چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | amosarchitecture

همانطور که نمای ساختمان به خاطر عملکرد ساختمان فرم های متناوبی دارد، طراحی نورپردازی هم بر اساس هویت و عملکرد ساختمان طراحی می شود. البته پیش از نورپردازی، طراح پروژه باید نما و جایگذاری انواع چراغ های نما را پیش بینی کند. همانطورکه نورپزدازی نما در زیباسازی ساختمان، محله و منطقه اهمیت دارد، طراحی نورپزدازی داخلی هم در ارتقا کیفیت فعالیت و روحیات کارکنان تأثیر به سزایی خواهد گذاشت. نورپردازی تمام عرصه های یک فضای اداری می بایست بر اساس ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود. یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود.

طراحی مبلمان برای صرفه جویی در فضا – ایده های تخت خواب مورفی

برای دستیابی به جزییات بیشتر این پروژه به مطلبدرخشش سنگ مرمر در نمای ساختمان اداری تجاری ولیعصر تهرانسری بزنید. در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست فضای داخلی شرکت بر محیط زیست اشاره کرد . چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود.

http://barbarietehran.ir

مطلبساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نورشما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند. محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است. فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند.

اصول کلی طراحی ساختمان اداری

در همسایگی این مجله خبری معماری و ساختمان آموس 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود.

  • دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود.
  • طراحی منعطف کانسپت ساختمان با توجه به اهداف مفهومی و بصری کمک می کند فرم ساختمان در برندسازی و هویت عملکرد آن تأثیرگذار باشد.
  • بازسازی ساختمان اداری می‌تونه با اهداف متعددی مثل فرسودگی ساختمان، جلب مشتری، بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان و تغییر کاربری اتفاق بیفته.
  • پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین.
  • میتوانید جهت کم کردن هزینه، بعضی موارد که خیلی ضروری نیستند را حذف کنید.

پنجره ى قدى در جنوب ساختمان در طول روز نور را به تمامى نقاط فضا مى پراكند. اين نور براى استفاده كنندگان از فضا بسيار مطلوب است و افراد به واسطه ى اين نور به محض ورود به فضا با انرژى شروع به كار مى كنند. پرده هاى نيمه شفاف براى جلوگيرى از ورود نور مستقيم به فضاها است.

طراحی ساختمان اداری

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس