری شده موجود است .

جدایی سکوهای سوار و پیاده شدن، نیز تفکیک سکوهای سوار و پیاده شدن، نیز تفکیک سکوهای خودرو های مختلف طرح ضروری است. اما جهت سرویس دهی شرکت های حمل و نقلی مستقر در پایانه و به منظور کاهش هزینه های احداث و تجهیز، استفاده از سکوهای اشتراکی، تو صیه می شود. در اقلیم های سرد یا مربوط، پوشیده شدن سکوها و مسیرهای متصل کننده آن به پایانه و در اقلیم های گرم و خشک ایجاد سایه بان برای فرار از اشعه خورشید ضروری می ماند.

شما با خرید و دانلود پاورپوینت برنامه فیزیکی و استانداردهای پایانه مسافربری، یکی از بهترین انواع برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری مدونی را در دست خواهید داشت که می‌تواند یاریگر شما در مسیر طراحی یک پروژه کامل ترمینال مسافربری شود. از آن جایی که ترمینال های مسافربری از جمله مهم ترین فضاهای هر شهری هستند، بنابراین طراحی آن ها بسیار تا بسیار مهم ضوابط طراحی ترمینال است. یک مسافر اگر از همان بدو ورود به یک شهر، با یک فضای زیبا و دلنشین مواجه شود، به راحتی با شهری که به آن سفر کرده ارتباط برقرار می کند. خوشبختانه مهندسان و طراحان ما در مجموعه بناباما، دانش و تجربه بالایی در زمینه طراحی انواع نمای ترمینال دارند.

مطالعات و استانداردهای ترمینال

در کلیه سیستم های حمل و نقل ، پایانه  نقش مهمی در عملکرد آنها ایفا می کنند . این اثرها بخصوص در حوالی پایانه ها که تمام سفرها به انجا ختم و یا از آنجا آغاز می شود حائز اهمیت بیشتر است . بنابراین محل استقرار پایانه ها از نظر سیستم حمل و نقل و ترافیک شهری جایگاه ویژه ای دارد . با توجه به فهرست کامل و تفصیلی مطالب ارائه شده در این مجموعه، مشاور طراح قادر خواهد بود ضمن آشنایی با انواع پایانه و عملکرد آنها، نیز روشهای مکان یابی، به انتخاب نوع پایانه برای شهر مورد نظر، برنامه ریزی فیزیکی و در نهایت طراحی مجموعه، دست یابد. در طراحی ایستگاه های شهری باید به مواردی همچون فاصله ایستگاه ها، مکان یابی، و … دقت شود. در مکانیابی ایستگاه های اتوبوس باید به مواردی همچون تراکم جمعیت در منطقه، وضعیت تقاطع، شرایط معابر منطقه توجه شود.

معیارهای فنی طراحی پایانه های مسافری جاده ای

در بخش های بعدی فایل استانداردهای پایانه مسافربری به مکان یابی پایانه ها و برنامه ریزی کالبدی آنها پرداخته شده است. با افزایش جمعیت و گسترش شهرها و روستاها، سیستم حمل و نقل زمینی نیز با پیشرفت های فراوانی مواجه شد. ترمینال یکی از مهم ترین فضاهایی است که در این سیستم نقش بسیار مهمی ایفا می کند. با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی ها و مهم ترین نکات طراحی نمای ترمینال مسافربری به نکات مهمی اشاره کنیم. همچنین شما می‌توانید طراحی بهترین نما برای ترمینال خود را به مهندسان و طراحان تیم بناباما بسپارید و از کیفیت نهایی کار بی نهایت لذت ببرید.

  • یک مسافر اگر از همان بدو ورود به یک شهر، با یک فضای زیبا و دلنشین مواجه شود، به راحتی با شهری که به آن سفر کرده ارتباط برقرار می کند.
  • هدف مهم از ايجاد ترمينال ها فراهم آوردن امكانات بهتر براي مسافران و رانندگان اتوبوس ها و بلكه افراد مرتبط با سفر مي باشند.
  • از آن جهت که کانسپت اولیه حجم کار نیز بصورت عکس که از فایل تری دی مکس این مجموعه برداشت شده است در داخل محصول موجود است و شما می توانید آن را به همراه پلان های معماری در کلکسیون های کلاسی شرکت دهید .
  • در قسمت های قبلی از وب سایت تخصصی معماری کدیار به ضوابط فنی طراحی پایانه های مسافربری تحت عنوان ضوابط و استاندارد های طراحی شرکت حمل و نقل عمومی و ترمینال ها  در 114 اسلاید پرداختیم .
  • از سه جبهه اصلی این بنا سه نما با نرم افزار اتوکد طراحی  و راندو شده که شامل تمامی کدهای ارتفاعی و مبلمان خاص هر فضا می باشد.
مقاله ضوابط و معیارهای موثر در طراحی ترمینال های مسافربری با رویکرد افزایش تعاملات اجتماعی در شهر اصفهان | memarinavaz تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس