سازه 90 درباره دکتر سازه | amosarchitecture

مورد دیگر و شایع در اینگونه بناها، عدم كلاف بندی بین دیوارهای جداشونده در محل درگاه‌ها است. زلزله‌های شدید به طور ناگهانی بر پیكر بنا ارتعاشاتی پدید آورده و در اثر امواجی كه به وجود می‌آید دیوارها را حركت مـی‌دهند. اثر عمل و عكس العمل امواج زلزله دیوارهای متقابل را به سرعت رانش داده و عدم هیچگونه اتصال و كـلاف بندی در بین نعل درگاه‌ها و پوشش‌های طاق با اسكلت بنـا، ابتدا طاق فضا فرو می‌ریزد سپس قوس‌های نعل درگاه كـه در جهت ارتعاشات زلزله واقع شده در اثر رانش دیوارها شكسته و فرو می‌ریزد. اما در حالت كلی آسیب‌های وارده به سـاختمان‌های خـشتی بـه دلایل زیر است. کلیه حقوق این وب سایت برای دفتر تبلیغاتی آگهی سازه محفوظ می باشد. همان طور که از نام آن مشخص است سازه فضایی مشبک طاق بشکه ای دارای مقطع قوسی ساده است.

http://barbarietehran.irدر اين بين، وظايف سازمان ها و مقامات مسئول براي اطمينان از پياده سازي مطلوب اين مجموعه نيز مزيد بر علت شده تا همگان نياز به يک زبان مشترک نرم افزاري و مقتدر براي ارتباط موثر درباره طراحي سازه ها را بيش از پيش احساس کنيم. انسان مدرن آموخته است که هيچ چيز در جهان به اندازه انديشيدن ذي قيمت نيست. بر اين اساس آغاز قرن بيستم با پديده انقلاب صنعتي، آغازگر جايگزيني ماشين هاي مکانيکي با نيروي کار بود. از آن سال ها تاکنون انسان توانسته است به جاي صرف انرژي در کارهاي عضلاني، وقت و انرژي خود را بيشتر مصروف انديشيدن کند. در امتداد اين تحول، قرن بيست و يک با انقلاب ديگري آغاز شد که انقلاب اطلاعاتي نام گرفت. انسان حتي يک گام فراتر گذاشت تا بخش تکراري و خسته کننده انديشيدن را نيز به ماشين هاي اطلاعاتي بسپارد!

بتن

سطوح فری فرم برخلاف سطوح معمولی مانند صفحات، استوانه ها و سطوح مخروطی ابعاد شعاعی مشخصی ندارند. از آنها برای توصیف فرم هایی مانند پره های توربین، بدنه ماشین و بدنه قایق استفاده می شود. سطوح شکل آزاد که در ابتدا برای صنایع خودروسازی و هوافضا توسعه یافته بود، اکنون در همه زمینه های طراحی مهندسی از محصولات کالاهای مصرفی گرفته تا کشتی ها و همچنین در معماری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دیوارهـای گلی به دلیل سادگی ساخت و در دسترس بودن مصالح یكی از قدیمی‌ترین سازه‌های ساخته شده در ایران هستند.
  • یعنی هر قد ر مقد ار بار وارد ه زیاد باشد ابعاد شالود ه نیز بزرگتر خواهد بود و برعکس هرقد ر مقاومت خاک بستر زیر شالود ه بیشتر باشد ابعاد شالود ه را می توان کمتر انتخاب نمود .
  • از جدیدترین تغییرات قوانین و اخبار صنعت بیمه اطلاع یابید و با آگاهی کامل، بیمه مورد نیازتان را خریداری نمایید.
تولید انواع لوله و محصولات پلی اتیلنی در سایز و ابعاد استاندارد و سفارشی یکی دیگر از خدمات آب سازه است که با توجه به درخواست مشتری و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می شود. تیم تخصصی آب سازه در طراحی انواع سیستم های تصفیه و نیز انتخاب تجهیزات تخصصی در این زمینه، پیشتاز بوده و همواره در حال بروزرسانی دانش فنی خود جهت دست یابی به جدیدترین تکنولوژی ها می باشد. در معماری از سازه های فری فرم می توان برای پوشش وسیع فضا در مکان های مختلف استفاده کرد. عرصه ها، دهلیزها، موزه ها، عبادتگاه ها و ساختمانهای صنعتی همگی به مناطق تحت پوشش وسیع و بدون ستون های میانی نیاز دارند. برای تحقق موثر این سازه های بزرگ، متخصصان طراحی باید این ساختمان ها را شکل دهند تا از فرم هم به عنوان عنصر سازه ای و هم برای بیان معماری استفاده گردد.

مزایای سازه‌های صنعتی سنگین

استفاده از تیرهای مجله خبری معماری و ساختمان آموس و كاهگل، باعـث سنگینی بیش از حد سقف می‌شود. تقریباً هر دو سال یكبار برای مرمت سقف‌ها دوباره كاهگل می‌شوند و ایـن خـود باعث افزایش سنگینی سازه خواهد شد، كه باعث ریزش سقف در اثر كوچكترین تكانی می‌شود. برای جلوگیری از این مشكل راه حل‌های متفاوتی پیشنهاد شده است. طراحی و تولید انواع مخازن ذخیره مواد، پکیج های تزریق مواد شیمیایی و تاسیسات حرارت مرکزی به صورت استاندارد و بومی شده در این شرکت توسط متخصصین و مهندسین با تجربه انجام شده و کیفیت محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش تضمین می شوند. یک گنبد شودلر شامل نصف النهارهایی است که به تعدادی حلقه چند ضلعی افقی متصل شده اند تا بتواند ساختار حاصل را سفت کرده و بارهای نامتقارن را تحمل کند. هر ذوزنقه ای که از تلاقی نصف النهارها با حلقه های افقی تشکیل می شود توسط یک عضو مورب به دو مثلث تقسیم می شود.

آموزش برگزاری کلاسهای آنلاین و وبینار

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس