مجله معماری و ساختمان سایت مسابقات معماری و شهرسازی | amosarchitecture

آیا معروفترین طراحی های نمای مدرن دنیا را میشناسید؟معماری همیشه بازتابی از دورانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است. بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند. عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت. در کارخانه‌ها، هدف چیدمان فضاها با توجه به روند تولید، کاهش جابجایی‌ها و در نهایت افزایش بهره‌وری، موجب این اتفاق شد. در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود.

  • توجه به فضاهای ساخته نشده و ایجاد حیاط در ارتفاع ایده ای نوین برای ایجاد خلاقیت و آسایش در محیط های مسکونی ، اداری و شهری است.
  • طراحی معماری داخلی و طراحی داخلی شباهت های زیادی به یکدیگر دارند.
  • پنجره های با فاصله، کرکره ها و دالان ها در خانه های کولونیال بارز و برجسته هستند.
  • این سبک تمامی ابعاد و جنبه های غیر قابل انعطاف سبک مدرن را تغییر داد و آنها را به المان های انعطاف پذیر و زیباتر تبدیل کرد.
  • امروزه این یک اصل پذیرفته شده‌است که در همهٔ فرهنگ‌ها فضای داخلی خانه، به شکل مردانه یا زنانه است و روابط بین این دو نوع فضا، یک عامل بنیادی در برنامه‌دهی معماری به‌شمار می‌رود.

واین موضوع برای تیم طراحی دستمایه ای جهت‌ تجربه الگوهای جدید بوده است. بطورمثال در پروژه مسکونی اصطلک واقع در لواسان برای زمینی که دارای مساحت ۱۸۰۰ مترمربع‌ بود پس از طراحی ۲۴۰۰ مترمربع فضای سبز در نظر گرفته شد. طراحی معماری صنعتی نوعی از طراحی ساختمان است که پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت و پس از گذشت سال ها با شرایط روز دست خوش تغییراتی شده است تا به شکل امروزی که شناخته می شود.

طراحی داخلی لابی هتل

برخی از مجله خبری معماری و ساختمان آموس هایی که با سبک معماری مدرن بنا می شوند نمایی تمام شیشه دارند و ارتباطی تنگاتنگ بین فضای خانه و محیط بیرون در آن ها نمایان می شود. مجموعه در تقاطع خیابان های‌ جمهوری اسلامی و حافظ به عنوان یک مولفه مهم شهری‌در میان بورس کالاهایی نظیر موبایل، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، کامپیوتر و لوازم جانبی واقع شده است. مجتمع چارسو با طراحی بروز، زیبا و حجمی گسترده، از بهترین نمونه های معماری ساخته شده در ایران می باشد. قرار گیری یک نورگیر بزرگ مرکزی و حرکت متنوع پله های برقی در اطراف آن ضمن ایجاد یکپارچگی در میان عملکردهای مختلف، حرکت بین طبقات را برای بازدید کنندگان به یک موضوع و تجربه خاص تبدیل کرده است.

خدمات شرکت آنلاین سازه در زمینه طراحی معماری

ویلاهای کوهستانی مکان های بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، جایی که دوستداران کوهستان می توانند در فضایی آرام زندگی کنند و وقت خود را با انجام فعالیت ها و… ما به واکنش‌های شما گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، سپس ایده‌ها را با توجه به بازخورد شما اصلاح می‌کنیم تا زمانی که به یک طراحی توافق شده برسیم. مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که در طول این مرحله کاملاً درگیر باشند و قبل از ادامه کار، از آنها درخواست تأیید طرح شماتیک شود.

آن ها دریافتند که ساکنان این منطقه، اغلب بالکن های یکنواخت بلوک های جدید را با پانل های رنگارنگ شیشه یا سنگ تراشی پوشش می دهند و مکان های شخصی سازی شده ای را برای آویزان کردن لباس و نگهداری وسایل ایجاد می کنند. آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند. راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس