روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری | amosarchitecture

رنگ‌های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تأثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند). معمولاً درخشندگی رنگ‌های فام دار را در قیاس با رنگ‌های بیفام می‌سنجند. در چرخهٔ رنگ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیرهٔ نزدیک به سیاه) را دارد. یک معماری بومی در نروژ که خانه ای ساخته شده از چوب با ارتفاعی از سطح زمین می‌باشد.

  • تناسبات زیبا و ظاهر باشکوهی که در این سبک به کار می رود، زمینه را برای ایده ها و تحولاتی نو پدید می آورد.
  • ماهیت لایه‌ای موجب می‌شود تا در فرم‌های طبیعی، فقط عکس‌العمل‌های کششی یا فشاری به وجود آید.
  • در قرن 12 از فرانسه آغاز شد و تا قرن 16 به این نام شهرت یافت.
  • بلوک بتنی به طور نامنظم بر روی هم انباشته شده است به گونه ای که هرکدام از آن ها یک طره را تشکیل می دهند – تکنیکی که همچنان محبوبیت دارد، همان طور که توسط پروژه هایی مانند “دهکده عمودی ” در سنگاپور نیز استفاده شده است.

در واقع یک مجله خبری معماری و ساختمان آموس رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد. انتخاب نوع معماری ساختمان یک موضوع کاملاً شخصی است و این به صاحب خانه بستگی دارد که چه نوع سبکی را برای خانه خود بپسندد. ارائه تصویری از معماری و شهرسازی معاصر ایران، ارزشیابی و اهمیت میزان کیفی، افزایش نقش اجتماعی کارفرمایان و سازندگان و … از نگاه این معمار موفق، معماری زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم تغییری ایجاد کنیم در غیر اینصورت عمل ما تنها ساختمان سازی تلقی خواهد شد. برای ساخت یک بنا مهارت به تنهایی کافی نیست و در کنار مهارت این شجاعت است که تغییر را ایجاد خواهد کرد، شجاعتی که نیازمند تغییر وضع موجود و ایجاد فردایی بهتر است.

لینک‌های مهم

همیشه در مورد خانه های سنتی حسی نوستالژیک وجود دارد و خانه های کولونیال از جمله خانه هایی هستند که با نمای کلاسیک خود زیبایی را به تصویر می کشند. سبک کولونیال از سال 1600 رونق گرفت و بر پایه ساخت و ساز یکپارچه و معماری متقارن می باشد. جانمایی پروژه با ساختاری خطی در جداره شمالی به منظور ایجاد چشم ‏اندازهای متنوع و در جداره غربی، در تعامل با مرکز خرید مجاور صورت گرفت. پتانسیل طراحی ساختمان به مثابه یک نشانه شهری از اولین فرصت‏هایی بود که با توجه به قرارگیری پروژه در ورودی غربی شهر تهران و همجواری با بزرگراه همت در اختیار تیم طراحی قرار گرفت.

(طراحی شده توسط گروه معماری TDC)

ویژگی های هر سبک را بیان کنیم و نمونه هایی از آن سبک را ارائه دهیم. دو روش کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. ساختمان شش طبقه اندرزگو در هر طبقه خود یک واحد آپارتمان دارد و به گونه ای طراحی شده که امکان زندگی آرام و آسوده را در محله ای شلوغ که با انواع مختلفی از ساختمان با مصالح و ارتفاعات گوناگون پرشده است، فراهم می کند.

آیا کسی هست که دوست نداشته باشد جام جهانی را در این استادیوم ببیند؟ جدا از آن، کدام معمار نمی خواهد ساختمانی را در قطر طراحی کند؟ ایجاد یک استادیوم شاهکار برای قطر افتخاری برای هر معمار است. نورمن فاستر معمار و شرکا تصمیم گرفتند با پنهان نگه داشتن جزئیات بسیاری از طراحی جدید، شگفتی بزرگی را در استادیوم جام… سایت 3853 متر مربعی برنامه ریزی و طراحی شده است تا به این موضوع کلی کیهانی و… در حالی که بیشتر کارهای معمار قبل از شروع هر ساختمان انجام می شود، حضور مداوم ما در مرحله ساخت و ساز به همان اندازه مهم است.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس