طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل | amosarchitecture

شاید تصور کنید مجله خبری معماری و ساختمان آموسی که بخش تجاری ساختمان نشان می‌دهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید. تازه اگر شانس با آن‌ها یار باشد و درب ساختمان‌شان به خاطر نمای اجرا شده بدون داشتن تاییدیه طراحی نما از شهرداری برای همیشه پلمپ نشود. گاها پیش می آید که در پروسه بازسازی نیاز به تخریب بخش هایی از ساختمان باشد؛ مثلا دیوارهای آشپزخانه ها در برخی مواقع برداشته می شود یا حتی سقف، ستون و دیوار هم تخریب می کنند.

ساختمان اداری Akshaya 27 ؛ چشم اندازی منحصر به فرد در بافت قدیمی شهر

بیش از اندازه برای چیزهایی که ضروری نیستند هزینه نکنید یا برای چیزهای مهم به اندازه‌ی کافی هزینه‎‌ کنید. تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید. اصلی ترین و مهمترین بخش این پروژه دیوار حائل و خط جدا کننده ایی است که دو بخش اداری و تجاری را از یک دیگر تفکیک کرده است. معماران نیز از این ویژگی به عنوان المان معماری در این ساختمان و فرمی زیبا استفاده نمودند. نور و سايه از عوامل مهمى هستند كه در حس افراد نسبت به يك فضا تاثير دارند.

پرینت سه بعدی در معماری ؛ روایتی از کارگاه ساختمانی رنزو پیانو

موضوعات دوگانه ای مانند صلبیت یا شفافیت، یکپارچگی یا چندگانگی بیان شهری ،حریم عمومی شهر یا حریم خصوصی، درون گرایی یا برون گرایی، عصر الکترونیک و دهه چهل، در پاسخ به سوالات ذکر شده مطرح بودند. کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به چیدانه است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. یک ردیف ستون ساده مرکزی باغث ایجاد راهرو در یک سمت یا سمت دیگر می شود. ساخت یک ردیف دو تایی از ستون، دفاتری با ارتفاع یکسان را ایجاد می کنند. سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند.

  • ارتباط بین آجر به عنوان یک مصالح ساختمانی سنتی و دنیای پیشرفته الکترونیکی، به یک واسطه نیاز دارد و این پروژه سعی دارد این مسئله را برطرف کند.
  • اگر بر اساس این اصول نقشه اولیه ساختمان اداری طراحی شود، همه چیز منطقی و کاربردی تر خواهد بود.
  • جمع آوری نظرات و ایده‌های کارمندان هم می‌تونه در تاثیرگذاری بیشتر بازسازی کمک کنه.
  • اگر زیباترین نمای ساختمان از کارهای برجسته‌ترین معماران جهان را نیز در اقلیمی ناهماهنگ قرار دهیم، زیبایی آن به چشم نمی‌آید.

اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد. فضاهای اداری شرایط متفاوت دارند که بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد. جداره می بایست در حد یک پوسته باقی نماند و در سازماندهی درونی فضاهای کار و شکل دهی فضاهای سبز تاثیر گذار باشد. فضاهای سبزی که از بیرون به داخل نفوذ می نمایند و در سازماندهی درونی فضاها نیز نقش دارند.این موضوع به عنوان یک اصل در ترکیب فضای کار و فضای سبز دیده شده.

نکاتی در زمینه طراحی پلان اداری

به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند. نمای ساختمان، محلی برای نمایش است، طراح و معمار می‌تواند با استفاده از دانش هنری خود در ترکیب رنگ، همچون نقاشی که بر بوم رنگ می‌گذارد، سطح ساختمان را نقاشی کند. رنگ‌ها در ترکیب با سایر المان‌ها مانند اشکال هندسی زیبایی بی‌نظیری خلق می‌کنند.

http://barbarietehran.ir