مقالات ISI طراحی معماری ساختمان : 210 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی | amosarchitecture

از اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر قرن 18در اروپا بسیار شکوفا شد و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد مجله خبری معماری و ساختمان آموس قرار گرفت. سبک باروک توسط کلیسای کاتولیک پدید آمد که تا حدودی نمایانگر موضع کلیسا بعد از رنسانس بود تا چهره ی قبلی خود را اصلاح کند. آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل ها و در هم آمیختگی آن ها از ویژگی های این سبک می باشد.

  • از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است.
  • رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود.
  • در فاز یک، بر اساس اطلاعاتی که طی مرحلۀ قبل یعنی فاز صفر به دست آمده بود، طراحي معماري صورت می‌گیرد.
  • به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود.
  • ایده های متعددی برای بازسازی فضای اداری وجود دارد، اما بهترین آنها آنهایی هستند که ظاهر فضای…

مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند. این سبک از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت. این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد.

(طراحی شده توسط گروه معماری نکست آفیس)

بیش از هر دوره ی دیگری المان های تزیینی ساختمان را به شکل کاملا دقیق و با جزئیاتی استادانه به نمایش می گذاشت. ساختمان هایی که از این سبک پیروی می کردند با جزئیات بسیار زیاد و پر زرق و برق خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کردند. ایجاد فضاهای مفید و ایجاد فضاهایی که امکان تفکر را فراهم کند، دو هدف معماری باروک بودند.

۱۱ مورد از بهترین ساختمان های دوره بیداری معماری ایرانی

ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد. ما در کنار شما هستیم تا نتیجه پروژه های معماری شما همانی باشد که در رویاهایتان میبینید. طراحی خانه چوبی در موقعیت های جغرافیایی مناسب امروزه جایگزین ویلاهای لوکس مدرن و کلاسیک شده است.کلبه های چوبی جایگزین زیست محیطی و اقتصادی تری نسبت به خانه های ساخته شده از آجر و بتن سنتی هستند. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن برای محیط زیست نیز مفید است.

موزه اورتا در بروکسل، ورودی متروی پاریس و ساختمان لاویروت در پاریس از مهم ترین بناهایی هستند که از سبک معماری هنر نو بهره برده اند. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است. منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد.

http://barbarietehran.ir

تحریریه مجله معماری و ساختمان آموس